• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vi har hittat en prelle- jag ville få en "känsla" för honom så jag frågade sekreteraren hur han är som person, ålder, etc....men hon sa: han är 54 & tycker det är bra att vi aldrig varit gifta" sen var hon bara tyst!! det var jätteknäppt...han verkar lite konservativ av det lilla jag läste mellan raderna...jaja, sak samma.

• Macpau
    Liffan skrev 2010-04-20 13:29:45 följande:
    nej, inte ons-tors vecka 20! eller då kan inte jag iaf... *när man ändå har lärt sig* och *nu MÅSTE jag jobba lite*
    nähä...ska kolla sen vad du skrev ovan, nu måste jag faktiskt också jobba...får dåligt samvete här!

Försöker- hörs senare! kram

kram allihopa.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-20 13:46:47 följande:
    Sorry, jag var kanske lite otydlig. jag menade alltså mån och tis vecka 20 och hela vecka 21.*smiter ut igen när missförstånd förhoppningsvis är uppklarade*
    OK, jag tänkte att du kanske menande det så Men då säger jag måndag eller tisdag v.20. jag kan båda dagarna. Sen blir det mindre än 2 veckor till bröllopet och kanske lite tajt. Kul! Vi kan väl se vilka som kan respektive dag & utgå från majoriteten?
    Tarda skrev 2010-04-20 20:36:44 följande:
    Jag tror jag presenterade mig längre bak i tråden, men jag har inte varit här så mycket sen dess.Vi har försökt i drygt 2 år och började vår utredning på SU i september. Ganska snart konstaterades att spermaprovet innehöll på tok för lite simmare. Våra chanser att lyckas på naturlig väg bedömdes som extremt låga (iofs tyckte de att vi borde skydda oss om vi nån gång i framtiden inte skulle vilja bli gravida) och det blev remiss till IVF.Först hade vi planerat ÄP v 22 men det har flyttats 2 ggr (har oregelbunden mens), nu ser det ut att bli v 20 istället. Helst hade jag velat ha det så nära SUs sommarstängning som möjligt men det är svårt att styra över naturen, som ni nog märkt Vi gifter oss oxå senare i år. Märkligt att inte präst och kantor ingår, har aldrig hört om att det inte skulle göra det innan. Vilken församling gifter ni er i?
    Sorry Tarda, det är jag som inte mindes . Kul att du också har kommit igång..det känns som att det börjar rulla på för de flesta! (även för er som äter Pergo, det är en bra grej med fin statistik ). Då drar väl ett par av os igång efter sommaren då...spännande! Men som du sa Tarda- det är så mycket nu som står på spel...den sista anhalten. Tur att den är uppdelad på så många delmål & trial & errors!

Vad roligt att ni också ska gifta er!! Hur har ni tänkt & ha det?
    Stella Kardunn skrev 2010-04-20 22:14:01 följande:
    Kallelsen har kommit! 17 maj är det dags, nu ska jag bara se om det är möjligt att få nybesöket före lunch så jag kanske inte behöver ta en hel dags semester.
    Tjoho, jag visste det!! Deras tisdags, onsdagsutskick är att räkna med . Vad skönt!

Jag laddar inför mötet idag kl. 9:00. Även om det bara är infomöte så är det så skönt att komma igång. Jag ska gå själv, vilket är OK för mig. Det står att samling sker i foajén i entréplanet i KK-byggnaden. Är det den gamla vanliga reprokliniken på Sahlgrenska?

kram
  • Macpau

Hej tjejer! Inne en liten snabbis nu men kommenterar allt sen. Vill bara ge dig en jättekram MissDrutten men vi ska lyckas nån gång, även om det inte känns så just nu!

Infomötet kan man lika gärna missa (min åsikt). Jag var den enda "singeln" där ;.). Det var 4 par till som verkade tycka synd om mig...hahaha.

Iallafall: precis när allt var klart så meddelade bm att det inte blir några fler äp innan semestern...så alla ni (inkl. mig) som väntar på 1a möte kommer att få sätta igång igen i augusti...fan.

