Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

JaMA08 skrev 2011-03-07 11:02:01 följande:

Ruvardag 8 och gravtestet idag visade Minus, inte förvånad! Känns tomt inom mig men samtidigt skönt att återgå till normala livet igen. Detta blir mitt sista inlägg i er tråd på ett tag, tack för att ni är sådana únderbara tjejer! Sköt om er! Kram Janet

Jag säger som Tarda, ge inte upp ännu tjejen! Tänk på att det kan ta upp till 7 dagar efter återföring innan ägget ens fäster i livmodern.

Ska vi dessutom prata helt vanlig barnplanering innebär det att du testat på BIM -7....inte ens Clearblues känsligaste test lovar ett pålitligt resultat före BIM -4 om jag minns rätt.

Jag tänker då hålla tummen en vecka till iaf!
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-03-07 12:17:51 följande:

angående fika så fungerar det givetvis på dagen också, vi får bara ha ett lite annat koncept (hm, brunch, afternoon tea, kakbuffé...) jag slänger in söndagen där som förslag också så ser vi vad som verkar passa bäst.

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)
    Tarda

27/3
    Liffan

Kakbuffé *dräääggel*  och när vi var på afternoon tea frågade de ju alltid om vi inte ville ha lite bubbel eller något också, så det går garanterat att slänga in en drink eller två där med Drömmer Annars har jag inget emot att äta lite tidigare när det är helg, kort sagt jag är med på det mesta!

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)
    Tarda

27/3
    Liffan
    Miss Star
  • Stella Kardunn
    Liffan för övrigt. Va skönt att höra att RUL gick bara bra, trots mammas skrämselskott och visst är det otroligt att se att det verkligen finns något där, som dessutom ser ut precis som en liten färdig människa redan Solig  Nu har ju du redan hunnit känna den sparka innan men jag är så imponerad över ditt tålamod, som du har fått vänta dessa 10 veckor, så jag tycker inte alls det är så konstigt att det blev lite stirrigt och darrigt när det äntligen var på gång. Jag fällde en tår eller två när vi var på KUB med. Just nu känns det dessutom oändligt att det är 3 veckor kvar till RUL för vår del.
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-03-07 18:20:07 följande:
    Grattis till lyckat RUL Liffan - som uppenbarligen skedde mitt under knoddens träningspass!
    Det ser ju ut som h*n ligger och gör en massa sit-ups.

Jag tror att jag kan den 27/3 men måste kolla!

Här har illamåendet satt in med full fart.
    Lindrar det just nu med en massa saltlakrits.

Funderar på om man ska skriva in sig...
    Skriva in sig? Du menar på Barnmorskemottagningen? I sådana fall är svaret JA, din BM är väl i samma regi som min och de har som regel ett första besök i vecka 6 och sen en inskrivning 2 runt vecka 10, så vi som kommer från SU är redan lite "sena" när vi inte ringer förrän i vecka 8 och när jag ringde hade dessutom väldigt fullbokat så jag fick vänta 2 veckor innan vi fick komma, vilket inte var vad BM som jag pratade med hade tänkt sig riktigt. Men när du väl avklarat de 2 besöken (som din man helst ska vara med på) blir det inget förrän i vecka 25 sen.

Hoppas illamåendet är snabbt övergående, men lakrits är ju å andra sidan gott Flört även om det kan ha lite laxerande effekt som biverkning...Drömmer
  • Stella Kardunn
    JaMA08 skrev 2011-03-08 08:55:23 följande:
    Idag började mensen, känns okej och ganska skönt inför resan på söndag till Thailand! Tråkigt att vi inte fick vara glada men jag hade detta på känn.

Liffan: Vilken fin bebis!
    Åh nej va tråkigt Rynkar på näsan det var ju inte såhär det skulle gå....Jag hoppas verkligen ni får en fin resa till Thailand med avkoppling, sol och annat att tänka på så ni orkar köra igång igen sen när ni kommer hem Hjärta
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2011-03-08 20:49:40 följande:
    Japp, det var barnmorskemottagningen jag syftade på. Ringde innan idag,men det var typiskt nog stängt för kurs eller liknande. Ringer imorgon igen. Miss star, inte förrän v 25? Vad hände med RUL i v 18??? Det är ju på tok för lång tid emellan.. Illamåendet hänger i för fullt,det blev ju inte direkt bättre av att trycka i sig massa semlor idag.. :)
    Lugn i stormen du får göra RUL i vecka 18 med, men det görs på SÄS så den tiden "räknas inte" när man pratar om besök hos BMM, bokningen av tiden för RUL görs dessutom direkt med SÄS, specialmödravården för att vara exakt, men det talar de nog om vart du ska ringa. Jag bokade samtidigt som vi var däruppe på KUB så jag ringde aldrig.
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-03-08 20:21:46 följande:
    Miss Star: glömde fråga; hur gick det med att berätta för chefen?
    Det gick bra, han var glad att jag berättade såpass "tidigt" då han gärna vill ha någon på plats så tidigt som 2 månader innan om möjligt, detta eftersom en annan i mitt "team" går i pension till hösten och de således kommer behöva rekrytera och lära upp ytterligare en efter sommaren. Jag blev lite besviken dock eftersom som han trots alla gratulationer och annat ändå inte kunde låta bli att säga "...och vi som hade så stora planer för dig", nog för att han skrattade när han sa det, men det kändes ändå onödigt.

