• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Finiz skrev 2010-04-15 08:03:00 följande:
    Hej på er!Hoppas alla har det bra!FrkSommar: Vad har du fått för biverkningar?Jag är nu på spraydag 10 och just nu har jag inga direkta biverkningar, men det var värre i helgen. Då mådde jag piss, hade som ångestattacker och kunde inte sova på nätterna, var liksom i en dimma. Usch det var inte roligt. Men nu är det bättre och på tisdag är det dags att börja med sprutor.. är jättenervös för dom.
    Det kommer att gå jättebra med sprutorna- sikta, blunda & stick! Nä, skämt åsido, jag väljer att förtränga det med sprutandet...men saken är att alla klarar det, t.o.m JAG ska fixa det:). Håller tummarna att allt går smidigt och inte känns så mycket.
    Liffan skrev 2010-04-15 10:33:42 följande:
    Godförmiddag! är så osugen på att sitta framför datorn idag - skulle hellre komma ut i det fina, fina vädret... Macpau: lediga fredagar is the shit! ska du göra något roligt? eller var det nu du hade jobbhelger framför dig? jag ska också vara ledig imorgon och åka på weekendtrip med sambo. ska bli så skönt att komma iväg och hänga lite med varandra!Finiz: grattis till sprayande och snart sprutande!
    Tjena! Åh vad mysigt med en weekendresa tillsammans! Vart ska ni? *nyfiken i en strut*. För min del så tar jag ut en kompdag, så jag ska gå på massage, sen sparytanning (ska testa hur det blir inför bröllopet). Efter det ska jag till optikern och försöka mig på att skaffa linser till bröllopet och till sist ska jag på after work! Ingen latdag där inte . Lika bra det, för jag är hyfsat raslös av mig.
  • Macpau

eh ja...felstavardrottningen är i farten igen. Jag är alltså inte RASLÖS utan rastlös, bl.a

Jag trivs i glasögonen men det skulle vara så synd på en fin ögonsminkning som jag ska fixa..tack för komplimangen dock  . Om jag törs stoppa in linserna så ska jag nog köra på det.

Just ja, nu minns jag, det har du nämnt tidigare! Låter jättemysigt...kan säkert tänka mig att det är några grader varmare där också, så ni kanske kan sitta ute i solen och gotta er!

bubblan- nix tyvärr...jag ska dit på möte en 21/4 och undrar samma sak..

kram

• Macpau

Försöker-Hur har fröken det idag då?  hoppas du mår bättre idag och att du hittar någon kurs som passar dig .

• Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-15 14:16:55 följande:
    Hej! Mår lite bättre idag (psykiskt) men vaknade istället i morse med migrän som inte vill ge med sig jag hade behövt ta "riktiga" tabletter och inte bara panodil, men det står ju överallt att man inte ska det när man försöker bli gravid så vill helst inte det nu när jag är nära äl. Men snart ger jag upp och tar iallafall, för dunkande huvud är inget vidare.  Sprang ute för första gången igår, runt delsjön. Jätte mysig slinga för er som brukar springa, men ibland får jag huvudvärk efter jag sprungit. Framför allt när jag tagit i lite extra det det var väl det som hände igår. Så visste redan igår kväll att jag skulle ha migrän idag.  Liffan: Låter hur mysigt som helst med Bryssel. Njut lite för mig också Macpau: vilken heldag du kommer få imorgon!! Hoppas det går bra med linserna   Nu ska jag nog lägga mig i soffan igen - huvudet bankar
    åh nej vad trist med huvudvärk, men skönt att höra att det känns lite lättare i själen   kram på dig.
    Liffan skrev 2010-04-15 14:18:59 följande:
    fast nu såg jag på gp.se att landvetter har stängt pga askmoln från vulkanutbrottet på Island. så absurt. all flygtrafik i sverige stänger kl 22 ikväll och det verkar vara lite kaotiskt även på andra håll i Europa. så nu kanske det inte blir någon weekendtrip... väntar med spänning...
    Oh no!! Hoppas att ni kommer iväg!

