• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

FrkSommar skrev 2010-03-30 23:26:12 följande:
    Hej,angående problemet med att känna igen folk man aldrig träffat...inför fika med Liffan i morgon bad jag familjen om hjälp, jag tror ingen av dem fattade ritkigt vad jag menade men jag bara måste få dela med mig av resultatet, det gav mig många goa skratt  Nej det är absolut inte lätt att beskriva sig själv, jag tänkte få lite hjälp på kalaste jag var på i kväll och ställde samma fråga till alla, hur ser jag ut? Tror inte att svaren säger dig mycket men de var så dumma att jag måste ändå dela med mig av resultatet: 1       ”Du kommer alltid att vara min dotter oavsett hur du ser ut” –Pappa ….vem annars… 2        ”Du ser lite sliten ut, försök att vara lite ledigare…och sluta röka” – Mamma 3        ”Du ser trött ut men ryggen är rakare” Lillasyster som är arbetsterapeut… 4       ”Hur så, har du gjort något med håret?? Sådant lägger jag aldrig märke till” Svågern 5        ”Som vanligt så ser du för djävlig ut” Väldigt ironiskt från lillebror 6         ”du har kjol på dig, vem har du lånat den av?” Systerdotter 5 år 7           ”Ganska lik min mamma” Systerson snart 7 år 8        ”hmm.. (tänker länge) ungefär som ett spöke, vit liksom med svarta hål där ögonen skall vara” Systerdotter 3,5år 9         ”du har gått ner ett par kilo och du är väldigt söt när min dotter sover på din mage” Lillasyster som just fått en paus från kinkig och trött bäbis…Tror ni att ni skulle känna igen mig? *fniss*Nu tänkre jag verkligen vara ledig i ett par dagar och det skall bli makalöst skönt, skall tänka bara på att ha trevlig och att sova :) Fikan i morgon kommer att bli en höjdpunkt!!OM någon skulle ånga sig så möts vi vid 7-11 på vasaplatsen 17:00.Kram från en totalt förälskad moster :)
    HAHAHAHAH!!! Sjukt roligt ju! Låter som något taget ur en film . Ja JAG skulle definitivt känna igen dig utifån dessa målande beskrivningar

Jag skulle jättegärna vilja vara med och träffa er idag!! Men jag får väl hålla mig till nästa vecka

MissDrutten- åååh vad spännande! Jag är superrädd för detta med äp jag med...hoppas till gudarna att de knarkar dig (och sen mig) medvetslös! Håller tummarna här borta och hoppas att det går jättesmidigt. Hör av dig så fort du känner att du orkar. Kram

MiaSD- IDAG, idag idag är det din testdag!!! TÄNK om det har funkat! Är själv inte så troende, men ber  för din skull till alla gudar och helgarderar mig
    Liffan skrev 2010-03-30 17:57:34 följande:
    Nej men sura uppstötningar är det ju även om det kanske kommer längre fram. nu har jag hämtat ut nästa kur pergo. kände mig lite misslyckad att jag var tvungen att hämta ut ännu en kur... men i övrigt har det varit en så bra dag så jag låter inte det förstöra. och nu när jag kom hem stod mannen och bakade och rullade köttbullar. han är fin han... kram
    äh..jag har käkat hela 6 kurer Pergo jag Man plockar pp sig från varje misslyckade försök och tar sig vidare-och tänk på att statistiken ser bra ut att bli gravid med Pergon de 3-4 första försöken... låter som att du har en toppenkarl Min sambo lagar mat men bakar inte...kram:)
  • Macpau
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-30 08:33:24 följande:
    Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.
    Vad bra att mensen komit igång! Här är det omvända tankar-måtte den bara hålla sig till på fredag. Jag har räknat lite på det och kommit fram till att om jag får mens nu på fredag så är jag på dag 21 i cykeln när vi ska till SU på första besöket (tydligen då man börjar spraya?! Om någon har hört annat, informera mig gärna, tack) ...i min perfekta värld så får jag då hämta ut och börja spraya redan samma dag! Man kan väl få drömma lite?

Annars är det rätt mycket här med jobb och bröllop och känner att jag inte riktigt hunnit med tråden som jag brukar..nu ser jag fram emot sommaren som brukar vara lite lugnare.