Sen frågade jag om det med blastocyst men de odlar inte det (med vissa undantag). Reglerna är såna att man har rätt till 3 äp. Sen, oberoende av hur många övriga ägg man får till frysen, så är det bara max 3  fet försök per äp som gäller. Om man har flera ägg över vid sista fet så tinar de alla och kan odla blastocyst först då, annars går de ändå till spillo. Jag frågade varför de inte odlar så länge men de sa att statisktiken inte visar på att det skulle vara bättre. Sen sa hon snabbt & tyst att det är en ny, tidskrävande metod. Jag tolkar det som jag vill

Kram alla fina, loggar in lite senare igen.

• Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-21 10:05:39 följande:
    Ha ha ja visst är det kul, min spontana kommentar till sambon var "oj då kanske vi får en norrman i slutändan" vilket jag tyckte var hysteriskt roligt, men inte sambon Tack, jag hade försökt det numret ett par ggr också men blev bortkopplad hela tiden med ett automatiskt "tack för ditt samtal" *klick*, mycket irriterande! Men jag provade igen nu efter fikat och kom fram. Det går däremot inte att boka om tiden till samma del av dagen, alternativet är 2 olika dagar, så det går jämt ut för mig. Hon sa däremot att gruppinformationen inte är obligatorisk på något sätt (vilket jag hört här förut) samt att allt utom filmen går att läsa sig till hemsidan, så det räcker att lämna provet på morgonen och sen komma till nybesöket på eftermiddagen. Så nu undrar jag med er som varit på informationen, är den värd en halvdag semester extra? Ja blir det fika då ska jag kunna komma med också!
    vi fick inte se nån film..vi fick se 24 power point bilder med nyckelord...that´s it. In & ut på under timmen.
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-21 10:53:52 följande:
    Kommenterar också lite snabbt, återkommer senare.  Macpau: tack för info ang äp och jag säger också bara FAN!!!!!! jag visste det!! Kunde de inte sagt det direkt när vi var där i feb, så kunde man fått ta ställning till själv om man ville gå privat eller vänta 6-7 mån till.... Det känns så skönt att allt går precis som man vill hela tiden. Jag kan snart bara skratta åt hela mitt liv....
    Jag håller med dig...hade jag vetat detta i början på februari så hade jag vackert stått i kö men emellan det gjort ett försök privat!! Nu har man ju faktiskt "förlorat" ca ett halvår & längtat lika länge...
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-04-21 11:11:23 följande:
    Nämen va sjutton jag hade ju hoppats att hinna med en omgång före sommaren iaf, som jag misstänker att de flesta här hade hoppats på.....statistik hit och dit, blaaa! vi har ju själva "sett" precis att av 12 fina ägg kan det bli ett kvar vid en långtidsodling, så varför inte göra så direkt, men det är väl ekonomi det handlar om i slutändan...men jag förstår inte varför man gör allt detta och sen inte gör det sista lilla som kan vara avgörande...känns som pengar i sjön i många fall.
    håller fullständigt med dig...om jag hinner ska jag läsa på allt jag kommer över ang. blasocystodlingar och komma väl förberedd, starta en diskussion och sen spruta ut fakta...måste leta efter bra avhandlingar bara. Poppis? I don´t think so

MissDrutten- hoppas ni har hunnit smälta lite av den tråkiga nyheten och snart ka blicka framåt. Det måste kännas jättejobbigt. Vi finns alla här för dig <3.
    MaMaS skrev 2010-04-21 10:53:52 följande:
    Kommenterar också lite snabbt, återkommer senare.  Macpau: tack för info ang äp och jag säger också bara FAN!!!!!! jag visste det!! Kunde de inte sagt det direkt när vi var där i feb, så kunde man fått ta ställning till själv om man ville gå privat eller vänta 6-7 mån till.... Det känns så skönt att allt går precis som man vill hela tiden. Jag kan snart bara skratta åt hela mitt liv....
    Tänk så här: nu ka det bara bli bättre-på alla plan förutom kärlekslivet förstås som är på topp

Finiz- jag funderar också över om jag ska tvinga sambon att lära sig att ta mina sprutor åt mig. Ska spela på hans samvete över vad jag kommer att få gå igenom. Fast å andra sidan kan det vara ett ypperligt tillfälle att försöka råda bot på min hemska sprutskräck!! Kognitivt beteendeterapi-here I come!!

