Macpau skrev 2010-02-22 09:27:50 följande:
Åh vad spännande! Du får bertätta hur allt gick. Vet ni ungefär hur lång tid det tar? JaMA08- jag vet...detta måste bara gå vägen nu... MIA SD- vad spännande...du är ju verkligen jättenära nu:)
I papperet står det att det ska ta runt 2 timmar. Mannen tar ledigt resten av eftermiddagen så ska vi göra något mysigt. Tycker vi är värda det idag
Vad jobbigt att dela rum med en som är gravid, och blev det samtidigt som dig. Starkt av dig att klara av det. Det hade jag nog aldrig klarat av.
Har man inte själv varit i denna situationen förstår man inte hur jobbigt det är. Vi hade tex besök av ett par vänner. De har ett barn som är ca 2 år (som blev till på första försöket, suck) och nu väntar sitt andra i maj (som blev till på 3:de försöket, suck igen). Vi började innan de försökte på nr 2 och när de inte hade tagit sig på försök nr 2 var hon helt hysterisk att hon inte kommer bli gravid igen, bla, bla, bla. Jag bara tittade på henne och undrade om hon menade allvar, och det gjorde hon. Ok, men sen blev hon gravid på nr 3 och tyckte det var JÄTTE JOBBIGT att behöva vänta 3 mån på att bli gravid. (jag säger ingenting) och nu när vi träffade dom gick hon bara och klagade hela helgen på hur jobbigt det var att vara gravid. Hon hade ont, bebisen sparkade osv osv. Till slut fick jag nog och sa att hon nog borde tänka sig lite för vad hon säger med tanke på vår historia (de vet om allt) och hur gärna jag hade velat byta med henne. Nu har jag aldrig varit gravid och vet inte om det är sådär jobbigt. Men jag hade inte gått och klagat så om jag umgåtts med en som har svårt att bli gravid.
Men nu till något roligare. Vår granne fick en liten flicka för ca 2-3 veckor sedan och igår fick jag se den
Gud, vad söt!!! jag kunde liksom inte slita mig från henne, och så liten hon var. Det var nog det jag behövde, för nu känner jag verkligen att det är värt att gå igenom allt som har med ivf att göra för att få en sån där.
Oj, vad långt det blev, sorry