Tarda skrev 2010-05-05 05:49:38 följande:
Förlåt om jag trampar på några tår nu men är jag den enda som tycker det känns ganska normalt att SU har sommarstängt, att de vill ha semester är väl ändå inte orimligt? Hur jobbigt det än är att vara ofrivilligt barnlös så är detta ändå inte livsuppehållande vård. Självklart är det supertråkigt att behöva vänta över sommaren men det är 2 månader det handlar om, bebis (om man lyckas på första försöket) i mars eller maj känns som det kvittar, iaf för mig.Väntetiderna på SU är superkorta jämför med många andra landsting, jag har kompisar i sthlm som fick sin remiss skickad samtidigt som vi (november 09), vi är redan igång och de kommer få vänta till nästa höst (2011) eller nått liknande. De får inte heller 3 ET + 9 FET (som mest) som vi i
VGR.Om man jämför landsting så verkar Västra Götaland vara ett av de absolut bästa att vara ofrivilligt barnlös i, jag är sjukt glad att jag bor här och inte nån annanstans.
Nix, inga trampade tår hos mig. Jag tror att många bara ventilerar sin frustration då man väntat så länge och är väldigt otålig-där varje dag är en eeevighet
.
Mitt missnöje beror inte heller på att de har sommarstängt (trots att många företag lyckas anpassa det ändå. Och även om det inte är "livsviktigt" i den egentliga betydelsen så är det nog ändå en oerhört viktig del av ens liv när man befinner sig där.
När jag placerades i kö i januari blev jag informerad om att jag skulle hinna med ett försök innan sommaren-vilket inte blev av. Jag frågade specifikt om detta då jag annars funderade på att göra privat under tiden. Sen förstår även jag att institutioner som sjukhus har med människor att göra och det är mkt som ska passa in-därav förskjutningar/förseningar, etc.
Summa summarum- jag fattar men gnäller ändå
Ja vad ska man säga om Sthlms ivf köer-mer än att deras köer är helt orimliga och i en klass för sig.