• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

LVHM: fan vad trist! massa med kramar till dig. skönt att få lite paus och samla krafter innan FET. du vet att du är mer än välkommen att ta dig in till gbg den 21 sept om du vill ha lite trevligt sällskap av folk som förstår...

Miss Star: skönt att kroppen kom igång enligt schema ändå... den följer som sagt instruktioner väl och kommer säkert uppföra sig lika bra så fort den får chansen att ta hand om ett litet embryo!

Macpau: gärna manjana för mig!! älskar deras tapas! måste dock förvarna om att jag har en tendens att bli något dominant när det kommer till tapas...

ang mina goda, goda vårrullar så var det faktiskt inte alls så svårt. gjorde typ som en wok med vitkål, morötter, glasnudlar, chili, vitlök, mungböngroddar, koriander m.m. som jag smaksatte så att det smakade bra. sen rullade jag in det i filodeg och stekte, inte friterade, i ganska mycket olja. och sen gjorde jag en dip på japansk soya smaksatt med vitlök, chili, vårlök och sesamolja. voila! dagens middagstips!

så, nu kan tråden få bli en ivf-tråd igen och ingen jälva matblogg 

• Liffan

Miss Star: jag funderade faktiskt på om jag inte skulle bjuda hem er får bli nästa gång... men jag kan vara dominant inom ramar också (alltså gravidas begränsade ramar).

Ha en fin måndag!

• Liffan

Vitsippa: klart jag bestämmer rätt! skönt att även din kropp följer schemat som den ska! hoppas att du kan ta det lite lugnt inför FETet men gissar att du kanske inte kan styra helt över det...

Miss Drutten: skönt att det verkar ha lugnat sig med flytningar och vad härligt att ni snart får sen lilla Lusen!

jag är lite uttråkad... känns som att jag bara väntar på att få sätta igång och tiden går enormt långsamt. just nu är det inte så mycket på jobbet och inte så mycket annat roligt som händer så jag klättrar lite på väggarna. men, jag är ju lite otålmodig, snart drar saker och ting igång igen och samtidigt med sprayandet. då är det desto mer så jag hoppas att den tiden ska gå fort som attans. ja, ja, lite klagosång bara.

• Liffan

Hej i tråden,

Här var det lugnt...

Kissie: hej ehj! håller tummarna att mensen håller sig borta!

• Liffan

LVHM: var tvungen att googla polyp. vad bra att du får det kollat! skriv nu upp allt så att du inte glömmer något när du väl är där - jag glömmer ALLTID saker som jag tänkt ta upp.

Kissie: menar du mensvärken och den höggravida magen? kan det vara en sen reaktion på överstimulering eller? man tänker ju att det säkert är normalt att kroppen reagerar konstigt efter alla hormoner men det var ju bra att du ringde och får det uppkollat!

Macpau: stackare med så mycket att du inte har tid med oss. men framförallt stackars oss, vi saknar dig! 17 blir jättebra! då kan vi ju faktiskt ses där och inte vid vårt gamla hederliga hörn.

Miss Star: parkering på heden fungerar ganska bra här också... eller packhuskajen men det är färre platser och säkert dyrare. säg till om du vill mötas upp någonstans!

juristen: härligt att vara igång - mindre härligt med biverkningar. jag hoppas verkligen att jag inte får så mycket biverkningar - det funkar inte med mina livsplaner för den perioden.

tarda: hur mår du?

trevlig kväll!!

• Liffan

Kissie: aj för vätskefylld cysta!! men snart är det dags att testa också eller?

• Liffan

nejhej, nu kollade jag medlemstråden - det var ju visst ett tag kvar... då ska jag inte tjata - håll ut

• Liffan

Godmorgon!

ville också kika in och önska er alla en fin valdag!! ska träna lite, duscha och göra mig fin och sen gå med min man i armkrok till vallokalen. det är ingen annan som brukar gråta en skvätt? jag är helt hopplös - blir så himla tagen av hur fint det är med demokrati...

tarda: sista veckan nu om jag inte minns fel - spännande! ska bli kul att höra om alla planer på tisdag!!

skön söndag!!

• Liffan

min kropp följer schemat rätt bra - mensen kom igår på beräknade 29 dagen, så definitiv spraystart blir 11 oktober.

idag har jag hämtat ut alla mediciner. det var inte så mycket som jag trodde. blir lite orolig. ska ha suprecur och fick två flaskor (a 10 mg?)- räcker det??? ska ju användas i fem veckor (om än med mindre intensitet i slutet)...

ses imorgon tjejer!!

• Liffan

Godmorgon!!

Ska bli så mysigt att ses!!

Miss Star: numret har jag!  hör av dig om det blir några problem! mycket riktigt, två sprut(paket) är det. det känns jätteskönt att snart vara igång!

Tarda: Halvvägs FörvånadSkrattande. härligt!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?