Var på dietistinformationen igår och den var sådär, mycket man visste redan och en del saker hade de inte koll på alls, som när vi pratade om vikten av att äta fisk, så sa hon inget om tonfisk t ex och visste inte ens om att man ska undvika det, när jag tog upp det. Nu var hon ny som "gravidinformatör" men ändå. Nåja, det roligaste var ändå att få träffa så många som var nästan exakt lika långt gångna, vi var nog 5-6 stycken där som var i vecka 15-16 och jag kunde lugnande konstatera att det inte syntes på någon av dem heller. Däremot blev jag lite fundersam när en av tjejerna var i vecka 32, är inte det lite väl sent att gå på information om kost under graviditeten?
  • Stella Kardunn
    JaMA08 skrev 2011-03-10 22:56:11 följande:
    Idag tog jag ett gravtest som visade svagt positivt, blev chockad för jag hade inte väntat mig det. Ringde Ivf idag och BM som jag pratade sa att det fanns stor risk att det inte skulle bli en normal grav på grund av mina blödningar men att det bara är att vänta. Jag skulle även ta nytt test på lördag för att se om det blivit starkare eller helt negativt. Vill bara att det slutar att blöda eftersom vi åker till Thailand på söndag, vill ju kunna bada!.
    Men har du blött som mens eller mycket mindre? Macpau blödde ju en del i början med och det gick ju bra ändå.

Jag hoppas blödningarna slutar så du får en skön semester och sen att det fortsätter som det är tänkt med lilla cellen där inne under tiden.

Önskar er en riktigt trevlig resa oavsett Solig
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2011-03-11 09:29:07 följande:
    Hej Miss Star: hur mår du? några trevliga helgplaner?
    Hej hej Liffan! Nä det har jag faktiskt inte, är home alone from ikväll och det enda som står på agendan är en long overdue garderobsrensning, känner att nu får jag verkligen inte skjuta upp det längre, för risken finns väl att snart kan jag ändå inte ha alla kläder, så jag måste ju kolla vilka som åtminstone passade före och bara (förhoppningsvis) tillfälligt ska packas undan. Men det låter som du kommer få en riktigt trevlig helg, synd bara att du inte får chansen att prova alla goda viner, men men det är en begränsad tid och för ett mycket gott syfte Skrattande

Apropå vin så bad jag J köpa hem en flaska av det där Chapel hill när han var på bolaget, men finns det flera varianter? för det han kom hem med var mousserande. Kanske bara var jag som missuppfattat att det skulle vara vanligt vitt. Jag ska iaf prova det vid tillfälle, har bara provat det som heter "Fre" innan och det smakade som dålig äppeljuice mest.

Jag hoppas alla andra får en riktigt trevlig helg också och att solen stannar kvar nu!

Kram på er!
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Hoppas alla haft en bra helg! Verkade som om ni hade trevligt i lördags iaf Liffan, hoppas C var nöjd med överraskningen.

Vad blev det för smaskig mat i fredags Macpau?

Själv fick jag hör och häpna (kors i taket) garderobsrensningen gjord, blev nog 3 pappkassar jag rensade ut (1 för att slänga, 1 till Emmaus och 1 till mamma och kompisar att prova först). Sparade dessutom 2 kjolar, 1 klänning och några toppar som var lite stora men som jag tror kommer passa bra längre fram. Ska dessutom hem till en kompis och prova mammajeans sen, har i övrigt hittills med fasa kollat in det magra utbudet på HM (stuprörsjeans eller Cargobyxor = inte min stil) och ställt allt hopp till att hitta något i London i påsk. Men än så länge känns det fortfarande som en utopi, har inte gått upp ett hg, det syns inget och det känns inget (förutom lilla bulan på morgonen) och nu börjar oron krypa längs ryggraden igen, 2 veckor kvar till RUL, så jag får fokusera på annat ett tag tror jag. Oj va långt det blev om mig nu...sorry Skäms

Vitsippa, Juristen, Tarda, LVHM, MissDrutten och någon jag eventuellt glömt, hoppas ni haft en bra helg också!

JaMA08 Hoppas avfärden mot Thailand gick som planerat igår och att blödningen slutar snart så att du åtminstone kan få njuta av din semester och samla styrka inför nästa omgång *styrkekram*

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?