• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon!

Instämmer med Liffan- tack för himla trevlig kväll allihopa! Jag var allt lite slirig igår när jag kom hem, tur att jag & Försöker79 grundade med en Cheeseburgare på vägen hem

Lycklig vill ha mer- hur mår du idag? Du har äp imorgon, inte sant?? Skönt att höra att det känns bra med allt, trots omständigheterna. Maj är ju alldeles runt hörnet

kram på er alla. Idag ska jag jobba, jobba, jobba! Hörs senare ikväll om jag hinner (ska vara barnvakt och är hemma sent ikväll).

• Macpau

Vitsippa- nu måste det kännas "på riktigt"...att ha allt stående hemma! Spännande:). Jättekul att ses!

Försöker- dags för en ny kur för dig! Jag hoppas att detta blir er tur

För mig är det lite mindre än 2 veckor kvar till 1a mötet-...hoppas tiden går fort!!

Kram till alla andra fina & trevlig helg! Har en hel del på jobbet idag igen & sen har vi besök på kvällen, så jag kikar in imorgon!

• Macpau

Hejsan tjejer! Hoppas alla har en bra helg. Själv har jag som mål att inte ens gå utanför ytterdörren...de nästkommande 2 veckorna och helgerna är helt uppokade så nu laddar jag batterierna:)

Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-10 11:24:39 följande:
    Av mina 16 ägg så har 12 stycken blivit befruktade normalt. Så nu odlas de i fem dagar innan de fryses in. Hoppas på att många klarar sig hela vägen till frysen.
    Vad underbart!!! Jättebra att höra hur du upplevde äp. Då ka kanske jag & Försöker79 slappna av lite... Håller tummarna för dig att det blir en massa dugliga ägg av toppkvalitét.
    MissDrutten skrev 2010-04-09 17:11:31 följande:
    Hej.Ruvardag 7 om man räknar insättningsdagen... och hej hej alla biverkningar. Har läst lite om biverkningar och progesteron och nästan alla biverkningar passar in på mig. Svullnaden har gått ner men är konstant illamående och magen är i rörelse hela tiden... Trodde först att jag var magsjuk men när jag började läsa på sa förstod jag att så var det inte alls. Det är vagitoriernas fel allting...Förutom detta så är allt bra. Nu väntar man på dag 18 så man kan ta grav.test, om inget händer innan dess...Tänker på er alla och håller tummarna
    Vad trist att få alla möjliga biverkningar, speciellt där symptomen är desamma som vid en graviditet...fast du kan ju försås vara det!! Några dagar till, sen får du testa. Sjukt spännande!!
    bubblan79 skrev 2010-04-09 20:10:10 följande:
    hej jag har inte skivit här på ett tag nu för jag har känt mig ganska nere..i höst efter alla undersökninar så sa läkaren till mig att jag skulle ta pergo 4 månader och efter det om det inte tog sig så skulle han skcka remiss för ivf på sahlgrenska. ja nu tog de sig inte och vi väntar på tid, senast 4 maj.. problemet är att jag innan pergon låg på bmi gänsen och när man ska genomgå alla behandlingar så får man inte banta sa dom.... jättebra eftersom pergon fick mig att gå upp 7 kilo på tre månader.. jag skippade 4e månaden för jag klarade inte av dom mer.. nu ligger jag alltså över bmi gränsen. om jag nu får min efterlängtade tid för ivf och dm nekar pga min vikt, vad gör jagdå? kan dom neka mig? mår jättedålgt av detta.
    åh vad tråkigt att du har varit deppig...jag vet att man går upp i Pergon, jag gick också upp ett par kilo då jag åt 6 kurer samt var gravid i 3 månader utöver det...men nu är jag nästan nere på startvikt igen! Jag tror att det är mycket vätska...för man tappar det ganska så fort när man slutar äta dem (hoppas, hoppas att det går lika smidigt i ditt fall). Ok, du får inte banta...men du kanske kan äta extra nyttigt, skippa allt socker/mjöl och träna lite extra? Hmm...vet inte om det räknas som att banta?? *kliar mig i huvudet*.

Ring och fråga dem på måndag, de måste veta detta...jag förstår att det måste kännas lite som moment 22. kram på dig!

