• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-05-25 14:43:50 följande:
    Hej i stugan! Tarda: dramatiskt värre låter det! låt oss hoppas ändå att det var ägget som borrade in sig och då gjorde det rejält! å andra sidan låter ringningarna i öronen inte som ett typiskt symptom för det, mer blodsockerfall eller något. konstiga och motsägelsefulla symptom... tack för påminnelsen om barbro! jag tänkte ringa igår men så hade vi möten hela förmiddagen och vips var telefontiden slut. men nu när jag såg vad du skrivit så kom jag på att jag skulle ringa. men det blev jag ju inte klokare på. barbro skulle komma tillbaka på torsdag och någon skulle ringa då. men då kommer jag precis ha fått mens och vara arg och kräva saker så det kanske är lika bra att vänta på det vart har ni andra för er idag då? *sällskapssjuk eftersom inga av mina kollegor sitter på sina platser så att jag kan snacka skit med dem*
    ...och här händer inget speciellt heller. Kom precis hem från mötet med kocken som ska laga vår mat till bröllopet-känns bra. Ingen mens än, barta molande/stickande mage emellanåt. Mensen är beräknad till söndag eller nåt sånt. Men att ni hela tiden ringer om varann!! Det måstyre kännas otåligt just nu...trist att vara själv på jobbet eller?
    Finiz-jag har blandat ihop mig en drink jag med, så nu skålar jag med dig!

Tarda-hur länns det i magen?? pratar du fina saker till lilla ägget?
  • Macpau

Men! halva inlägget kom bort ju!

mMiss Star- tråkigt med mens...att man inte vänjer sig!! Ja, nu ska jag faktiskt också släppa mitt och bara fokusera på bröllopet- och förlja mitt schema...juni är ju inte långt bort, ska börja spraya om gnaska exakt en månad. Tjoho!

Kram på er, nu ska jag titta på Unga Mödrar och vara lite avundsjuk 

• Macpau

Hej tjejer!

Hoppas alla mår bra .

Vitsippa-snart är det dags!!! Håller tummarna att allt går bra , snabbt & smärtfritt med utmärkta resultat:)

Lycklig- då har du FET om 2 veckor, vad skönt att ni fick till ett försök till nu innan sommaren! Jag har hört många som lyckas på FET...

Finiz- v.35-36 för FET...det är ju tyvärr ett par veckor tills dess. Under tiden får du försöka njuta av sommaren och dricka en massa goa drinkar

Tarda- symptomen låter bra tycker jag!! När tänker du testa??

Liffan- jag tycker att du har en ängels tålamod. hade det varit jag så hade jag åkt till SU för länge sen . Berätta sen hur samtalet har gått!

Ja, jag testade igår, men det var ju ett fett minus-såklart. Var faktiskt rätt knäckt denna gången då jag har haft känningar/stickningar i magen sen blödningen en vecka sen och magen känns som förra gången jag var gravid...men men. Det är väl meningen att det ska bli ivf helt enkelt. Det känns väl ändå OK nu när jag har fått sörja lite igår. Det är ju faktiskt bara 4 veckor kvar tills jag börjar spraya!

Miss Star- ska försöka anamma din positiva inställning nu . hahaha, japp, nu blir det då ett legitimt barn efter sommaren! 2011 bebis...låter heeelt OK.

Kram på er alla

• Macpau

God morgon alla fina tjejer!

Vitsippa-underbara nyheter!! Låter väldigt bra att det knappt kändes. Håller nu tummarna för dig & Tarda!

Tjoho Liffan!!! Nu jäklar kommer det att gå undan för dig- det är du värd nu efter allt ditt väntande!

Nu börjar jag trappa ner min fl verksamhet innan sommaren . Passar bra nu när jag har så mkt med bröllopet. Kikar självklart in nån gång varje dag-kan inte hålla mig ifrån er .

Kram till er alla & ha en jättebra helg {#lang_emotions_kiss}

• Macpau

God afton i tråden!

