• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tarda skrev 2010-04-26 15:26:30 följande:
    Jag började spraya på mensens första dag, utgår från att det är vad förkortningen betyder, men man vet ju aldrig ;)Har ingen susning om vad skillnaden är dock, jag har så oregelbunden cykel så jag antar att det är smidigast att starta CD1 då.ÄP är planerat till v 20, alltså 4 veckor efter spraystart, det blir ju en del kortare än vad som är brukligt med långa metoden om jag förstått saken rätt. Så det är ju en skillnad.
    det låter helt klart bättre att börja på CD1! v.20...det är ju rätt så snart! Spännande:)

Japp, då är det 2 till som är gravida som började efter oss. Nämnde jag att det är ANDRA barnet de är gravida med??? gaaaah!!! Jag hatar Facebook. Ska nog bojkotta alla som är gravida och blocka deras dagliga kommentarer om hur magen växer *nöjd med mig själv*
  • Macpau
    Tarda skrev 2010-04-26 20:20:44 följande:
    Ja det är snart, börjar undra om jag missförstått något, kan det gå så snabbt? Och varför börjar inte alla på CD1 isåfall, finns det några nackdelar?Jag blir galen på alla FB-preggon. Värst är de som inte gör annat än gnäller om foglossning/svullna fötter/fett hår/gud vet vad. De har jag blockat för länge sen, med gott samvete :D
    ska precis blocka alla gravida-med gott samvete! Skönt att höra att man inte är ensam

Försöker- det var ett tag sen. Hoppas allt är bra med dig!

Kram
    Stella Kardunn skrev 2010-04-26 13:03:36 följande:
    Inte mer än rätt att trådstartaren fick ta denna milstolpe
    ja bara tänk...1000 inlägg av visdom & peppning 
  • Macpau
    bubblan79 skrev 2010-04-27 07:37:05 följande:
    vilken dag ska man börja sin behandling? nässpray och sprutor? om det är på cd1 så hinner jag ju börja innan sommaruppehållet ju
    jag vet, jag sa samma sak till dem. Jag var på dag 19 i cykeln när jag var där och sa att jag hinner börja både på dag 21 och 1 men sjuksystern bara skakade på huvudet.  Problemet är att de inte har några nya tider för äp kvar innan de stänger för sommaren.  Så även om vi "hinner" så hinner inte SU
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-04-27 14:45:45 följande:
    Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.Hur går det för er andra?
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om?

Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
  • Macpau

Värst vad det var tomt ute i cyberrymden idag då {#lang_emotions_dreamer}. Hoppas alla mår bra!

• Macpau

På fredag ska mensen komma- och inte en tillstymmelse till plus. När jag var gravid förra året så hade jag ett starkt plus 5 dagar innan bim...så jag vet att det inte har funkat denna gången. Skit.

Bryta ihop & plocka upp sig!

Pergo är lite lurigt...jag har fått mens ända upp till dag 33! (normal cykel 27-29). Hur många kurer har du kvar innna du får ställa dig i ivf kö? (förhoppningsvis så slipper du det, givetvis).

Stegtävling, vad roligt!! Undrar om jag ska föreslå det på mitt jobb?!

• Macpau

Hej tjejer! Fullt upp idag med bröllopsplanering men skickar en snabb hälsning!

En extra kram till er, Försöker & Liffan, som är lite ner idag. Alla har vi såna perioder.

Hör av mig imorgon!

kram

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-28 09:25:03 följande:
    Hej flickor!! Känns som jag är en liten periodare. Och de sista dagarna har jag inte mått så bra (igen) så hållt mig lite härifrån för att inte "smitta" er andra. Antar att det är för att bim närmar sig och känner inte ett smack. Jag vet ju att det inte fungerat denna gången heller. Samt att en av mina närmaste vänner ska ha barn nu vilken dag som helst (nr 2 dessutom) så då blir allt så tydligt igen att vi började innan dom och nu ska hon snart ha, och jag är inte ens gravid ännu....ja, ni fattar, jag behöver inte säga mer....JAG BLIR BARA SÅ J-LA TRÖTT PÅ DETTA!!!!!!  Idag känns det iallafall lliiiitttttttteeeeeeee bättre. Det blev aldrig nån skidresa för oss så igår bokade vi en resa till Italien istället Så skönt att ha något att se framemot. Innan har jag tänkt att vi inte kan boka resa för jag vet inte om jag får nåt jobb, eller blir gravid. Men nu skiter jag i det. Får jag jobb, ja då får jag säga att jag är borta dom 2 veckorna, och är jag gravid, ja, då blir det nog också bra. Inget har ju lyckats den sista tiden ändå, så chansen är ju inte jätte stor. Så nu har nedräkningen börjat Macpau: Så trist med mens, fattar precis. *kram* man undrar bara varför?? Men nu är det inte långt kvar för dig vännen tills ivf börjar.  Liffan: Heja, heja!! Hoppas du vinner tävligen Och hoppas mensen håller sig borta. 
    Du kan inte smitta någon av oss med något som alla redan lider av Tja, om det är någon tröst, så hade jag inte det minsta symptom den månaden jag väl var gravid-men alltid annars . Så man vet aldrig i förväg!

Kan förstå att det blr extra jobbigt när folk i ens nära omgivning är gravida, dock. Som tur är så fick min arbetskollega barn nu & har gåt tpå mammaledighet. Och fastän jag tycker jättemkt om henne så kan jag andas på jobbet igen! Vi blev ju gravida samtidigt så det var en ständig påminnelse för mig...

Vi klarar det, ivf ska hjälpa os!!!!!

Rät tänkt med resor & barn/jobb! Det är bara att boka på och ta allt som det kommer. Annars blir man än mer lidande av att "pausa" sitt liv. Jobbet kommer, det är jag övertygad om.

Själva ska vi fly midsommarhelgen då jag även fyller år då och fredagen är passande ledig. Ska boka en långhelg till London tor-sön. Sambon har fått förlängt på sitt jobb igen så vi kan inte boka nån bröllopsresa än- Därför kompromissar vi lite med att börja i liten skala
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-04-28 07:26:13 följande:
    Ja men nu börjar det kännas mer och mer. Höll på och bar stenar igår och då kände jag hur det spände i magen. Nu känner jag hela tiden, mest när jag sitter. Men det är skönt, då vet man att det händer nått.Åh vad trist med dessa minus, man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Själv har det varit obefintligt med sex sedan vi var på första besöket på SU, vi har liksom gett upp naturligt och lagt allt i händerna på SU. Lite trist att det ska vara så men får hoppas att lusten kommer tillbaka.. Då håller jag tummarna att det dyker upp ett plus, eller du har kanske inte tänkt testa? Vore ju super om du slapp ivf! Kram! Nu ska jag gå och ta blodprov igen, känns som jag springer ner vårdcentralen här..
    Vi har bara sex runt äl-sen vilar vi resten av månaden och samlar energi. Kan tyckas som en trist deal, men för tillfället är vi supernöjda
  • Macpau
    Dizzi82 skrev 2010-04-28 12:26:26 följande:
    Macpau: ja det är lite konstigt att det finns två alterntiv hoppas nu bara att dom inte drar in vår tid så vi får komma efter sommaren istället, hatar denna väntan. Vi fick inget svart direkt utan dom skulle bestämma det när jag fått min mens ska ju ringa dit samma dag men den har inte kommit enu vi kommer nog inte hinna med denna omgången i alla fall.Tarda: tack
    Morgon! Har mensen kommit än?? nyfiken på hur det går för er.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?