• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Finiz skrev 2010-07-29 09:20:59 följande:
    Hej tjejer!

Efter ett välbehövligt uppehåll härifrån är man nu tillbaka. Nygift och snart utvilad (har 3 veckor semeter snart) är det full fart framåt som gäller.
    Förhoppningsvis blir det FET v35 om mensen kommer som den ska.
    Har gått ganska snabbt fram tills nu och har kunnat tänka på annat, men nu är det som att allt ploppar upp igen.
    Jag har börjat med zonterapi!! testa det om ni har möjlighet, jättehäftigt!!

Jag kan kanske komma med den 11/8 om det inte dyker upp något, har semester då så man vet aldrig vad som händer.

Ha det gott allihop och kram
    Grattis till giftemålet!! Och till semestern.....vi lyckades inte att få ihop det förrän i mitten på oktober, men då jäklar blir det bröllopsresa! FET v. 35, då är det precis efter semestern-bra att vara utvilad innan. Skönt. Zonterapi har jag funderat på, då min akupunktur går sådär, med tanke på nålskräcken . Har du någon bra att rekommendera? Är det inför ivf eller bara generellt för avslappning?
    Tarda skrev 2010-07-29 09:11:19 följande:
    Hej Allihopa!!

Skönt med lite fart i tråden igen, och så spännande nu när många sprayar och snart börjar spruta.

Vad skönt att blödningen kommit Macpau, minns hur äckligt sprayen smakade men till slut vande man sig. Jag gillade verkligen de trevliga bieffekterna jag fick av den, tyckte städning var det roligaste som fanns och gick ständigt med en trasa eller mopp i handen, oj va rent och fint vi hade det i maj ;)
    Ser verkligen fram emot grillning i Partille nästa år, när får ni tillträde till huset? Det blev inget Calanderska för syrran då, antar att det gick på naturlig väg till slut?

Om ni fortfarande vill träffa mig efter ovanstående fikar jag gärna den 11 aug.

KRAM
    Hallojsan!! Vi får tillträde 1 december. Ska bli så nice!!

Syster blev gravid på naturlig väg, men nu så var hon på gynakuten i natt då hon blödde. Det var för tidigt att se något än, så det är 2 veckor med ångest för henne antar jag

Hallå eller, klart du ska vara med på fikaträffen! Du är ju vårt hopp & success story  
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-07-29 18:34:42 följande:
    Eftersom Liffan verkar somnat i hängmattan Flört kör jag igång fikalistan och överlåter den sen med varm hand när hon är tillbaka....

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)
    Bra initiativ! Ska bli kul att ses igen
    Kissie skrev 2010-07-29 18:46:16 följande:
    Köp medicinerna så nära inpå som möjligt för högkostnadskyddets skull så går det ändå ut i början av september :( Men man ska inte gnälla det kunde ju varit mycket dyrare..

Hur många förpackningar med vagitorier har ni fått ut tyckte det kändes väl mycket om man ska använda dem i slutet menar jag... ??

Kram
    dessa vagitorier, ja jösses. När hon kom med mina förpackningar i en korg så blev det en jäkla massa förpackningar! Vet inte om jag tog ut alla, jag räckte fram receptet och fick med mig en ica kasse full! Nu när det var så varmt så hade jag allt i kylskåpet och medicinerna tog upp en hel fullpackad hylla! Såg sjukt ut...

Ja Liffan- har du fortfarande siesta?

Vitsippa- det var länge sen nu. Hoppas du njuter av sommaren

kram till er alla!
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-03 13:30:04 följande:
    Bara jag igen...hmm är nästan bara jag som skriver här nu...så sorry för "trådspamning" Skäms

Har googlat mina två frågor nu på lunchen...

På fråga ett verkar svaret vara att vid en vanlig ivf görs inga tester alls, dvs man vet lika lite/mycket som vid en spontan graviditet. Vilket leder mig direkt in på fråga två, man har med andra ord inte heller gjort någon kontroll som kan ersätta ett ev KUB test.