Vad kul att det verkar som att ett par verkar kunna ses iallafall. Vi kanske kan göra en lista och fylla på? sen ser vi vilka som kan vilka dagar & tar den dan som passar de flesta.

Måndag 17 maj: 
    Macpau

Tisdag 18 maj: 
    Macpau
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-21 14:57:48 följande:
    MissDrutten: Vad tråkigt! Förstår att du känner dig ledsen och besviken nu men det är ju inte på något sätt kört - du kommer få fler chanser och då ska det helt enkelt gå vägen! ta hand om dig och se om du orkar med ett nytt försök snart - annars kommer det som sagt fler tillfällen! KRAM Men vad konstigt... har han ingen humor din sambo? Kul om du kan hänga med på fika!Macpau: trist att det inte blir något innan sommaren! du får väl glädjas åt att inte vara hormonrubbad på ditt bröllop - kan tänka mig att man inte är helt stabil ändå... men imorgon är ändå den stora dagen! idag är jag lite effektiv - det är härligt med sådana dagar!!
    Visst är det härligt de dagar man är superproduktiv? Mina är dock få men hjärtliga
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-04-21 18:08:19 följande:
    Macpau: Jag vill inte låta negativ nu, men jag har tänkt i snart ett år att nu kan det bara bli bättre, för mer negativa saker kan inte hända - men det kan det.  Som idag tex inte nog med att man inte får ivf förrän till hösten. Fick även ett brev av sahlgrenska med mina svar på blodproven jag tog i feb (de är snabba att svara). Då visade det sig att jag har för lågt värde på min sköldskörtel, så nu ska jag äta medicin för det, suck, suck, suck. Alltid är det något. Men googlade lite om det och jag har ju i princip alla symptom som stod: alltid trött och seg, frusen, går upp i vikt utan anledning, svårt att bli gravid... jag har det senaste året undrat så varför jag går upp i vikt fast jag tränar och äter precis som jag alltid gjort, kanske har jag fått svaret nu, vi får se. Det är väl i och för sig pos att de hittat detta felet, men man hade ju velat veta detta för över 1 år sedan. Allt tar sån himla ttiiiiiddddddddd..... Så, nu ska jag sluta klaga på allt
    Min syster hade också problem med sköldkörteln och läkarna sa att det kan försvåra att bli gravid. Tänk just det är förklaringen till varför det inte vill "ta sig", något som (förhoppningsvis) relativt enkelt kan medicineras?? *sorry, nu lät jag uppmuntrande igen{#lang_emotions_sealed} * . Men skämt åsido, det måste kännas motigt att det är flera saker i livet som inte går som man vill...1 sak kan man kanske hantera, men jag förstår dig. Om det är flera saker så blir det bara överväldigande...jag hoppas verkligen att sommaren kommer att fungera lite upplyftande. 

Oj, hur sega är inte SU? fast de är redan på min shit list efter dagens info...

kram:)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-21 20:37:19 följande:
    Hej vännen! förstår att det måste kännas SÅÅÅ störande att de inte upptäckt detta tidigare!! men som Macpau skrev: det här ger kanske en förklaring till varför det inte har tagit som man nu kan åtgärda. nu har ni sommaren på er att försöka med hjälp från levaxin (?) och kanske också pergo. vi får hålla tummarna att ni inte ens behöver komma till IVF och då slipper du sprayande och sprutor och framförallt äggplock . Jag fortsätter fylla i fikalistan:Måndag 17 maj: MacpauMariaTisdag 18 maj: MacpauMariaHoppas att ni har en bra kväll!!
    Men Liffan-har du "outat" dig??

kram på dig
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?