...och här kom mensen. fattar verkligen inte...men kroppen kan allt göra konstiga saker om man längtar tillräckligt mycket, antar jag 

Nu blickar jag framåt och ser fram emot bröllopet. Ivf start hägrar runt hörnet, så nu ska jag bara ta det lugnt dessa veckor fram tills dess.

Kram & god natt.

• Macpau

TACK alla underbara, söta tjejer för lyckönskningarna...ska ta en massa bilder så ni får titta sen när vi ses nästa gång!

Lycklig- redan FET dags, vad spännande! Håller tummarna . Börjar på dag 21 enligt pappret!

Tarda- misströsta inte..jag har aldrig haft så få symptom, som när jag faktiskt var gravid

Miss Drutten- ja, jäkla mens...men nu hoppas vi på en fullträff med FET!!

Försöker-massa kramar till dig vännen <3

Liffan- hoppas du mår bra gumman! Ser fram emot att träffas igen . Hört ngt ang. ivf-kön??

Kramar till er alla.

• Macpau

Åh vad underbart Tarda!!!!! Du är vår lyckomaskot

Bröllopet var underbart-lovar att ta med bilder nästa gång vi ses!

Själv är jag tillbaka på jobbet nu och fick precis reda på att en till tjej är gravid nu, i v 12. de har försökt i några månader...jag tycker det är jättejobbigt. jag får aldrig en paus från detta på jobbet ju...

Massa kramar till er alla!

Hör som ett par veckor.

Kram från fru XXXXXXX

• Macpau
    Vattuman skrev 2010-06-07 16:00:12 följande:
    Hej tjejer,

Kastar mig in i er grupp, har hört mycket gott om den från Macpau (grattis frun!).
    Har inte orkat vara aktiv på forumet på ett bra tag, men nu har vi äntligen blivit kallade till första ivf-besöket (norpade sista platsen före sommaren) och nya krafter har infunnit sig.

Lite bakgrundsinfo om mig kanske är på sin plats...
    Slutade äta p-piller sommaren 2006, och började väl "försöka på riktigt" först ett år efter det.
    Inget hände.
    Skrev in oss på repro jan 2009.
    Allt såg/ser bra ut, enda kruxet är oregelbunden mens och osäkerhet på om ÄL sker.
    Så, pergotime var min lösning.
    Blev gravid efter första dosen, men lyckan blev inte så långvarig, mf efter v. 5. Efterföljande fem doser resulterade inte i något.
    Har fått utskrivet några doser till som jag kan ta i avvaktan på ivf. Har ätit en dos med förhoppning om att ÄL skett (kanske igår, hade jäkligt ont iaf).
    Men vågar inte hoppas för mycket...

Känns i varje fall otroligt skönt att äntligen få komma fram till ivf, som känns både otäckt, spännande och fantastiskt.

Hoppas att jag platsar här och att vi kan hålla tummarna åt varandra

Kram
    Moahahah....welcome to the dark side . Välkommen hit! Många av oss ligger i samma fas (dvs plus minus ett par veckor). Vi har även fått trådens 1a plus i tråden!

kram:)
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-06-04 13:48:56 följande:
    Nu är jag inbokad för FET på torsdag nästa vecka. Håll alla tummar och tår att min lilla blastocyst fixar upptiningen.
    Vi håller tummarna med gumman!

(jag vet, det verkar skita sig med att hålla sig undan...mkt svårare när vädret inte är så kul, har jag märkt)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-06-07 16:29:57 följande:
    Macpau: jobbigt med ÄNNU en gravid kollega. www.ams.se

Härligt att höra att det blev två ja i lördags och ni hade det bra! ser fram emot bilder!!

Välkommen Juristen! Kul att du har hört mycket gott om tråden - vi (som har varit med på fika iaf) har hört gott om dig och om Macpaus försök att ragga hit dig och jag är övertygad om att du kommer trivas bra!
    ...och det var inte den tippade tjejen!! det är var en helt annan...det är en till som försöker och det komer när som, då hon är fertiliteten personifierad. Japp, så att.... ams låter inte så dumt

Vad härligt att Amsterdam var så bra! Det låter som något att besöka, kanske? Kan du speca VARFÖR just Amsterdam var såååå bra?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?