MaMaS skrev 2010-04-28 09:25:03 följande:
Hej flickor!! Känns som jag är en liten periodare. Och de sista dagarna har jag inte mått så bra (igen) så hållt mig lite härifrån för att inte "smitta" er andra. Antar att det är för att bim närmar sig och känner inte ett smack. Jag vet ju att det inte fungerat denna gången heller. Samt att en av mina närmaste vänner ska ha barn nu vilken dag som helst (nr 2 dessutom) så då blir allt så tydligt igen att vi började innan dom och nu ska hon snart ha, och jag är inte ens gravid ännu....ja, ni fattar, jag behöver inte säga mer....JAG BLIR BARA SÅ J-LA TRÖTT PÅ DETTA!!!!!! Idag känns det iallafall lliiiitttttttteeeeeeee bättre. Det blev aldrig nån skidresa för oss så igår bokade vi en resa till Italien istället Så skönt att ha något att se framemot. Innan har jag tänkt att vi inte kan boka resa för jag vet inte om jag får nåt jobb, eller blir gravid. Men nu skiter jag i det. Får jag jobb, ja då får jag säga att jag är borta dom 2 veckorna, och är jag gravid, ja, då blir det nog också bra. Inget har ju lyckats den sista tiden ändå, så chansen är ju inte jätte stor. Så nu har nedräkningen börjat Macpau: Så trist med mens, fattar precis. *kram* man undrar bara varför?? Men nu är det inte långt kvar för dig vännen tills ivf börjar. Liffan: Heja, heja!! Hoppas du vinner tävligen Och hoppas mensen håller sig borta.
Du kan inte smitta någon av oss med något som alla redan lider av
Tja, om det är någon tröst, så hade jag inte det minsta symptom den månaden jag väl var gravid-men alltid annars
. Så man vet aldrig i förväg!
Kan förstå att det blr extra jobbigt när folk i ens nära omgivning är gravida, dock. Som tur är så fick min arbetskollega barn nu & har gåt tpå mammaledighet. Och fastän jag tycker jättemkt om henne så kan jag andas på jobbet igen! Vi blev ju gravida samtidigt så det var en ständig påminnelse för mig...
Vi klarar det, ivf ska hjälpa os!!!!!
Rät tänkt med resor & barn/jobb! Det är bara att boka på och ta allt som det kommer. Annars blir man än mer lidande av att "pausa" sitt liv. Jobbet kommer, det är jag övertygad om.
Själva ska vi fly midsommarhelgen då jag även fyller år då och fredagen är passande ledig. Ska boka en långhelg till London tor-sön. Sambon har fått förlängt på sitt jobb igen så vi kan inte boka nån bröllopsresa än- Därför kompromissar vi lite med att börja i liten skala