• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-03-31 11:07:53 följande:
    Både paj och kladdkaka - jag kommer rulla fram till vår date nästa vecka... Det är väl för att man ska få så många ägg som möjligt och därmed öka chanserna. jag vet i för sig inte ifall de blir extra mogna eller mottagliga med alla mediciner också men framförallt tror jag att det är antalet som räknas. jag är helt med på att man stimulerar så att det blir fler ägg men inte helt förstående till varför man måste nedregleras innan...
    hihihihi, nej då, lite paj skadar aldrig
    ok, ja så är det såklart. Tänkte inte på det att man vill få mer än ETT ägg, tack Liffan
  • MaMaS

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka från Skåne. Hoppas ni alla haft en bra påsk!
    Själv mår jag inte så bra just nu. Haft en lite jobbigt helg, mensen kom igår och trött på att gå hemma själv. Nu har man liksom vant sig att inte vara ensam under påsken. Varför blir man ens ledsen när mensen kommer? Man borde ju ha fattat vid det här laget att det inte fungerar, men ändå blev jag mer ledsen än vad jag någonsin varit. Så idag får jag ringa SU och få ny pergokur...suck...
    Just nu vill jag bara gå och lägga mig och vakna till en helt ny värld.
    Förlåt om jag är deppig, jag hoppas bli bättre snart. 
    Kram till er alla!
  • MaMaS

Macpau: Tack söta du {#lang_emotions_flower}

Ja, det blev nog lite mycket på en gång och just nu behövs så lite för att jag ska bryta ihop. Stabil...nä inte direkt
    Skönt att mensen är borta snart, då kan man börja blicka framåt igen. Konstig man är egentligen, man är ledsen när mensen kommer, men aldrig att man ger upp när väl äl är. 
    Du ska ju snart till SU på första möte om jag inte minns fel - kul! Eller kul och kul, men det händer nåt på rätt väg iallafall (du förstår hur jag menar). Så snart kanske du är igång med spray, äggplock och allt
    det fick jag också utbrott på igår, att jag inte vill gå igenom ivf och arg för att just JAG inte kan bli gravid på normalt sätt. Jag är verkligen livrädd för äggplock, är det bara jag som är det? 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-06 11:00:35 följande:
    Välkommen tillbaka vännen! Har saknat dig! Tråkigt att det känns piss! mensen är ju sällan rolig att få. man blir ju arg på sig själv som hoppas och känner förväntan inför utebliven mens och sen brukar jag bli ännu argare på mig själv för att jag känner mig så ledsen, som att det inte var väntat att den jävla mensen skulle komma. men det är fantastiskt att vi ändå orkar hålla hoppet uppe vid varje ÄL! jag själv blir knappt ledsen vid mens längre för att mitt hopp är så lågt men ändå planerar jag för att få till det i tid och otid vid ÄL... många kramar till dig! Macpau: skönt att kunna blicka framåt och vad är det jag skådar där i horisonten om inte ett första besök!!!
    Tack! {#lang_emotions_flower}
    Ja, nu kan det väl bara bli bättre. Nästa gång jag har äl är sambon borta. Han är borta 2 dagar på hela månaden, och självklart lyckas jag pricka in äl just då...men vi får se till att få till det innan han åker och sen hoppa på honom när han kommer hem Snacka om att livet blir inrutat efter äl, vul på sahlgrenska, blodprov...ja, alltid är det något. 
    Fick du prata med någon läkare också innan du fick ny pergokur? Bokade du in ny vultid samtidigt? 
    Förlåt, har ju helt glömt bort - KRYA PÅ DIG!!!! {#lang_emotions_flower} 
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-06 11:24:07 följande:
    Jag ringde till SU för att höra hur mitt progesteron såg ut och då sa de att det bara var att köra på - hämta ut tabletterna och börja knapra. den här gången tar de inget vul eller blodprov eftersom det såg bra ut (jag blev inte överstimulerad men hade ägglossning). har du fått svar på ditt prog-prov? tack för påkryningen! jag tror nog att det går åt rätt håll men jag låter förjävlig...
    ok, skrev hon ut tabletterna till dig då för jag har inga fler recept?
    ok, så om man får en äggblåsa och ägglossning så anser de att det är bra? jag tänkte att dubbelkur kanske ger starkare ägg men det kanske istället gör att man blir överstimulerad....
    jag ska ringa dit kl 13 idag och höra om ny pergokur och få mitt prog.värde. 
    har du fått en sån där sexig mans röst
  • MaMaS