Något deprimerande har jag dessutom hittat flera ställen där man varnar för att göra KUB test vid en IVF graviditet, pga att hormonstimuleringen man genomgått kan sänka testvärdena och ge sämre resultat än det verkligen är Obestämd om resultatet är påverkat av IVF behandlingen eller inte är såklart inte möjligt att se...

Een av trådarna fanns här på familjeliv t ex

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43378885.html
    . Jag läser allt du (ni) skriver, men försöker jobba på lite här , så kommentarerna är få tyvärr...du är inte ensam om att mailbomba tråden-bara roligt!!
    kram

& kram till er alla andra!

Ska till min syser idag efter jobbet. Hon fick tyvärr mf igår
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-03 15:34:02 följande:
    Arbete är det nåt man äter? Drömmer

Åh nej va trist Rynkar på näsan även om det kan vara svårt får man tänka så som de brukar säga...det är kroppens sätt att rätta till något som var fel redan från första början, dvs det var inget livskraftigt foster från första början heller...
    hahaha... den inställningen tänker jag anamma! Jag vet, men man tänker inte så just då...det är bara att ta nya tag, som vi säger i barngörabranschen .
    Liffan skrev 2010-08-03 16:45:14 följande:
    Hej tjejer!!

Åh vad härligt att det börjar dra igång i tråden igen! vi drog iväg till cypern som hastigast och har nu kommit tillbaka till stan efter vad som känns en evighet...

jag fikar gärna den 11 augusti, lägger helt enkelt till mig i listan:

Det gäller alltså: Fika onsdag 11/8 någonstans i Göteborg (kanske runt 17 tiden?)

Delta tänker dessa göra:

Miss Star
    Macpau
    Tarda
    Finiz (kanske)
    Liffan

har läst igenom lite snabbt...

Tarda: trist att du inte mår bra! hoppas att seabanden fortsätter att fungera!

MissDrutten: Jobbigt för dig också! hoppas att det ger med sig snart!!

Macpau: oj vad du kommer att vara nöjd i oktiber när det väl blir av med lite ledighet! tråkigt med syster!!

MissStar: trevligt att se dig i fin form ! men trattisar tycker jag att ni allt kan försöka er på. jag har som motto att lära mig en ny svamp om året men det brukar gå sådär...

Finiz: hoppas vi får se dig på fikat!!

Kram till er alla!!
    Liffan din glidare!! Hoppas ni är utvilade & redo för att spraya om ett par veckor! Kul att ha dig tillbaka

Ska bli kul att träffas nästa vecka! Ska se om jag får med mig nån bild från bröllopet...annars så lägger jag upp en här (men är lite anti att ladda upp bilder på mig/vänner öht).

Nu ska jag "ansa" mig lite och göra mig representabel inför besöket på SU imorgon Jag har skjutit undan sprutorna länge nog, men nu går det inte längre...jag är skiträdd!! Bara att möta skräcken i vitögat & trycka in den jäkla sprutan untan att tänka....tror jag.

Kram på er!
  • Macpau

Tarda-vad skönt att sea bands funkar på dig! När jag var gravid funkade de inte (spydde ca 10ggr/dag). Det enda jag fick var snygga blåmärken av de där kulorna . Fräsigt!

• Macpau
    Kissie skrev 2010-08-02 20:10:40 följande:
    Ojojoj vilka humörsvängningar jag fått av sprayen, har ni andra också märkt av det och ömmande buk...
    Men mer energi nu på spraydag 4 orkade tom ut och jogga ett 40 min pass efter jobbet.. Vill ju inte ta ut mig helt =D Bestämde mig i början av juli att jag skulle cykla till jobbet varje dag och känner mig trött, hurtig och mör efter dessa 3,2 mil om dagen men man vill ju inte gå upp mer än nödvändigt av sprayen.. ;D Så ett stort + att den ger extra energi...

