• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-08-10 13:33:17 följande:
    Hello tjejer,

josåatt....det gick inte så bra. Det fanns 4 blåsor för plockning, eventuellt 2 till. 4 ägg...herregud vad jag grät och jämrade mig att jag hamnat i klimakteriet...stackars utbytestudenten som var  med och inte förstod engelska.han bara satt och stirrade på mig. 

Läkaren sa att det inte var optimalt, nej, men att vi måste se framåt. Just nu är jag väldigt ledsen. Ska bli skönt att träffa er imorgon. Planerat ÄP på måndag morgon. Om det finns 2 bra ägg till på onsdag så ska de köra på det... De tar väl vad de får

Hej finis,

Förstår att det känns tungt men försök att se de fyra, kanske tom sex, ägg som din lycka. det behövs ju egentligen inte mer än så. nu får de växa till sig och mogna till så ska vi hålla alla tummar som det bara går!

MASSA KRAMAR

• Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-08-10 15:19:03 följande:
    Som de andra redan skrivit, vi får tänka positivt, förhoppningsvis är det 4 toppägg du har på gång och då räcker ju det....hang in there tjejen! Men det är klart  du får deppa ändå, det är mycket bryta ihop och komma igen i de här ivf processerna och håller man allt inom sig blir det inte heller bra.

LVHM Ska inte ta orden ur munnen på Macpau, men det har med hennes äggreserv att göra.

Själv har jag för tillfället lagt ner nojorna då tant röd börjat annonsera sin ankomst efter lunchen, så jag lär vara tillfällig i balans när vi ses imorgon i alla fall. Förresten tror ni det kan bli svårt med parkering på Heden om det är Kulturkalas i stan?
    Skönt att hon är på g och hoppas att du inte ska behöva lida alltför mycket! Tror inte heller att det kommer bli några större problem med parkering - du kommer ju också precis då de som jobbar i stan ska hämta sina bilar så det ska nog lösa sig. inboxar mitt nummer så kan du höra av dig om det är några problem så ska vi försöka hitta alternativ!

jag ser fram emot morgondagens besök hus SU men min sambo undrar lite vad det är vi egentligen ska göra där i två timmar. "så sitter vi där och pratar om samma sak som vi gjort varje gång utan att komma framåt ändå och sen ska de göra undersökning på dig - har jag egentligen någon funktion i den här processen?" inte riktigt lika peppad som jag och tycker mest att vi kan köra igång på direkten. ja, ja, jag hoppas på bättre form hos honom imorgon.

kram och godnatt
  • Liffan

Hej!

Macpau: vad skönt att det känns bättre idag - vilka överlevare vi är!! de är allt lite slarviga på SU måste jag säga (även om jag för tillfället är väldigt vänligt inställd till dem).

Miss Star: det är bara att höra av sig!

Ja, då var det första besöket avklarat. man har ju lite koll sedan tidigare på vad det handlar om (tack för det!) så det var ju inga stora nyheter. ska börja med spray i oktober och planerat äp i vecka 45. som väntat m.a.o. Jag ska spraya med Suprecur och spruta med gonal-f, 150 enheter (vad det nu kan vara för några). vi hade en väldigt trevlig läkare som var lättsam och som vi satt och skämtade lite med. så ett bra besök!

Ska bli så trevlig att ses!!!

Kram

• Liffan
    Tarda skrev 2010-08-11 10:47:40 följande:
    Ska försöka rycka upp mig så ni får se mig och bulan ikväll. De sista dagarna har varit riktigt risiga och inga seabands i världen hjälper. Nu känner jag som grädde på moset att jag har en förkylning på g och jag vill verkligen inte smitta någon.

Kräkandet har tyvärr blivit en ond cirkel och just nu kräks jag galla det första jag gör när jag vaknar. Fixar inte ens att svälja folsyratabletter eller alvedon, har en tid hos läkerskan på MVC på fredag, men det känns som en evighet dit Gråter

Nån får gärna PMa mig sitt nummer så jag kan meddela mig ifall jag känner mig sämre ikväll. Lovar att sitta långt bort och inte hosta/kräkas på någon om jag dyker upp Flört
    usch och fy! det låter inte alls roligt vännen. jag skickar mitt nummer.

Kram
  • Liffan

Hej tjejs!!

Tack för igår! jag har sagt det förr men säger det igen - tänk vilka finisar som ska drabbas av detta...

LVHM: ja, det känns verkligen jätteskönt att ha ett datum att sikta på. just nu känns det oöverskådligt långt med två månader till spraystart men det är ju egentligen bara att tänka två veckor i taget - mens, ägglossning, mens, ägglossning och sen spraystart. det brukar ju gå fort som bara den för det mesta. skönt att vara igång med sprutor! hoppas att de kan säga något efter morgondagens provtagning!

Miss Star: jag funderade lite på hur man skulle göra med uthämtning av mediciner. jag tänkte att om man hämtar ut allt redan nu och betalar 1800 kronor för det så kanske man blir gravid spontant bara för att Drömmer. återkom med rapporter om dos!!

macpau: fortfarande impad av dina övningar med sprutan och ampullerna!