Kram på er alla fina tjejer och Glad Påsk:)
  • Macpau
    Macpau skrev 2010-03-31 07:35:06 följande:
    Vad bra att mensen komit igång! Här är det omvända tankar-måtte den bara hålla sig till på fredag. Jag har räknat lite på det och kommit fram till att om jag får mens nu på fredag så är jag på dag 21 i cykeln när vi ska till SU på första besöket (tydligen då man börjar spraya?! Om någon har hört annat, informera mig gärna, tack) ...i min perfekta värld så får jag då hämta ut och börja spraya redan samma dag! Man kan väl få drömma lite?Annars är det rätt mycket här med jobb och bröllop och känner att jag inte riktigt hunnit med tråden som jag brukar..nu ser jag fram emot sommaren som brukar vara lite lugnare.Kram på er alla fina tjejer och Glad Påsk:)
    ...missade halva inlägget: jag vet inte hur det känns men jag kan bara tänk mig nervositeten kring äggmognaden. Men nu vet de hur din kropp fungerar och har justerat dina doser-det är därför det ofta sägs att det 1a försöket är lite utav en "testomgång". Nu kommer allt att gå kanon, jag är säker:)
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-31 10:27:19 följande:
    Testet var negativt..Var förväntat men det känns jobbigt att börja om igen eftersom vi inte har ngt ägg i frysen..
    jättetråkigt

Hur ser det ut för er nu, tidsmässigt? Förhoppningsvis så kommer du att få en massa ägg nu som både är av toppkvalitét och som blir över till frysen. Man måste tänka så annars blir man galen. Du ska få en stor kram av oss när vi ses över fika nästa onsdag (om du följer med).

Försöker79-ha det så jättebra i Skåne! Förhoppningsvis är det liiite varmare och mkt grönare där

Liffan- ha det så jätteskoj ikäll! Ta en pajbit å mina vägnar-me like that
  • Macpau
    Stella Kardunn skrev 2010-03-31 15:15:35 följande:
    Åh nej va trist, även om det var väntat...försöker tankeöverföra lite styrka att gå vidare! Som "pergoveteran" kan jag tala om att det blev den för mig med. Jag hade tidigare så att det kom lite lite första dagen, sen kom den igång dag 2. När jag gick min "utredning" fick jag veta att det är ett typexempel på någon som har låg hormonnivå. När jag började med pergo började den komma igång på dag 1.MEN, efter mitt MA har det blivit "värre än någonsin", nu "förblöder" jag från dag 1, har fått köpa maxi ob, vilket jag aldrig någonsin haft innan och förra månaden såg det ut som någon blivit mördad i sängen, jag hade blött igenom allt och lite till. I gengäld är den över på 3 dagar, så jag tror inte mängden ökat så mycket, den har bara omfördelats...och just nu vet jag inte vilket som är bäst egentligen, för den där första dagen är inte ett dugg rolig.Såg att ni diskuterat S-progesteron värden också....jag blir verkligen inte klok på vad som är bra och dåligt där, det verkar som om alla säger helt olika...Vad de sagt på SU till er stämmer ju inte alls med vad jag fått höra från mitt håll Nu försvinner jag snart på "påsklov" och är tillbaka i etern igen på tisdag, vill därför ta tillfället i akt och önska er alla en riktigt Glad påsk!
    se där! Visste inte att sparsam, trögstartad mens trologtvis innebär låg hormonnivå! Intressant att veta då mina 2 första dagar knappt märks av...

hahaha...berättade för min sambo hur du drog en jämförselse med att du blöder så mkt så man kan tro det har varit slakt...utifrån hasnckockade min så håller jag npg allt för mig själv hädanefter och besparar honom allt detta

