Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon i tråden,

Va bra att du uppdaterat igår Liffan, för du vet väl att du numera avkrävs minst en uppdatering per dag för inte skapa onödig stress i tråden Hoppas du har en mysig frukost idag!

Vagnen är jättefin! men jag tror faktiskt den var lite "mossigare" i tonen på färgprovet. Den är nu kompletterad med ett underlakan, en bit plastad frotté och en filt, men kudde har vi bara köpt en, så den får vi flytta mellan sängen och vagnen tänkte jag. Liten kan ju ändå inte ligga i mer än en samtidigt.

Jag är också nyfiken hur det går för dig Kissie, några nyheter ännu?

Själv är jag tillbaka på jobbet en sista gång men det känns verkligen inte motiverat att jobba och särskilt inte när vädret (såklart) visar sig från sin bästa sida.

Hmm vi kanske borde köra en omgång av gissa Liffans bebis också Cool jag tar tjuren vid hornen och börjar.

Gissa Liffans bebis

Miss Star: 3 augusti, pojke, 3 456 gr och 51 cm

Hoppas ni alla får en riktigt bra vecka Solig

• Stella Kardunn

Förresten, måste fråga en sak, tänkte tagit upp det när det nämndes förra söndagen, men så blev det inte. Sen avklampning/avnavling eller inte? Jag har läst lite både hit och dit och känner mig väldigt osäker på om det är något man "bör begära" eller inte. För det verkar som SÄS generellt kör med tidig avnavling om man inte säger till särskilt.

• Stella Kardunn

Jag har sutitt och läst på lite mer om avnavling nu (lite roligt ord tycker jag Flört) och kommit fram till att jag ska begära det med och i mitt PM till personalen funderar jag på att lägga till följande text.

"Sen avnavling - Görs först efter 2–3 minuter på ett friskt fullgånget barn. Innan avnavlingen ska barnet först hållas under moderkakans nivå i 30 sekunder"

Detta sen jag läste om att den där tiden kan variera från 30 sekunder och uppåt och man hävdar ändå att det var sen avnavling, eller tror ni det är att bara reta upp dem i onödan?

Oh jösses jag förstår att du är trött Liffan, en hel dag på Liseberg i den här hettan, jag som tyckte det var jobbigt att sitta i solen och eftermiddagsfika och då hade jag ändå hoppat kaffet eftersom jag visste att det skulle innebära extra värmevallningar...för er som såg mig in action hos Macpau kan jag hälsa att jag fick stå på altanen en bra stund efter kvällsteet igår Drömmer Jag hoppas du haft en lugn kväll nu iaf och ägnar morgondagen åt att samla kraft inför onsdagens barnafödande

Jag klipper och klistrar....du får komplettera med längd sen Macpau!

Gissa Liffans bebis

Macpau: 4 augusti, pojke, 3750 gram
    Tarda: 5 augusti, pojke, 4065 g och 53 cm.

• Stella Kardunn

Det lät verkligen skönt Liffan, själv har jag bara doppat tårna en enda gång hittills i år, jag är sån kopiös badkruka Obestämd

Määh va taskigt av FL! som om det vore något ovanligt de inte tänkt på...*mutter*

Jag ger mig också på en vild gissning Flört

Gissa Kissies bebis

Tarda: 14 augusti, flicka, 3395 g, 50 cm
    Liffan: 9 augusti, pojke, 2950 g, 51 cm
    Miss Star: 10 augusti, pojke, 3 780 gr, 52 cm

• Stella Kardunn
    Kissie skrev 2011-08-02 23:43:15 följande:
    Liffan: Tänk att det skulle sluta där. Bäst före datum har passerat hihi

Ja eftersom vi inte sets på hur länge som helst då jag varit bortrest eller jobbat hmm så bjuder jag på en bild av magen i mitt bildgalleri Drömmer inte för att jag tror att det underlättar gissandet men iaf. 
    Är så glad för att magen blev förevigad trots allt...

Skönt med svala nätter som gör att man piggnar till och sitter uppe alldeles för länge Cool

Kramkram

Var såklart tvungen att genast kolla in ditt galleri, vilken fin bild! och va sött med förlovningsringen på lillfingret Skrattande Hoppas verkligen våra blev bra också, börjar bli lite sent att försöka ta om dem om det skulle behövas....

Men nu undrar jag om jag tagit i på vikten där, men men jag får stå mitt kast Flört

Sååå idag är dagen D för min gissning gällande Liffan...*vänta, vänta*
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Såvida inget oväntat inträffade under de två sista timmarna av dygnet igår får jag väl anse mig slagen, men jag har väl fortfarande chansen på kön, längd och vikt i alla fall Flört

Förlossningsförberedande papper? Är det något särskilt du har fått Liffan eller bara allmänt du samlat på dig?

J frågade igår igen om jag börjat packa någon väska, stackarn verkar alldeles stressad över den där väskan, så jag har lovat att det och tvätt av småkläder blir prio 1 till veckan (förutom på tisdagen då, när den blivande modern ska se till att piffa håret också Tungan ute)

Jag kompletterar Kissises lista.

Gissa Kissies bebis

Tarda: 14 augusti, flicka, 3395 g, 50 cm
    Liffan: 9 augusti, pojke, 2950 g, 51 cm
    Miss Star: 10 augusti, pojke, 3 780 gr, 52 cm
    Macpau: 12 aug, pojke, 3 550g, 51 cm

• Stella Kardunn

... och status just nu på Liffans lista

Gissa Liffans bebis

Kissie: 8 augusti, pojke, 4395 gr, 52 cm

• Stella Kardunn

Hallå i tråden,

Tack tjejer, det känns mest som jag ska gå på lite semester, men jag har bockat av 2 saker på listan och har 3 kvar, varav en i princip är helt klar och bara ska sammanställas innan jag kan lämna över den så det bör gå vägen utan övertid i kväll.

Hade dessutom bakat och stått i tills idag och så visar det sig att chiefen beordrat en av arbetscheferna att köpa in tårtor till eftermiddagsfikat, som tur var berättade arbetschefen det redan innan förmiddagsfikat så jag fick bjuda på mitt på förmiddagsfikat så blir det tårta på eftermiddagen, inte mig emot

Jag instämmer med Macpau, hoppas allt är bra med dig Juristen!

Hur går det för dig Kissie?

Önskar alla en riktigt trevlig helg Solig och hoppas Liffans bebbe vill kika ut snart!

Gissa Liffans bebis

Kissie: 8 augusti, pojke, 4395 gr, 52 cm

• Stella Kardunn

Regn, regn, regn....nog för att kakor är gott, men kakfbuffé känns inte lika lockande när vädret är såhär..nåväl kaksuget vaknar nog snart ändå Tungan ute

Välkommen tillbaka Juristen, du kör din "vanliga taktik" och håller oss på halster precis alldeles tillräckligt länge och sen dyker du upp igen Flört Skönt att du och magen mår bra i alla fall. Är det tillbaka till jobbet som gäller i morgon eller?

Inga bebbar verkar det vara på gång heller så jag hoppas både Liffan och Kissie mår bara bra och ni vet hur det är "plötsligt händer det"

Jag önskar alla en riktigt trevlig söndag!

• Stella Kardunn

Här kommer Star med lite skvaller för dem som inte kollat, verkar som om Baby Liffan kan vara på väg, iaf enligt FB...eventuellt redan igår eller möjligen idag, så det verkar som om Kissie kan komma att pricka datumet närmast.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?