Idag ska jag på jobb afterwork & sen träffa en annan fl tjej. Vi har hängt ihop i ett drygt år och hon har precis ställts i ivf kö på SU. Ska se om hon är intresserad att hänga på när vi ses nästa gång. För visst ska vi försöka få till en till träff innnan alla "loggar ut" för sommaren?

kramar
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-15 19:14:53 följande:
    ok, nu har det styrt upp sig iaf. vi drar till danmark imorgon istället och hälsar på några goda vänner som bor där. så nu är jag glad igen!kram på er!
    vad kul att det ändå blir en resa för er! Ha det jättebra ich hoppas ni får fint väder 
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-16 11:34:41 följande:
    Ja det räcker ju med ett men visst hade det varit skönt att ha några fler att ta av. 50/50 chans till graviditet nu. Det är det bästa oddsen för ett embryo så nu hänger det bara på min kropp att den vill ta emot det.
    I mina öron låter det som toppenstatistik! Håller tummarna hårt

Ha en trevlig helg allihopa! Själva ska vi packa bilen och bege oss till svärföräldrarna med mina föräldrar, för att planera klart bröllopet. Hörs på måndag igen.
  • Macpau
    Kissie skrev 2010-04-16 19:10:19 följande:
    Hejhej, då kom brevet idag, men gud så besviken jag blev.. Fick tid den 28/4 för informationsmötet och då är jag så lång hemifrån man kan komma o inte vill jag boka om tiden när man gått o väntat så länge :( Det här tål att funderas över alltså hmm om man bokar om en tid då måste man väl nödvändigtvis inte boka om nästa tid eller hur.. Känns spännande att mannen skall lämna prover samma dag som info mötet den tiden på morgonen, då brukar han vara i neandertalarstadiet hihiNä det är väl så att jag får diskutera detta med min andra hälft, blev bara så ivrig att riva upp brevet när jag förstod vart det var ifrån =)En annan fråga de prover som togs när vi började utredningen skickas inte de med när remissen skickades över..?? Inte behöver man göra om dem...??Ojoj jag blev så exalterad här så jag kan inte tänka klart längre :P
    vad kul att brevet äntligen har kommit! Men vilken ångest att du är bortrest då...vet inte hur jag skulle göra faktiskt, men tror att jag skulle göra allt i min makt för att anpassa mig till SU och deras tider...hur ska du göra?
    FrkSommar skrev 2010-04-18 22:18:51 följande:
    Hej tjejer,som vanligt har jag inte tid att läsa i kapp men jag är rädd att jag gav en taskig bild av sprayandet sist....de första dagarna mådde jag ganska kass men sedan dess har jag mest mått som vanligt.Går och oroar mig lite för sprutorna och mycket för ÄP men jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt :)Har aktivt försökt att varva ner och det fungerar ganska bra :) Tar ut kompledigt så ofta jag kan och roar mig med att se hur länge jag kan hålla mig borta från FL.... helt klart nyttigt men inte jätte lätt!Åh,.... jag skulle ju egentligen bara gå in och tala om att jag saknar er och håller tummarna för er allihopa!!!Åter om en vecka eller ngt :) Hoppas att ni förstår.LIFFAN: väldigt sent om side: Grattis på namnsdagen!!!!!!!
    Vad underbart att du kan kompa lite då & då. Jag har nu inga kompdagar innestående kvar, tyvärr, men skulle det behövas tar jag väl semesterdag eller jobbar in det i efterhand...brukar funka rätt OK.