Glad påsk-hörs på tidag då:=)
  • Macpau
    fröke skrev 2010-03-31 16:31:25 följande:
    Hej allihopa!Jag undrar om det är ok om jag hakar på er tråd?Jag har precis gjort ett IVF på Carlanderska, har testdag i morgon men mensen har kommit igång idag så det lär ju vara negativt i morgon om man säger så. Vi har ett embryo i frysen så det blir dags att använda det nästa gång.Såg att ni diskuterade det där med nedreglering jag undrar också lite över det.Jag har nämligen inte gjort det utan har följt min vanliga cykel. Vi fick ut 7 ägg varav 5 gick vidare till långtidsodling och två klarade sig hela vägen. Vilken trevlig tråd ni verkar ha med fika och allt. Har inte hunnit läsa in mig på alla än, men ska sätta mig och göra det nu.Ha det så bra så länge
    Hej fröke! Du är så välkommen hit! Jag ska också köra den långa perioden med nedreglering men då jag inte ens varit på 1a möte än så har jag inga kloka ord/idéer att bidra med, tyvärr . Så du kör via Carlanderska, har ni gjort allt via dem eller har ni gjort utredning på annat håll? Skulle vara intressant att höra lite om din bakgrund (bara om du vill dela med dig givetvis).

Ja, det är en väldigt trevlig tråd men jag kan vara partisk...varmt välkommen att hänga på och fika om du vill! Vi har två testpiloter som är ute och sonderar terrängen redan idag, resten av gänget ska ha premiär nästa onsdag

Glad påsk påsk & ha det gott!
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-04-02 10:34:14 följande:
    Här var det dött som i graven... Glad påsk på er!
    hahahha.....stämmer bra det!

Ses på onsdag
  • Macpau

MissDrutten skrev 2010-04-02 21:43:52 följande:
    HejNu är jag ruvare!!ÄP i onsdags var inte så smärtsamt utan gick hyfsat lätt. Fick be om mer morfin vid ett tillfälle och sedan gick det bra. Efteråt har jag haft som rejäl mensvärk och är öm och svullen. De hittade 6 ägg vilket jag blev lite besviken på iom att de sett så många äggblåsor på ultraljudet, men det visade sig att det var färre som var redo än de trott.Idag var vi så nere i göteborg och fick ett fint och befruktat ägg insatt. Ytterligare fyra ägg hade befruktats och sparas i frysen. Så nu har vi ett litet "påskägg", som barnmorskan kallade det.Håller nu tummarna för att det stannar kvar.
    Ååååh, vad spännande!! Måste vara superskönt äp gick smidigt. Hur långt tar det ungefär med äp?  Nu är det bara att vänta och se då

Liffan-måste vara skönt att ha tagit det steget! Nu fick jag lite dåligt samvete då våra papper har legat här hemma i fleeeera veckor nu...ska nog ta en rush idag:)

Här är allt ok. Har haft världens kortaste mens som började i frdags kväll och slut typ nu... plus en jäkla massa finnar i ansiktet. Jag är för gammla för en finnexplosion i ansiktet!! *suck*

Kram på er alla, hoppas ni har haft en lugn & avslappnande påsk
  • Macpau
    MissDrutten skrev 2010-04-05 15:34:07 följande:
    Tack alla för stöttningen! Idag är första dagen efter ÄP och ET som jag inte är öm och svullen. Känns jättebra hittills. Macpau: Själva ÄP tog ungefär 20 minuter. Men vi var där 7.30 för en timmes förberedelser. jag fick ta på mig en underbar utstyrsel i form av knähöga vita landstingsstrumpor och en rak tunika med knäppning fram och logan "Tvätteriet Alingsås på . jag fick två alvedon och så satte de en nål för morfinet. Sedan fick jag vila med en värmekudde på magen. ungefär 8.30 visades vi in i "op-rummet". där fick jag morfinet och sedan satte proceduren igång. Jag bad om lite extra morfin vid första "sticket" men sedan gick allt bra.Efteråt fick jag frukost och vilade fram till barnmorskesamtalet ca 12.00. efter att vi fått veta hur många ägg de hittat och fått datum och tid för ET så kunde vi åka hem. blev visst en liten novell...
    precis som Liffan skrev- jättebra med konkret info! 20 minuter...låter överkomligt. Bara att be om en massa morfin då . Kramar!

Jag har en fråga; hur ser det ut om äp / "insättningsdatum" skulle krocka med en helgdag? kan de styra allt detta och skjuta på allt sånt till nästkommande vardag? Lite nyfiken...

kram allihopa & njut av de sista lediga timmarna:)
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?