• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Pratar du med mig nu? nu är jag lite förvirrad tror jag, hahahhha vilket var till mig?

• MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:43:21 följande:
    japp-detta var till dig:) Liffan- jag tänkte på en sak då vi ha rungefär samma "tider" med ivf. Fick ni hem nåt brev där det stod att ni nu har placerats i kö och kommer att kallas dit inom 3 månader? Isåfall, när fick ni det? Försöker liska lite hur "nära" varann vi ligger i tiden. Vore nice;)
    ok, då är jag med
    jo, vår remiss skickades ju till sahlgrenska i mitten på dec (vi har pratat om detta innan, men du har nog glömt {#lang_emotions_wink}) sen tog det nog ca 2 veckor tills vi fick ett brev att remissen kommit fram och att vi står i kö och blir kallade inom 3 mån. Och nu blev vi kallade för väl ca 2 veckor sen och ska dit nästa vecka. 
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:43:50 följande:
    ...och vad artigt av dig att skylla på din virrighet
    hahahahahha
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-18 15:48:20 följande:
    ja så att..... nu har jag gått tillbaka och hittade vår tidigare korresp. . Dags att logga ut och bege sig hemåt tror jag. Mina svar visar tydligt att jag inte bör interagera med ngn för tillfället. ha det gott så länge! kram
    Så bra. Det kan hända den bäste (att vara glömsk ibland) {#lang_emotions_wink}
    skönt att kunna gå hem redan kl 16. 
    Jag ska snart bege mig till gymmet och göra av med lite energi. 
    Vi hörs!
    Kram 
  • MaMaS

Mia: Ok, tack för info. Ja, som det brukar vara lär väl alla frågor komma efter mötet. Hoppas det är en bra och trevlig läkare. 

Liffan: Jo, visst fick vi till det igår kväll, 2 ggr tom... {#lang_emotions_wink} (vet inte vad som hänt med oss {#lang_emotions_laughing})
    Kissie: Kul att ni fått hem det magiska brevet!! Då är det inte så långt kvar. Verkar som vi är många som ligger ganska nära i tiden, kul, då kan man stötta och hjälpa varandra. Vi kanske tom ses alla på sahlgrenska {#lang_emotions_wink}
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-19 11:01:11 följande:
    TVÅ gånger!!? Vi fick till det en halv. med nöd och näppe vad det betyder får ni tolka själva;). Men skämt åsodo-det är jtteroligt för er att ni känner er sugna på varann! *avundsjuk* Visst är det kul att vi alla ligger plus minus nån månad! ja vem vet- vi kanske springer på varann i korridorerna på su nån gång.
    ja, jag vet inte vad som hänt med oss synd att inte mannen är hemma nu {#lang_emotions_wink}
    Men detta är första gången på vvääälllldddiiiigggttttttt länge det är såhär. Så det kanske kommer till er andra också (hoppas det). 
    hur gör man en halv gång? {#lang_emotions_undecided}
    Finiz skrev 2010-02-19 12:12:51 följande:
    Hej alla! Har varit borta härifrån ett tag, har kännt mig väldigt nere och inte haft nån lust till nåt. Inte ens orkat gå till jobbet. Men nu måste jag rycka upp mig! Min svåger och hans tjej fick en liten dotter för ett par veckor sedan och det känns bara orättvist, känns fel att känna så jag borde vara glad för deras skull.. Tycker ni som både håller på och försöker skaffa barn och jobb är otroligt starka!! Måste vara dubbelt så jobbigt. Håller med er andra att det här med att få till det i sängen inte är så superhett längre. Att ha sex på schema suger verkligen. Det blir sex i en vecka och sen håller man upp i tre veckor tills man kör nästa gång.. På onsdag är det äntligen dags för det första besöket, är spännd på vad som kommer hända. Jag läste någonstans att de som har normal ägglossning och mens ej behöver spraya utan gå direkt på sprutorna. Är det någon annan som hört detta? Jag tänkte göra en lista som vi kan fylla i vart vi är i processen, blir lite tydligare så. Kram till er alla och hoppas att ni får en mysig helg!
    Usch, det är så jobbigt när man känner så. Kände så för några mån sen också när jag fick veta par efter par som blev gravida. Det var verkligen tufft. Så förstår precis vad du menar. *kramar*
    Tack för din omtanke! Visst kan det kännas lite kämpigt ibland att vara både arbetslös och inte lyckas bli gravid. Ibland undrar man varför allt måste hända samtidigt. Men nu är det som det är och man får försöka göra det bästa av situationen. (det är fre idag och då känns allt mycket lättare, hade det varit mån hade jag nog skrivit något annat). 
    Åh, ska du till su på ons? Jag ska dit på mån {#lang_emotions_smile} Då kan jag lämna rapport till dig. Jaså, det med att inte behöva spraya har jag inte hört något om. Men jag vet inte så mycket om detta överhuvudtaget. Jag kan ju fråga på mån. Nu blev jag nervös igen, då kanske jag får börja med sprutor direkt {#lang_emotions_sealed} 
    Lycka till på ons!!
  • MaMaS
    Finiz skrev 2010-02-19 12:56:22 följande:
    Åh vad spännande att det är redan på måndag du ska dit! Då ska jag hålla tummarna att det går bra. Så får du rapportera allt sen. Har du/ni förberett dig på något sätt? Hihi, ja fredagar är alltid lite bättre än andra dagar, då är det mys! Kanske till och med kan ta ett glas rött, kanske förhoppningsvis är sista gången på lääänge.
    Ja, det är både spännande och lite nervöst, men det ska nog gå bra. Jag rapporterar sen. 
    Nä, vi ska nog titta lite på det på sön, skriva ner lite frågor och så. Svårt att veta vad man ska fråga innan man börjat känns det som. 
  • MaMaS