Jag tycker du är jätteduktig som lyckas hålla dig ifrån oss! (missförstå mig rätt ). Jag ska också ta ett litet sommaruppehåll i juli har jag tänkt mig...hur kul det än är så är det faktiskt lite stressande...jag förstår dig fullständigt. kram
    Liffan skrev 2010-04-19 00:21:17 följande:
    Hej tjejer!Tillbaka efter en härlig helg i Danmark hos vänner med två barn som vi gillar så mycket man kan gilla andras barn. de är fantastiska, enormt intensiva (ett och tre år gamla) och älskar oss tillbaka. mys i massor!Lycklig: 50 % låter bra! förbered kroppen och ta hand om dig tills dess!Macpau: Hoppas helgen hos svärisarna har varit bra och att bröllopet börjar hitta sina strukturer!Vitsippa: surt med strul och jag gissar att ni inte kom iväg och att en del (typ 32 stycken) är besvikna. jäkla vulkan...Kissie: hoppas ni hittar en ny tid. annars kanske du ändå inte är så långt borta med tanke på hur läget ser ut... MissDrutten: oj, vänta ända tills onsdag. det var väldans tålmodigt!FrkSommar: skönt att höra att du tar hand om dig och att sprutandet går bättre. det andra kommer du klara fint! tack för grattis på namnsdagen Vi får se vad veckan har i sitt sköte. skulle egentligen till amsterdam men det verkar kanske inte bli så...kram
    Morrn Liffan!

Kul att höra att helgen blev en succé, trots er inställda planerade resa! Jag vet, jag älskar min lilla systerdotter så mycket, hur mycket skulle man inte älska sitt eget barn??

Helgen har varit jättebra utan några missöden mellan våra resp. föräldrar (jag har en viljestark mamma & sambon har en envis pappa). Allt börjar falla på plats iallafall och det känns så himla skönt. Börjar se fram emot det nu!!

Annars så är det SU infomöte nu på onsdag & på torsdag efter lunch har vi första möte med läkaren för att lägga upp en tidsplan för spraystart, etc...kommer nog inte att få så mycket gjort innan dess är jag rädd...vill bara ha ett datum att se fram emot.

Kram alla fina tjejer-hörs snart igen
  • Macpau

Försöker- tur i oturen att killen är hemma.tjoho!!

Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden {#lang_emotions_undecided}

Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.

• Macpau
    Macpau skrev 2010-04-19 11:37:07 följande:
    Försöker- tur i oturen att killen är hemma.tjoho!! Miss Star-jag förstår dig jätteväl! Kommer inte ihåg, men när var du där då de sa att de sätter upp dig i ivf-kön? Har du fått hem ett brev som bekräftar att du ni väntar på kallelse? Kommer inte ihåg & är för lat för att kolla i den andra tråden Ring dem annars & bara fråga... skadar aldrig.
    ok, nu har jag kollat...det var den 19/2. Alltså borde du få det denna veckan ju! Jag har för mig att de har massutskick från SU tisdagar & onsdagar..hoppas, hoppas det dimper ner ett brev då!

kram:)
  • Macpau

Försöker- har du haft en bra helg? bubblan, hur mås det idag?

Vitsippan- du jobbar inte ihjäl dig nu eller? Sista slutspurten, sen är det leeedigt

Miss Drutten- testdag på onsdag morgon!!! TÄNK om det har funkat! Hur fantastiskt vore inte det?....

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-19 11:41:12 följande:
    Jadå jag fick remissbekräftelse från Sahlgrenskas reproduktionsenhet (eller alien avdelningen som vi kallar den )Jo kommer mensen som "o"planerat snart så ringer jag nog och kollar, men ska börja med att gräva fram förra brevet vi fick och jämföra tiden, men jag är rätt säker på att det var exakt 3 månader och att den kom max 2 veckor innan, vilket kan innebära att jag får den första veckan i maj.
    ja, jag tror att du får brev med datum denna veckan eller senast nästa. Men ring & kolla för som sagt, jag ringde ett par veckor innan jag fick det och då kunde de säga när jag senast skulle få brevet. Lycka till!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?