Liffan skrev 2011-03-08 20:21:46 följande:
Miss Star: glömde fråga; hur gick det med att berätta för chefen?
Det gick bra, han var glad att jag berättade såpass "tidigt" då han gärna vill ha någon på plats så tidigt som 2 månader innan om möjligt, detta eftersom en annan i mitt "team" går i pension till hösten och de således kommer behöva rekrytera och lära upp ytterligare en efter sommaren. Jag blev lite besviken dock eftersom som han trots alla gratulationer och annat ändå inte kunde låta bli att säga "...och vi som hade så stora planer för dig", nog för att han skrattade när han sa det, men det kändes ändå onödigt.
Var på dietistinformationen igår och den var sådär, mycket man visste redan och en del saker hade de inte koll på alls, som när vi pratade om vikten av att äta fisk, så sa hon inget om tonfisk t ex och visste inte ens om att man ska undvika det, när jag tog upp det. Nu var hon ny som "gravidinformatör" men ändå. Nåja, det roligaste var ändå att få träffa så många som var nästan exakt lika långt gångna, vi var nog 5-6 stycken där som var i vecka 15-16 och jag kunde lugnande konstatera att det inte syntes på någon av dem heller. Däremot blev jag lite fundersam när en av tjejerna var i vecka 32, är inte det lite väl sent att gå på information om kost under graviditeten?