• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej!

Får man hoppa in här? Vi står i kö till sahlgrenska och ska bli kallade senast i mars. Skönt att få prata med personer i samma sits. Står alla fortfarande i kö eller är det nån som börjat sin utredning?
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-03 13:49:24 följande:
    Hej & välkommen! Vad spännade, vi verkar ha samma tider...vi ska också bli kallade i mars någongång. Utredning har vi redan gjort och den är avklarad. Nu står vi alltså i ivf-kö. Är det det du menar med utredning? Hur ser er bakrund ut?
    Tack så mycket! Roligt att vi har samma tider
    Vi har gjort undersökningar hos privat gyn med vul, prog.prov, spolning och sambon har tagit spermaprov. Hittar inget fel på oss, men ändå lyckas vi inte bli gravida. 
    Jag vet inte riktigt hur det går till på sahlgrenska. Vet bara att vi ska ha vårt första möte hos dom i mars, så jag antog att de gjorde nån sorts utredning innan de börjar med ivf, eller? Det var så jag menade
    Hur ser er historia ut?
  • MaMaS

Liffan! Tack Ok, ja då hoppas jag vi kommer igång snart

Macpau: Ok, vad roligt att vi ligger lika
    Ja, det är faktiskt väldigt frustrerande att de inte hittar nåt fel på oss. Själv tror jag att jag har för lågt prog.värde, men enligt min gyn har jag äl. Men om jag läser om alla andra som har samma värde eller tom högre än mig fått veta att de ej har äl och fått pergo, men jag vet inte. 
    Tråkigt med dina äggledare, men skönt att ni fått reda på vad felet beror på och att det finns ivf så ni kan gå runt problemet  
    Hahahaha, känner igen det där med "sexakten" Men tycker också att allt detta har stärkt oss som par och vi har kommit närmare varandra. 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-02-04 23:17:44 följande:
    Vad hade du för progvärde? Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade, 66 eller 166...? jag får kolla upp. de sa att jag hade ett fint värde men inser att jag faktiskt inte har kollat upp referensvärdena. Vad ska man ha??
    Jag hade 23 och vad jag har kunnat läsa mig till ska man helst ligga över 28-30 för att det ska vara ok. Så tror du hade 66 och det är ju isåfall jätte bra. 
    Men jag får väl ta upp detta på sahlgrenska och fråga vad dom tycker. 
    Idag kom iallafall skitmensen igen. Inte nog med att man fått svart på vitt att man inte blivit gravid denna mån heller, man ska även behöva sitta med mensvärk. Ibland älskar jag att vara tjej {#lang_emotions_wink}
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 10:05:35 följande:
    Visst är mensen den ultimata örfilen...jag är inne på dag 3. Det är egentligen bara den första dagen som känns tung, allla drömmar som krossas. Det där med pogvärde...jag har aldrig fått veta var jag ligger. För jag antar att de gör det i samband med fert.utredningen på SU? Kram
    Ja, verkligen! Håller med att första dagen är värst, så imorgon kommer jag känna mig mycket bättre än idag. 
    Jo, jag kollade lite på SU:s hemsida och där står att de bla tar det provet, så då ska jag be att de tar ett nytt på mig. Känns bara lite surt om det är där problemet ligger och det hjälper med pergo, då hade jag kanske blivit gravid för flera månader sen... men, men, inte lönt att gräva ner sig och tänka så. Nu är det som det är och förhoppningsvis får vi alla vårt älskade barn nån dag.
  • MaMaS

Åh, vilken underbar dag detta är (fast jag har mens)

Vi har fått en tid hos SU!!!!!  
    Nån mer som fått det?
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 11:27:45 följande:
    Va??? Har du!!!!! Åh...vad spännande:) ok, då beräknar vi SU:s ungefärliga kötider: När var ni där/ringde och ställde er i kön?? Exakt datum tack
    Ja, jag är helt överlycklig idag Tänk att nu är vi på väg, nu har man en datum att se fram emot. 
    hahahaha, tyvärr kommer jag inte ihåg exakt datum, men vi var hos gyn i början på dec och det var han som skickade remissen till sahlgrenska, så sen dess har vi stått i kö. 
    När ställde ni er i kö?
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 12:00:54 följande:
    ok, nu ska jajg räkna lite då.... *gnuggar händerna*  så det tog säkert en vecka innna ni kom in i systemet på SU, sen var det jul & nyår...säg 2 veckor, sen är det ca 5 veckor...så typ 7 veckor från början till bestämt datum?? Vi har väl tyvärr väntat i ca 2 veckor...så typ 5 veckor kvar innan brevet dimper ner i min brevlåda-tack vare min briljanta slutledningsförmåga När ska ni dit? Åh vad spännande:). Du får vara gängets testperson!
    vilken uträkning du gjort Jag räknade också lite och tyvärr kommer det vara 10-11 veckor från remiss till vi ska dit. Sen har det ju i och för sig varit jul/nyår som nog gör att det kanske tagit nån extra vecka. 
    Har ni fått något brev att din man ska göra ett spermaprov? För det fick vi efter bara nån vecka. 
    Trevligt att få vara gängets testperson, så får jag ställa alla dumma frågor och ni är fullärda innan ni kommer dit {#lang_emotions_undecided}
  • MaMaS

oj, såg nu att jag skrev fel gubbe

skrev {#lang_emotions_undecided} skulle vara {#lang_emotions_wink}
    så fel hela meningen kan bli bara pga fel gubbe
  • MaMaS
    Macpau skrev 2010-02-05 12:44:45 följande:
    äh vad faaaan...det är ju evigheter:( Men, men- det rullar väl på antar jag. Ja, men du får ställa dumma frågor till OSS-som kan än mindre. OCH du får berätta för oss/informera...du kommer snsrare att vara en "frågepanelexpert" Min sambo lämnade spermaprov i samband med utredningen och allt visade ok (förutom att det var lite lite tycke de. Han missade lite där i början. Han var irriterad och meande på att det borde ha varit en bred burk, inte ett smalt provrör att behöva pricka) -men om ni också har genomgått en, så kanske man ska göra ett sånt till? De kanske vill kolla en gång extra på spermakvalitén, om det krävs icsi (tror jag det heter).
    ja, det rullar faktiskt på. Jag tycker ändå det gått fort. Nu trodde ju inte jag vi skulle få tid förrän i mars så har inte funderat så mycket på det, men det går säkert lite fortare nu när alla ledigheter är slut. 
    Ja, ni kan ställa alla frågor till mig så frågar jag vidare  
    Min sambo lämnade också ett spermaprov innan när vi bara gick hos gyn och även hos honom tyckte de allt såg bra ut förutom att det var lite för lite. Även han skyllde på burken och att kl. var 7.00 på en mån  
    Men vi fick ju som sagt brev om att vi skulle göra ett till, så vet inte om det var pga att det var för lite eller om de vill ta ett innan ivf för att vara säkra att det inte finns något fel hos honom. Det har vi inte fått svar på dock, kanske får det på mötet. Men det gick iallafall bättre denna gången för min sambo, kanske kan vara nån tröst för din sambo om han behöver göra ett till
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?