Hej på er!

Vi var ute och körde bil igår, ingen bra idé. Först fick vi skotta ut bilen och inte blev det bättre när vi skulle försöka hitta en parkeringsplats. Fanns ingen, och vi satt fast i en snödriva. 4 killar fick komma och hjälpa oss putta på medan jag fick försöka gasa så gott det gick. Det hela slutade med att vi fick skotta fram en parkeringsplats
    Och det här med barn och vänner. Vi fick också ett mail i fre om ett par vänner som ska ha barn i aug. Jag blev HELT knäckt och storgrät. Varför lyckas alla andra och inte vi????!!!! Jag har också svårt att umgås med vänner som är gravida, suck. 
  • MaMaS

Nu är det bara några timmar kvar till vårt första besök....nedräkningen har börjat...{#lang_emotions_sealed}

• MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-22 09:27:50 följande:
    Åh vad spännande! Du får bertätta hur allt gick. Vet ni ungefär hur lång tid det tar? JaMA08- jag vet...detta måste bara gå vägen nu... MIA SD- vad spännande...du är ju verkligen jättenära nu:)
    I papperet står det att det ska ta runt 2 timmar. Mannen tar ledigt resten av eftermiddagen så ska vi göra något mysigt. Tycker vi är värda det idag {#lang_emotions_wink}
    Vad jobbigt att dela rum med en som är gravid, och blev det samtidigt som dig. Starkt av dig att klara av det. Det hade jag nog aldrig klarat av. 
    Har man inte själv varit i denna situationen förstår man inte hur jobbigt det är. Vi hade tex besök av ett par vänner. De har ett barn som är ca 2 år (som blev till på första försöket, suck) och nu väntar sitt andra i maj (som blev till på 3:de försöket, suck igen). Vi började innan de försökte på nr 2 och när de inte hade tagit sig på försök nr 2 var hon helt hysterisk att hon inte kommer bli gravid igen, bla, bla, bla. Jag bara tittade på henne och undrade om hon menade allvar, och det gjorde hon. Ok, men sen blev hon gravid på nr 3 och tyckte det var JÄTTE JOBBIGT att behöva vänta 3 mån på att bli gravid. (jag säger ingenting) och nu när vi träffade dom gick hon bara och klagade hela helgen på hur jobbigt det var att vara gravid. Hon hade ont, bebisen sparkade osv osv. Till slut fick jag nog och sa att hon nog borde tänka sig lite för vad hon säger med tanke på vår historia (de vet om allt) och hur gärna jag hade velat byta med henne. Nu har jag aldrig varit gravid och vet inte om det är sådär jobbigt. Men jag hade inte gått och klagat så om jag umgåtts med en som har svårt att bli gravid. 
    Men nu till något roligare. Vår granne fick en liten flicka för ca 2-3 veckor sedan och igår fick jag se den Gud, vad söt!!! jag kunde liksom inte slita mig från henne, och så liten hon var. Det var nog det jag behövde, för nu känner jag verkligen att det är värt att gå igenom allt som har med ivf att göra för att få en sån där. {#lang_emotions_laughing}
    Oj, vad långt det blev, sorry
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?