Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Va skönt att höra att du låter pigg Juristen! Jag är så glad för er! Såg på FB vad den lilla ska heta också, men vill inte outa det här utan överlämnar det i sådana fall till dig.

Insåg dessutom att ni verkar "prickat" lika som vi gjorde här....med 4 dagar mellan nytillskottet och pappas födelsedag. Här är ju lilla R född 26/8 och pappa J fyller 30/8.

Va skönt att tågresan gick bra ändå Liffan, hade du bilstolen  med dig också? Har själv funderat på om tåg är ett alternativ för mig, men drar mig för att försöka få med mig både vagn, bilstol, packning, R och mig själv på minst 2 byten...

Hoppas förkylningen är snabbt övergående och att den håller sig borta länge när den väl gått över.

• Stella Kardunn

Låter jättebra Juristen! Vad hade hon för vikt och längd vid födseln? eller har jag missat att du har skrivit det redan?

• Stella Kardunn

Ja efter att bara ha kikat lite snabbt så verkar det faktiskt som Tarda är den som sammanlagt var närmast i den här sista dubbelomgången Skrattande

Vitsippas bebis
    :

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g
    Kissie: Tjej, 24 oktober, 48 cm, 3950 g
    Macpau: tjej, 22 oktober, 49 cm, 3190g
    Tarda: tjej, 21 oktober, 2780, 48 cm

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g
    Vitsippa: Kille, 18 oktober, 51 cm, 3530 g
    Kissie: Tjej, 25 oktober, 52 cm, 4025 g
    Macpau: kille (annars är det nåt skumt med SU:s utrustning...) 22 oktober( det vore superskoj om du och Vitsippan födde samma dag!) 51cm, 3450g
    Tarda; tjej, 21 oktober, 3720, 52 cm

• Stella Kardunn

Ja det var en lång tjej Juristen, men passar nog bra ihop med vikten tror jag! Va skönt att det vänt och börjat gå uppåt också, det känns så bra när man får en liten bekräftelse på att det går åt rätt håll.

Ebba, jättefint namn tycker jag med! och visst känns det som vi har små pysslingar när man jämför med de större bebisarna, det ska bli kul att se hur det ser ut när de blivit runt ett år kanske om det har jämnat ut sig då eller om det håller i sig.

• Stella Kardunn

Hej på er,

Jag hoppas ni har haft en bra helg nu när vi äntligen haft riktigt fint väder. Här har vi haft en rätt lugn helg med ett litet besök idag bara. Jag har dessutom fyndat på blocket igen, denna gång ett spöket laban babygym som jag hämtade ikväll.

I övrigt är det mesta som vanligt här, förutom att lilla R av någon anledning har börjat bli jätteledsen efter hon badat. Hände för tredje gången ikväll (vi brukar bada henne varannan dag ungefär), allt är fin fint medan vi badar och hon verkar tycka det är jätteskönt, men så när vi tagit upp henne och lindat in henne i handduken och börjar badda torrt blir hon jätteledsen och gråter näst intill otröstligt tills vi fått på henne blöja, pyjamas och lyft upp henne. Vilket såklart är oerhört stressande för oss allihopa. Vi funderar på om det är att hon fryser, men jag vet inte, tjockare handduk värmd med vetevärmare hade ingen effekt ikväll.

Liffan jag har inte varit till Gbg något på ett tag, men jag lovar höra av mig!

Kram på er Hjärta

• Stella Kardunn

He he ja det hade varit lite dött här ett tag, men nu verkar vi ha vaknat igen en sväng Cool Ja det kanske är något sånt också Tarda, hon verkar onekligen tycka det är väldigt skönt att bada. Vi badar henne i balja så hon har ingen som sitter kvar, men effekten kan nog vara den samma ändå. Kallt och hemskt, när det alldeles nyss var så varmt och skönt. Jag hoppas i vilket fall att det är en övergående fas eftersom det skär i mitt arma hjärta att höra henne skrika så och ändå försöka torka ordentligt.

Jag förstår vad du menar Tarda, jag har också känt mig lite låst hemma och kan också se fram emot när man kanske kan börja känna sig lite mer avslappnad och göra lite fler utflykter, utan att se till att man är hemma innan det är dags för mat nästa gång.

