• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

OK tjejer,

Jag har bokat en tid med prällen tisdag den 18 maj, så det blir fika måndag eller? Så jag kan boka in det...inte för att skryta men jag är något av en expert av att dubbelboka mig

Fikalistan

Måndag 17 maj:

Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76

• Macpau
    Finiz skrev 2010-05-03 07:26:15 följande:
    Igår var vi på VUL, läkaren såg ca 13 äggblåsor så på onsdag är det äggplock och om allt vill sig väl ET på fredag, nu gäller det!
    åh vad spännande!! 13 blåsor låter jättebra!

Lycklig & MissDrutten- då har ni båda FET den veckan jag gifter mig- hoppas det blir en bra vecka även för er .

Sereena- hur går det?

Jag ska pruta med Menopur (när det nu väl blir). Är det nån av er som gör det/ska det?

Hoppas alla har haft en skön helg!

Föesöker & Liffan- hur har era tankar gått gällande privatlinikerna?

Kram
  • Macpau

Vitsippa-jag måste ha skummat förbi sidan där du skrev om dina biverkningar! usch, domningar i arnarma låter inte jättespännande! Hur ska man våga köra bil? Hur är det nu, har du utvecklat nya, spännande bieffekter eller håller dessa på att avta?

Tarda- låter lite som gravidsymptom det där. När jag var gravid spydde jag av lukten av tvättmedel & sköljmedel...kan tillägga att jag inte var så fräsch under den perioden så vi fick kvickt byta till parfymfritt . Sprutskola för dig imorgon-hoppas allt går kanon.

Liffan- kul att helgen var bra! Hahah...ja kanske bra att informera killen emellanåt om allt som rör sig i ens huvud.

Dizzi- ett par veckor till, sen är det ET för dig...jättespännande! Känner du dig lugn?

Här är allt som vanligt. Måndagar är ingen favorit och det hjälpte inte att en kollega kom in & berättade att hon nu bestämt sig att bli gravid med 3e barnet då hon ändå är 30. Hon skulle precis på mammaledighet med 1a när vi började försöka...need I say more?? Jag måste dock tacka henne för hennes framförhållning och omtanke, att hon sa det till mig innan...hon har ju blivit gravid båda gångerna direkt så det dröjer inte läge nu. Jag som precis fck en paus när min kollega gick på mammaledighet för 2 veckor sedan... Så är det när man jobbar med 8 tjejer som är runt 30...suck.

kram på er.

• Macpau
    bubblan79 skrev 2010-05-04 15:26:56 följande:
    någon som vart på infomöte om ivf nu i dagarna?vi skain imorgon och undrar lite om vilka besked ni fått? vad jag förstått det som så får man infomöte nu och sen starta till hösten för dom ska ha sommaruppehåll? är det samma för er?
    ja, jag var där för 1,5 veckor sedan på infomöte- och då fick vi veta att vi inte kommer att få starta upp innan sommaren då det är fullt...tyvärr. Jä)//%¤U%%/& SU.

kram till alla!
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-05-04 16:32:15 följande:
    Ja då kommer det nog bli så för oss också, när får ni börja då? och vilken metod får ni?någon som frågat om långtidsodling på SU? kan man säga att man vill ha det?Är så spänd och har tusen frågor inför imorgon. Så surt att få komma in nu men sen få vänta till hösten. Man vill ju nu, har man inte väntat tillräckligt länge liksom.
    Jag frågade. De kör inte med korta metoden förutom vid undantagsfall (vad nu det innebär). De odlar inte till blasocyst heller förrän vid ditt sista FET. Detta gör de bara om man har ägg över, så att de inte slängs. Man har 3 ET via SU och om det finns ägg för det, så får man (max) 2 FET per ET. Hmmm....det blev lite krångligt känner jag?!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-05-04 10:18:03 följande:
    Deppig dag idag - den J-LA skit mensen kom imorse  Inte för att jag blev förvånad, jag visste att den skulle komma, men ändå blir man lite ledsen att det inte fungerar. Jag fattar verkligen inte vad som är fel, varför fungerar det inte???
    Jag vet....tur att vi kan plocka upp oss relativt snabbt, rutinerade som vi är . Vi har iallafall varann-tjoho! Men allvarligt talat, jag vet-man hoppas så mycket ändå varje gång och blir lika ledsen (om ej mer) när man får mens...men jag tror på oss. Vi SKA lyckas! kramar i massor.
    bubblan79 skrev 2010-05-04 16:32:15 följande:
    Ja då kommer det nog bli så för oss också, när får ni börja då? och vilken metod får ni?någon som frågat om långtidsodling på SU? kan man säga att man vill ha det?Är så spänd och har tusen frågor inför imorgon. Så surt att få komma in nu men sen få vänta till hösten. Man vill ju nu, har man inte väntat tillräckligt länge liksom.
    Jag börjar spraya i slutet på juni. Ska göra det under juli när de har stängt och sen gå dit 1a veckan de öppnar igen sa de (har för mig att jag ska dit den 4 augusti för att lära mig spruta). Planerat ÄP är v.33. Enligt dem är det 1a veckan de gör ÄP efter sommaruppehållet...
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-04 15:51:43 följande:
    Ska bli skoj att stämma av med dig i morgon. Vi ska ju inte på infomötet men har en läkartid. Jag vill propsa på att få den korta behandlingen eftersom jag gjort den tidigare. Hoppas hoppas att jag får göra det. Ska bli intressant att se vad de säger kring starttider.
    Har du gjort den korta metoden på SU? Om det är så, så är jag inte förvånad heller faktiskt *kliar mig i huvudet*. Jag har fått den känslan att informationen varierar lite beroende på vem man talar med. Jaja, det är gratis
  • Macpau

Hej Liffan! *vinkar*

Varför ska du inte ta den sista Pergokuren, är det pga värdena? Kan vara sunt...

kram!

• Macpau
    Dizzi82 skrev 2010-05-04 14:11:07 följande:
    lite förvirrad just nu fick ju min mens i söndags och pratade med SU och dom gav klarteckan att börja spraya men har inte haft några blödningar alls sedan i söndags kväll, så jag ringde SU för en stund sedan och dom trodde att jag startat för tidigt och att jag skulle ta ett grav test, men fortsätta spraya om det var neg, skulle inte oroa mig för att mensen inte fortsatte tydligen, fatta nada på något vis så känns det inte riktigt verkligt enu men det kommer nog snart, och då kan jag tänka mig att nerverna sätter in ju närmare ÄP man kommer.känner inga biverkningar enu mer än att jag är tröttare än vanligt och att min sambo säger att mitt temprament redan blivit lite vassare, hoppas för hans skull att det inte blir värre bara tror inte man har så ont av det själv som ens omgivning kan ha
    hej Dizzi, har du tagit gravtestet? Spännande ju...hur vet man om man startat för tidigt? Jag är också förvirrad... Hoppas det löser sig!

Miss Star & Vitsippa, det var ett tag sen. Allt OK?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?