• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-09-21 09:33:39 följande:

Hej tjejer!

Tarda-vad kul att du är halvvägs!! Vad snabbt det går

Liffan-underbart med spraystart-nu är du snart igång, tjoho!!

Sorry att jag har varit så frånvarande. Har kämpat med mitt illamående/kräkningar sen i fredags. Har varit hemma i 4 dagar, springer på toaletten och kräks minst en gång i timmen. Däremellan mår jag bara illa. Har träningsvärk i magen och i ryggen av allt detta. Min man som har tvingat mig kvar hemma för att vila, men jag ska jobba imorgon.Kollegorna får väl säga vad de vill. Ser fram emot att träffa läkaren imorgon på SU, för att få göra vul och eventuellt få medicin...Sorry att det blev lite väl mkt fokus på mig här.

För att summera-osäker om jag vågar ge mig ut på stan. Tror tyvärr jag får avstå idag..ringer er sen när de tnärmar sig och hoppas ni får en underbat tapasmiddag!.

Vännen! usch, det låter inte alls roligt! hoppas att de kan hjälpa dig på något sätt imorgon! förstår att det är svårt att vara hemma men gå inte till jobbet för tidigt, det är med största säkerthet inte mindre jobbigt att sitta där och må dåligt. vi får styra upp en ny date så snart du mår bättre! men om det som ett mirakel skulle gå över är du mer än välkommen!!

Kramar till dig!!
  • Liffan

tack tjejer för en mycket trevlig kväll med god mat!!

Macpau: lycka till imorgon!! hoppas att du mår bättre så att du kan jobba och att du får något som lindrar.

• Liffan

Finiz: Åh vad tråkigt att det inte ville ta sig!! men ge inte upp - du har många försök kvar, även om jag hoppas att du inte ska behöva dem alla. kramar till dig!!

LVHM: då blir det samma vecka för oss! visst känns det som en evighet kvar...

Macpau: Grattis!!! vad härligt att det fanns ett litet liv därinne!! hoppas att du hittar något som kan lindra ditt illamående.

Miss Star: min fm var underbar men är helt slut nu! visst är väskan fin! du får börja bearbeta nära och kära - en sån kan du ju faktiskt ha hela livet så egentligen är det ju ganska billigt . ska genast kolla in dessa bloggar!

Tarda: grattis till halvtid!

• Liffan
    Kissie skrev 2010-09-24 01:20:25 följande:
    Jag hann deppa ihop ikväll. Detta var mensen som hade sitt intågande. Ska testa imorgon bitti, bara för att. Men jag vet redan vad det kommer visa. Ingenting. Känner mig så himla tom o den jädra läkaren som inte ville skriva ut mina värktabletter för att jag inte behöver dem. Nu kommer jag få dras med denna djävulska värk hela helgen. Bitter man kan känna sig. Nattinatti
    Tråkigt Jag önskar verkligen att det skulle funka för alla och helst direkt! jag blir så ledsen...

LVHM: det är så himla konstigt att okänsliga människor blir den här typen av läkare! eller läkare överhuvudtaget. men om de nödvändigtvis ska bli läkare kan de väl forska i lab eller operera eller nåt. blir så arg att man ska känna sig obekväm i en så känslig situation som man ofta är i när man är där! grrr

Macpau: Glömde förresten att besvara hur vi fick någon mat i magen i tisdags... mycket riktigt fanns det ju inget bord, vi försökte med ditt namn, funderade lite på vad du hette som gift, tänkte att Macpau hade varit ett konstigt namn att boka bord i och hörde helt enkelt om de inte kunde fixa ett bord ändå. det kunde de!  hur mår du? det blir en ganska lugn helg tror jag. lite bokmässa kan jag tänka mig... och middag med vänner. och så lite träning. och en sväng i svampskogen hade varit trevligt! smått och gott

Tarda; nu gissar jag att ni snart är på väg till site of wedding! stort lycka till imorgon!! du kommer vara strålande vacker med din fina klänning och din underbara hårfärg och MATEN! kommer jag sukta efter hela kvällen imorgon! ta det lugnt med vinet bara!

ha en jättefin fredag och helg!!
  • Liffan

Miss Star: gud vad mycket trevligheter det blir för er!

Vitsippa: grattis till utslag! det hade ju varit lagen om alltings jävlighet om det inte hade blivit någon ÄL just denna månad... hoppas målandet går fort så att du kommer ut lite också! hatar att måla tak - man får så ont i armarna...

Macpau: vart skulle ni sa du?? äsch, jag tror att ni kommer få det underbart!!!

ja, vi kanske springer på varandra imorgon på bokmässan då . ni har ju mitt nummer så hör av er om ni vill ta en fika!

kram på er alla finisar!!

• Liffan

Vitsippa: hoppas att allt gått bra idag!! har tänkt på dig och hållt en massa tummar!!

måndagar är inte min favvo men resten av veckan blir super hoppas jag!!

• Liffan

hörni erfarna brudar. skulle ni boka in en arbetsresa veckan efter ÄP, utomlands med övernattning? som innebär att man pratar inför en massa folk (alltså lite anspänning). jag vill ju gärna och tänker att det är skönt att ha något annat att tänka på... det jag oroar mig för att 1. ÄP ska bli uppskjutet och 2. de här jäkla vaggisarna som man hör så mycket hemskt om...

macpau: har du börjat jobba? hur mår du?

tarda: ja, rapporter en masse!

• Liffan

idag var det morgonpiggt!!

nej, kring ÄP tänker jag ju inte åka - det är ju såklart högsta prioritet! men en vecka efter hoppas jag att jag ska må så pass bra att jag kan åka iväg. jag bokar och kan jag inte åka så kan jag inte och då får de helt enkelt lösa det på annat sätt. SÅ! nu har jag nästan bestämt mig...

macpau: skönt att det går åt rätt håll med illamåeendet! 3-4 ggr låter som en baggis . har du berättat på jobbet? jag unnar dig verkligen att vara gravid på ditt jobb efter alla dessa graviditeter hos kollegorna...

Sereena: trist att det inte funkat än! men v 46 är snart här - det går så sjukt fort. jag försöker ändå intala mig det eftersom jag har ÄP v 45...

• Liffan

LVHM: men nej! jobbigt... men bra tillfälle att öva upp precisionen i vänster hand?

vitsippa: grattis till lyckat FET!!

Tarda: Grattis frugan!! och härligt med dagliga buffar!

VILL SÄTTA IGÅNG NU!! väntar otåligt...

godnatt

• Liffan

Finiz: åh vad tråkigt att de var så! man blir så ställd också och det känns ju helt omöjligt att kräva sin rätt i en sån situation. jag tycker att du kan ringa och fråga om det ska få gå till på det sättet! kram till dig!

hur är det med er andra? jag njuter av det vackra höstvädret!

kram på er!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?