Tarda: kul att höra att du mår bättre! det kanske blir ett nytt husmorsknep - samla ihop Macpau, Vitsippa, Miss Star och Liffan och käka köttisar med dem så går illamåendet över...

kramar till er alla!!

• Liffan

Tarda: att gråta till Undercover Boss funkar även för icke-gravida...

• Liffan
    Macpau skrev 2010-08-13 08:06:00 följande:
    Berätta hur det har gått!

Måste bara beätta; var ute med ett par vänner igår och var givetvis tvungen att gå in på toan & blanda till sprutorna igen, men denna gången fanns det bara 1 toa och kön började ringla direkt då restaurangen var överfull...efter 5 minuter så hör jag folk ute prata om vad det är som tar sån tid. Irriterad och stressad över situationen som jag redan är, öppnar jag då dörren med sprutan i högsta hugg /den med den stoora kanylen på och säger syrligt " ursäkta, men jag ska bara ta denna först, kommer ut när jag är klar, är det OK med er"?! Både männen & kvinnorna bara nickade, ingen sa ett pip. Sen när jag stängde dörren hörde jag dem skämta om att sprutnarkomaner finns överallt...jaja, gilla läget!

Det verkar som att hormonerna har tagit fart nu...över natten fick jag 3 enorma finnar i pannan och 2 på kinderna...känner mig som en tonåring igen

kram på er alla och ha en jättebra helg .
    Fantastiskt!! Grattis till tonåren! supa på stan i helgen??
    Tarda skrev 2010-08-13 08:26:58 följande:
    Macpau sprutnarkoman, jag dör lite här. Det måste varit en syn... Skrattande

Liffan: Ja men visst är det gråtmaterial, eller så är du gravid Tungan ute

Vitsippa: Ska definitivt undvika den färgen. Lukt- och smakminnet sägs vara det starkaste vi har, ganska intressant.
    Tror du verkligen att jag kan vara gravid?? Åh, hoppas... Drömmer HAHAHAHAHA
    Stella Kardunn skrev 2010-08-13 08:51:19 följande:
    och nu dog jag lite igen....hade fått mail från moderator om att ett inlägg jag skrev i ehm februari i en annan tråd hade plockats bort för att det "uppmanar/uppmuntrar till införskaffande/användning av receptbelagda läkemedel" Jag döööör av skratt här för det jag skrivit i korta drag var att jag skulle lösa ut ett recept och fick beskedet att mina varor var restnoterade (sorry för det kryptiska, men vill ju inte åka dit igen Cool)
    uppdaterat av dem...

Ha en fin fredag!
  • Liffan

Hej tjejer!!

Hoppas att helgen har varit bra! jag har haft en väldigt trevlig helg med mycket god mat och trevligt folk!

Macpau: Håller mina tummar för att det går/har gått bra!! ta det lugnt under din sjukskrivningsvecka nu!!

LVHM: vad de håller på. hör med dem om iCSI! de kollar ju på det aktuella spermanprovet och utgår från det så det är väl svårt att få ett definitivt svar innan de har sett hur det ser ut men man kan ju höra med dem vad de har för gränser eller om de kan ta hälften av äggen till ICSI (så skulle de göra med oss om det blev tillräckligt många ägg, om det blir mindre än 10 ägg tar det endast ICSI).

Miss Star: Hoppas helgen varit bra! Då gissar vi att sprutorna är nära! vilken dos var det du skulle ha nu då?

Kram på er!

• Liffan
    Macpau skrev 2010-08-16 11:34:43 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka. Allt gick kanon, kände ingen smärta alls. Då jag var rädd innan så fick jag en sömntablet innan, som gjorde mig dåsig. Sen när jag la mig i stolen så sprutade de in det där morfinliknande preparatet och frågade om jag behövde en dos till, men det räckte med en dos. Så jäkla skönt!

Fick tyvärr inget jättebra resultat, men det blev 6 blåsor och 5 ägg. Får se på onsdag hur det har gått. Med facit i hand (och om det inte känns värre än så här, så är jag laddad inför nästa omgång, om detta skulle skita sig.

Kram på er alla och tack för all peppning

Grattis Macpau!! Det var ju ett jättebra resultat, framförallt med tanke på förutsättningarna och nästan oavsett dessa också! 5 ägg är inte illa och nu hoppas vi att de har de bra tillsammans med makens spermier. Vad skönt att ÄP gick så bra också, tänk vad många hinder och farhågor du har tagit dig igenom dessa veckor - du ska verkligen vara stolt över dig själv!!
  • Liffan

Hallå i tråden!

Miss Star - hoppas att det gått bra idag på SU och att du lärt dig allt du behöver veta om sprutor och att du dessutom får sätta igång snart.

Macpau: hoppas att du mår bra efter ÄP!

jag är så trött så jag tror jag somnar framför datorn - har haft svårt att sova två nätter i rad så det har blivit alldeles för lite sömn. igår när jag försöka "komma till ro", som min, hör och häpna, gamla sömnterapeut kallar det, så började jag, helt oprovocerat, fantisera om att jag blev överfallen av 2000 pers på Media Markt. jag har typ aldrig varit där - hur sjukt är inte det...

kram på er alla!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?