Oj jösses vilka utvecklingssprång hon tar Liffan! Va roligt! eller kanske inte kullebyttorna vid sängdags då, men annars. Här övar vi fortfarande på att få damen att lyfta huvudet när hon ligger på magen och någon rullning har hon inte försökt sig på vad jag kan se, men än så länge har hon ju faktiskt levt längre med sin lilla frejkabyxa än utan, så jag tror hon kommer på det vart det lider. Däremot har hon blivit väldigt generös med leendena nu för tiden och de är så klart de sötaste i hela världen Drömmer

Ohh va smaskigt med massa tårta Kissie! Härligt med en utekväll med sambon också, men jag förstår hur du känner det inför att lämna bebben hemma med någon annan. Jag hade oerhört svårt att koncentrera mig på slutet när jag var hos frissan och hon "aldrig blev klar någon gång".

Va skönt att det inte verkar vara något allvarligt med ögat i alla fall, jag hoppas det har stabiliserat sig till nästa återbesök så ni kan lägga alltihopa till handlingarna och slippa fler plågsamma besök.

Här har vi en alldeles ensam vecka nu Rynkar på näsan J åkte bort igår kväll och kommer inte hem förrän på måndag igen, vilket känns som en hel evighet just nu...Så om någon är sugen på en utflykt är ni mer än välkomna! Vi har inget inbokat förutom på fredag eftermiddag då jag tänkte försöka pricka in månadsfikat med hembakt på jobbet och presentera lilla R samtidigt.

...och apropå fika, så kan jag när som helst nästa vecka som det ser ut nu, väntar på en installatör som skulle kommit i måndags men fick fel på bilen, men han har inte ringt om ny tid ännu.

Nu ska jag gå och förbereda R's bad eftersom hennes faster är på väg som moraliskt stöd till mig, kram på er Hjärta

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-11-09 21:22:52 följande:
    Hej!

Nu blir det jag som kör fullständigt ego-inlägg... Har haft yrsel och varit illamående typ en vecka och igår eskalerade det fullständigt så att jag låg och kräktes helt ohämmat. Vi fick åka in till akuten på Sahlgrenska och där lades jag in och är fortfarande kvar. Cs mamma var hos a igår och gav henne ersättning. Nu har à varit här hela dagen men precis åkt hem för natten. Inte kul att vara åtskilda men jag tror faktiskt att jag behöver återhämtningen när det funkar utan mig hemma... Har fått dropp och medicin mot illamående och mår mycket bättre nu men usch och fy vad dåligt jag mådde ett tag.

Återkommer när jag mår bättre!

Kram
    Men gumman Förvånad Vad tror de är felet? Kan det vara efterdyningar av blodbristen? Du måste vara rädd om dig så jag tror du gör helt rätt som stannar kvar och får den hjälp du behöver. Lilla A klarar sig med hjälp av resten av familjen och du gör både dig och henne en björntjänst om du försöker plåga dig mer än du orkar just nu.

Krya på dig nu!

Stor kram Hjärta
  • Stella Kardunn

Jo fortsätter det såhär får vi nog minska antalet bad och köra lite mer på tvättlapp också, vi har ju ökat antalet bad eftersom hon har verkat gilla det så mycket, men som man säger "man får inte vara sämre än att man kan ändra sig".

Tack Tarda, själv är jag inte heller helt förtjust, men resan har varit bokad ett år ungefär och då visste vi ju inget alls om hur det skulle bli eftersom vi just då bara hade ett stort kraschlandat försök i bagaget....

Nä nu ska jag gå och borsta nötterna och lägga mig, R har redan somnat i sin lilla säng och katten värmer fotändan på min säng så det är bara jag som saknas...förutom den där stora tomma halvan då...God natt på er!

• Stella Kardunn

Va skönt att du är hemma igen Liffan och att du mår bättre! Bra att C får vara hemma och ta hand om dig och A också så du får fokusera på att bli helt bra. Läste nyligen om kristallsjuka faktiskt och det verkar ju vara lite lurigt och framförallt obehagligt även om det tydligen inte är farligt åtminstone.

Uff låter som lilla I sätter sin mamma på prov ett tag nu Macpau, jag hoppas det blir en kortvarig fas och att den inte kommer tillbaka på länge!

Va härligt att allt verkar flyta på så bra Vitsippa! Jag är så glad för er skull! Sa precis till J igår kväll när jag läste att det är som att höra våra första veckor igen när du skriver om 3 timmar, som får bli 4 på natten osv Flört

Hoppas det är bra med er andra också! Kram på er alla Hjärta

• Stella Kardunn

Så var det en träff vi pratade om...

Om jag föreslår lunch här hemma hos mig runt 12.30 på måndag eller tisdag nästa vecka, hur låter det?

Lunch hos Miss Star:

Måndag 21/11:
    Miss Star

Tisdag 21/11:
    Miss Star

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?