Miss Star: Jag hade det som du beskriver första dagen men om man står lite framåtlutad och snortar till med en gång så märks den inte av.. Så som Tarda beskriver.. hihi
    Men herregud kvinna- jogga OCH cykla 3,2 mil om dagen?! Beundransvärt . den dan min ämnesomsättning slutar funka kommer jag att rulla fram.
  • Macpau

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka från SU och allt gick bra-tog sprutan själv! Jag blev allt lite skakig och någon tår föll, men det gick bra till slut ändå. Fick träna på att öppna glasampullerna och blanda all pulver. Jag fick en isbit att hålla mot hullet och efter ca 1 minut så var det bedövat-och kändes knappt! Rekommenderar....

Är satt på en trevlig liten dos med 375IE de första två dagarna (5 flaskor) och sen ska jag ner till 300IE (4 flaskor). Dag 5, d.v.s på måndag ska jag in och lämna blodprov för att se hur allt ligger till. ÄP, om allt går som det ska, är v.33.

Kissie-skulle vara jättekul om du kunde haka på!

kramar

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-08-04 13:45:55 följande:
    LVHM --> Macpau har fått värsta mördarsprutan

Macpau: Skämt åsido va bra att du fick tipset med isbiten också, 4 sekunders regeln kanske inte funkar lika effektivt när man ska ha in en längre nål. Dessutom jättebra att du fick lära dig blanda allt med, det skulle jag nog varit väldigt nervös för att göra på egen hand utan instruktion.

Så till avdelningen för töntiga frågor, hur kollade de att du är ordentligt nedreglerad? Fick du träffa läkaren också eller bara BM? Hur lång tid tog besöket den här gången? Är det meningen att partnern ska vara med? (vill inte riskera onda ögat igen Tyst)...ehm det var nog allt jag kom på just nu...

Kissie --> Komsi komsi på fika nu
    LVHM- jag har Menopur. Sprayar med Suprecur.

hahahaha..du är rolig du! Schhhhh! Inte förstöra min vinnarglädje nu...(men tanken har slagit mig att det blir lite värre imorgon när allt blandas, ska prutas in och hållas inne i 10sek innan man tar ut sprutan). Ska nog ta mig ett stort glas vin innnan!

För att svara på frågorna- fick man blödning innan dag 14 från spraystart så är man tydlgen nedreglerad. Träffade bara barnmorskan. Besöket tog ca 40 minuter, men då fanns inga före oss, då bara de inbokade för äp v.33 var där. Fert. öppnar igen till 100% nästa vecka för alla. Det var helt öde där! Tror inte att partnern behöver vara med. Men ring & kolla du, med tanke på onda ögat incidenten .

Ska kolla om jag har kvar lappen med Vitsippas telenr....om jag har det så skickar jag ett sms till henne! Om nån annan har numret, säg till så vi inte bombar henne med sms...

kram:)
  • Macpau

Tror inte jag har lappen kvar med Vitsippas telenr... Liffan, har du det??

kram

• Macpau
    Liffan skrev 2010-08-04 22:08:08 följande:

Macpau! jag är så stolt äver att du klarade sprutövningen så bra!! det kommer att gå alldeles utmärkt imorgon och ännu bättre dagen efter det!

Kissie: med din energi kan du kanske cykla in till gbg för fika hade varit så roligt om du kom!!

ang vitsippas nummer så har jag inte det. macpau, inboxade inte vitsippa det till dig inför förra fikan när du kanske skulle bli sen? det kanske finns där menar jag...

idag har jag rört lite på mig för första gången under semestern - det blev en promenad på tre timmar och mina ben var helt döda. det är väl bara att inse att det kommer bli en tung träningsstart på hösten...

massor med kramar!!!

Hittade Vitsippas mob.nr! Skickar sms till henne idag...*impad av Liffans minne och sörjer frånvaron av mitt...*

3 timmar är ingen mjukstart...därav döda ben

Kram på er alla fina
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?