Liffan: ok, tack för hjälpen! De öppnar nu kl 13. Alltid lika intressant och se om man får tag på dom

Är inte din sambo glad nu då att du har sån whiskeyröst Det brukar alltid min sambo gilla, men han är kanske lite udda
    Macpau: Vad skönt att det bara inte är jag som är livrädd då. Vi fixar det här!!!!!
    hahhaha ja, kan bli intressant och se om vi hittar varandra imorgon men det ska nog gå bra. 
    Tamarack: tack för ditt inlägg. Roligt att höra att ni blivit så bra vänner. Och jag håller verkligen med. Det är jätte skönt att ha er tjejer!!! *kram till er*
  • MaMaS

Kom fram till SU och fick prata med en jätte trevlig barnmorska. Fick veta mitt prog.värde och tydligen var det jätte bra, 60,5 hade jag. Innan pergo låg jag på 23 så det var ju en stor skillnad. MEN VARFÖR BLIR JAG INTE GRAVID DÅ!!!!???? {#lang_emotions_demon}

Men jag skulle bara fortsätta med enkelkur jag också, eftersom det gått så bra. 
    åh, skönt att pergokur snart är slut. Har du inte haft några biverkningar denna gången heller? *lite avundsjuk är jag allt* jag bävar lite för att äta dom igen, men vad gör man inte.....
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-04-06 14:07:19 följande:
    jag är med dig! det känns enormt frustrerande att allt ser bra ut, varför blir vi inte gravida om vi har alla förutsättningar??? nej, inga biverkningar än så länge den här gången heller *håller tummarna för dig* nu har jag ätit indiskt till lunch. min sambo svängde förbi med lite mat. det var gott! jag kände smak - det är framsteg!
    eller hur. Alla tester och prover på både mig och sambon ser jätte bra ut. Men ändå blir vi inte gravida...varför??? På något sätt hade det känts lättare att acceptera om det tex var fel på sambons sperimer. Då hade vi vetat att vi inte kan bli gravida och det hade nog känts mer ok med ivf då. Men nu när allt ser helt ok ut, men ändå funkar det inte. Då blir jag knäckt. 
    Vad skönt att du slipper biverkningar!! Jag lär väl bli samma ruttna räka som förra gången, men det är ju bara under 5 dagar så man får stå ut
    åh, vilken gullig sambo du har. Den tanken har nog aldrig slagit min sambo...hahhahhaa
    Skönt att du smakar lite igen - alltid nåt
  • MaMaS

Vitsippa: Det är ju snart den 23 - spännande!!! Skönt att ha ett datum. 

Miss Star: Tråkigt med mensen, men hoppas ni fick en mysig påsk ändå. Ja, man blir galen av att fundera varför det inte fungerar. Jag skulle vilja veta VAR i processen det blir fel. Når inte spermien fram, blir det befruktning men sen fattar inte min kropp vad den ska göra, eller vad händer? Men det lär man väl aldrig få veta. 
    Macpau: Tack för din beskrivning Måste ju dock poängtera att du är 1.60 LÅNG  
    Finiz: skönt att du inte mår dåligt av sprayen och spa låter inte helt fel Var ligger det?
    FrkSommar: En liten paus är nog aldrig fel, hoppas du får komma tillbaka snart  
    Jag brukar också ta en liten paus härifrån på sommaren. Det blir lätt så, man är ute mer, hos familj, vänner, semester osv. 
    Och sist men inte minst har vi Liffan  
    Ska bli roligt att träffas ikväll, och glöm inte cykeln
    Och hur känner ni igen mig då....hm...lätt förvirrad, mörkt hår, svart jacka, brun väska, vet inte vad jag ska ha på mig ännu  
    sa vi 17.00 eller 17.30?
  • MaMaS

ok, fick för mig att det var 17.30. Nu ska man bara komma ihåg vem som är vem

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?