Liffan & Vitsippa- hoppas ni får en jätteskön fortsättning på helgen! Nu ska jag gå och läsa
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-11 12:56:44 följande:
    Hej tjejer!Nu har jag lämnat av mamma och pappa vid tåget efter en mysig helg! tyvärr fick min sambo min tokförkylning och jag har inte heller varit helt frisk. men vi får försöka få till ändå för nu är det återigen sags för ÄL.Hoppas våra ruvare mår bra! och ni andra också såklart!Kram
    Samma här! Osugen som sjutton men är det äl så är det
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-12 12:58:44 följande:
    Jag fick remissbekräftelse 19/2 så vi bör bli kallade till någon gång i maj senast. Jag ligger bra precis 2 veckor efter Macpau och hon har ju redan fått sin kallelse till den 22/4.
    Ja och det var et tpar veckor sen! Så ni borde få hem ett brev med datum vilken dag som helst nu!!

Lycklig- jag vet...jag hoppas fortfarande på att det ska ta sig naturligt innan...och hoppet är det sista som överger en! Nu ska här sexas för kung & fosterland.
    Liffan skrev 2010-04-12 08:28:27 följande:
    Godmorgon!Nu är det måndag och jag har bestämt mig för att jag ska bli helt frisk den här veckan och att jag ska få mycket gjort på jobbet! sen blir det semester på fredag! Vitsippa: fantastisk helg! det är sådana helger jag önskar vi hade trädgård... Nej du, det blev något nödgat sexande igår kan jag säga... Hoppas ni fick till det!Kram
    Liffan-hahha...nä, vi fick inte heller till det igår (vilket går stick i stäv med mitt inlägg ovan ). Men indag då jäklar! Rakhyvlen åker fram och förberedelser ska göras!!!
  • Macpau

intressant fråga med långtidsodling..jag tippar på att det är kostsamt- det hänger tyvärr alltid på det i slutändan.  Är det nån som ska dit snart, snart som kan fråga om de odlar till blasocyster om förutsättningarna finns?

Jag ska dit på torsdag nästa vecka så jag kan fråga då..påminnn mig bara

Kissie-det borde dimpa ner ett brev hos dig när som nu!

Liffan skrev 2010-04-12 18:54:33 följande:
    Oj, det var lägre odds än jag visste. men man får väl tänka att man genom långtidsodling får fram de som skulle klara sig bäst i livmodern och tro att det är större chans. vi håller tummarna för att ni har fått er några finingar imorgon!Macpau: rakhyvel och allt! festligt värre! försöker: var är du? hur är läget?
    Japp, rakhyvel och allt . Nåt måste man väl ändå göra för de stackars små liven .

Vitsippa-ska läsa den nu. Finns den på nätet, från gårdagens tidning?

Bubblan79- vad kul med ett datum!!

Nu går jag händelserna i förväg, men om mina 3 försök misslyckas så ska jag göra privata försök som kör med blastoodlingar.

Försöker-hur är det med dig idag? ute i det fina vädret?

krma på er alla.
  • Macpau

Liffan-visst är vädret underbart!! och bättre ska det bli.

bubblan79- ingen aning...kan tänka mig att de har nån gräns? annars kan man ju hålla på i en evighet...måste finnas i nån annan tråd...har för mig att en tråd heter "Sahlgrenska 14" eller nåt sånt...de har vart med ett tag och borde veta.

Försöker- åh vad tråkigt...du får mer än gärna ventilera här. massa kramar

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-14 12:45:49 följande:
    typ ekonomi eller annat som man kan läsa som vuxen så att säga, inte på gym nivå. 
    hej gumman! Kolla på Medborgarhögskolan eller nåt sånt...har glömt namnen på det andra stället. Men börja där, där har den en hel del kurser...vet dock inte vad de kostar...

Annars är nog det billigaste att söka enstaka kurser på GU, distanskurser över Internet, etc....

Hoppas du hittar något!

kram:)
  • Macpau

Jag funderar själv att gå nån utbildning på KY eller nåt sånt...eller sätta min sambo på det kanske, om han inte får förlängt. Ska nog föreslå det för honom...för han kon nog inte sitta hemma längre om det vill sig illa med vikariatet nu....

Vill nog vidare jag med

• Macpau
    FrkSommar skrev 2010-04-14 22:23:47 följande:
    Hej tjejer,ber om ursäkt för frånvaro, har fått datorprivilegier tillbaka på försök :)Började spraya i dag ... tyckte nog att biverkningarna dök upp lite väl snabbt men jaja, bara att bita ihop och ta :)Hoppas att alla har det gött i vår solen!Jag skall göra ett försök att läsa ikapp i morgon :)Nattinatt
    Välkommen tillbaka FrkSommar! Hoppas du sköter dig & får stanna kvar

Åh vad spännande att du kommit så långt som till sprayning-trist med biverkningarna dock...

Kram på er alla andra. Har rätt lugnt idag så kommer nog att kika in då & då. Är ledig imorgon. Jätteskönt!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?