Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God förmiddag i tråden,

Så var man tillbaka i vardagen igen, men lite kortvecka blir det i alla fall, skönt! Hoppas ni alla haft en riktigt bra helg!

Liffan hur gick det med möhippa och bröllop? Jag hoppas du inte hade lika mycket engagemang inbokat i möhippan den här gången bara. Själv har jag nästan gjort samma sak, vi klarade av en kombo av möhippa, svensexa, bröllop och bröllopspresent i ett...Fast det var bara vi och det kommande brudparet.

Vi har inte beställt vagnen ännu, men ska försöka få iväg den under veckan för någon grön variant har jag inte sett till salu alls ännu, men jag tror den färgen kom först i höstas också. Föräldragruppen är som sagt en väldigt lös sammansatt grupp då man kan välja mellan 3 tillfällen varje omgång. Vi kände igen ett par sen innan, annars var det mest nytt folk. Få se hur många av samma grupp som dyker upp imorgon.

Hur ser det ut för er på Söndag Macpau och Tarda? Jag hoppas ni kommer med och att det är okej att vi är hemma hos mig!

• Stella Kardunn

Hej på er,

Va roligt att både Macpau och Tarda förhoppingsvis dyker upp också! Vad tycker ni om tid? Jag funderade på om man skulle göra en lunch av det, så vi ses vid 12-13 tiden? eller tycker ni det blir bättre på eftermiddagen?

Tarda det går alldeles utmärkt att gå från tåget om ni vill det, det är knappt en km, så det är väl bara om det är åska, hagel och drivis som det inte är så roligt. I sådana fall kommer jag ner och möter er.  Tyvärr verkar tidtabellen på söndag inte vara den bästa däremot, det verkar bara gå ett tåg på morgonen och ett senare på eftermiddagen och ännu värre tillbaka.

• Stella Kardunn

Hej på er,

Äntligen fredag!! Jag hoppas alla fick meddelande från mig igår, blir galen på att man inte kan skicka till fler än en åt gången och sen fastnar man dessutom i karantän ett par timmar för att man skickar för många mail på en gång så den tror att man skickar spam, mycket enverande!

Jag föreslog som sagt runt 12.30 och hoppas det passar alla, håller tummarna för fint väder också så vi kanske tom kan sitta ute lite. Jag bjuder på lunch och lite fika, så det är inte meningen att ni ska vara mätta när ni kommer, utan ni får helt enkelt chansa på att jag bjuder på något gott Tungan ute

Hoppas alla får en riktigt bra början på helgen så hoppas jag vi får en trevlig avslutning tillsammans sen!

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2011-06-11 11:24:23 följande:
    Hej tjejer!

Jag skulle gärna vilja ses men känner att det är lite långt att åka med lillan själv i bilen då hon sitter bak. Finns det nån av er som kan vägen och som kan tänka sig att åka med mig i bilen? Det skulle kännas bättre. Givetvis hämtar jag upp/lämnar av!

Trodde man skulle vara lite kaxigare, men tji fick jag . Idag fyller lilla fröken 1 månad! Nu ska vi på bröllop. Hörs i eftermiddag.

Liffan- jag tyckte precis som du att lilla I. vände sig "fel" i sista stund för det bökade runt över hela magen..men det hade hon inte. Hoppas att din lilla groda ligger rätt hon med.

Stor kram på er alla.
    Hej tjejen,

Hör av dig till Vitsippa om inte annat, hon ville gärna åka med! Eller så klämmer alla 3 Gbg:arna in sig i samma bil om det funkar med 2 babyskydd förstås. Kanske vill tom Juristen bli upplockad på vägen. Jag/vi vill ju så gärna att ni ska komma!
  • Stella Kardunn

God morgon,

Jag instämmer med LIffan, vi får ta en ny dejt snart igen så vi får träffa dig och lilla I. Hoppas ni får en riktigt bra söndag!

Vi andra ses om ett par timmar Solig kör försiktigt!

• Stella Kardunn

God morgon i tråden,

Tack för att ni kom igår tjejer! Jättetrevligt tyckte jag! Hoppas hemresan gick bra!

Macpau hoppas du hade en skön söndag med!

Hoppas alla får en riktigt bra vecka!

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2011-06-13 12:10:54 följande:
    Hej tjejer,

Åh vad jag är nyfiken på era magar nu! Är lite avundsjuk på er som hade det så roligt igår, men jag gjorde rätt som stannade hemma då hon hade (har fortfarande) jättemagknip och är väldigt ledsen.

Vi får snart ordna med en ny träff (hos mig denna gången va?). Vad tycker ni, i juli nån gång?

Kram kram på er
    Jag kommer gärna på besök! Är hemma och jobbar som vanligt till och med 15 juli. Därefter är jag bortrest minst en vecka.

Hoppas lilla I blir bättre i magen snart, är det mycket luft tror du?
  • Stella Kardunn

alea iacta est....nu är vagnen beställd. Med 10% rabatt eftersom Kronan firar att två av deras medarbetare fått barn...

• Stella Kardunn

Hej tjejer,

Skönt med helg, säger jag som en av de få som fortfarande jobbar (det är du och jag som får hålla ihop på den här fronten nu Liffan Flört)

Ja det var verkligen en glad överraskning när jag gick in på hemsidan och såg att de hade rabatt på vagnarna, det blev trots allt 700 kr att lägga på annat. J hade stannat på färgaffären på vägen hem igår också och köpt färg till sängen, så nu får vi börja slipa gammal färg och måla. Förresten är det någon av er som vet något ställe häromkring där man kan få tag på gamla beslag? Vi har en byrå vi tänkt använda som garderob till Knyttet och den behöver "nygamla" beslag förutom lite mer färg.

Åh va skönt det låter Vitsippa! Jag hoppas vädret fortsätter gå åt rätt håll nu bara, så du kan sitta ute och njuta mer, för hittills känns det rätt kallt för att vara sommar och min egen förhoppning om att kunna sitta ute med tidningen och teet i morse grusades snabbt när jag "kände på vädret" på vägen till brevlådan.

Va bra att jag kunde väcka dig ur din slummer Kissie Jag hoppas sambon är av den uthålliga sorten så du får en fortsatt lugn sommar Flört Här är det dåligt med träning, går sista gången på gravidyogan på tisdag och utöver det har jag inte motionerat nämnvärt. Min ambition att både simma och promenera när gympan slutade vid påsk har det inte blivit mycket av med, men jag skyller på min kompis som inte kommit sig för hon heller, så jag inte har fått något sällskap Tungan ute

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg nu!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?