Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tack för god lunch, mumsig glasstårta och trevliga timmar!

Babyskyddet som vi krånglade med fungerade såklart utmärkt igen hemma, när vi efter lite pill och lite våld fick loss det. Det visade sig att bältesremmarna på baksidan hade halkat ner och förmodligen trasslat ihop sig med spärren som håller fast skyddet i basen... Därmed löstes båda problemen!

• Vitsippa76

Tack för efterlysningen Miss Star! Jag är på konferens i Varberg och blir inte tillbakabussad till Mölnlycke förrän vid fem tyvärr. Det finns en badplats ett par hundra meter från Säteriet om man vill ha ett lättillgängligt picknickställe, annars kan man följa stigen åt höger längs sjön så kommer det några fina uddar, men det är en bit att gå på rejält knagglig stig.

Ni får ha det så trevligt! Och när ni picknickat klart kommer det att sätta igång för Liffan, det är min mycket sena gissning! Men jag är väl också diskad antar jag...

Nu är här läggdags. Jag bad just om en extra kudde i receptionen, innan jag upptäckte att det fanns tre stycken i en garderob... Jag kommer att sova som en prinsessa!

• Vitsippa76

Först och främst GRATTIS Liffan!

Och lycka till Kissie!

Tensapparat är bra som smärtlindring för ryggen! Jag fick låna en av sjukgymnasten, och den är guld att ha när man kommer hem från en sittande/stående dag på jobbet och ryggen känns osm om den skall gå av. Spikmatta är ett annat tips om du inte testat, Juristen. Jag lägger min mot ryggstödet i en ställbar utestol och lutar mig tillbaka, sköönt!

Idag ser jag fram emot premiär på Magplasket vattengympa, det skall bli mysigt och förhoppningsvis också skönt för ryggen!

• Vitsippa76

Ja, det börjar väl bli dags för en gissning på Miss Stars bebis? Vi måste ju hålla på traditionerna! Jag var ju inte med i förra rundan, så jag försöker kompensera med att vara först nu...

Gissa Miss Stars bebis:

Vitsippa - 26 augusti, pojke, 51 cm, 3850g.

• Vitsippa76

Oj vad spännande! Heja på Star-knyttet! Se nu till att komma ut på rätt sida midnatt om du inte redan är ute!

Lycka till och stor kram Miss Star!

• Vitsippa76

Stort grattis Miss Star! Och snabbt jobbat också!

Bra idé med gemensamt kort till Sahlgrenska! Och inte minst roligt för oss att samla alla, nu när vi aldrig fick något foto på alla magarna.

Du och jag kvar nu Juristen! Vi får se vem som hinner först. Enligt mina gener borde det bli du...

• Vitsippa76

Hej hej!

Det kanske är dags att jag ger ett livstecken här...? Det känns som att tid och energi inte räcker till allt jag vill just nu. Efter en dag på jobbet är det sängen som gäller för att vila ryggen en stund, och allt som oftast blir det någon timmas slummer. Rygg, fogar och sammandragningar bråkar med mig - tröttande i allmänhet och frustrerande att inte kunna röra på sig som man vill.

Men nog klagat! Det är jättemysigt att läsa om era liv med era små och hur det går för er. Jag längtar, men redo, som du frågar om Juristen, det vet jag inte!?! Blir man det? Skruttan i magen är iallafall en pigg krabat som bökar runt för fullt och jag ser fram emot att träffa henne.

Är lite avis på er som kan träffas och hitta på saker på dagtid. Jag kan tyvärr inte komma los för lunch imorgon. Men bara elva arbetsdagar kvar, sedan är jag också fri! Ska bli så skönt! Sista veckan går jag dessutom dubbelt med min vikarie, så då borde det bli lite lugnare. 

Kram på er och ha det så trevligt imorgon!

• Vitsippa76

Hmm, det där med amning verkar vara ett kapitel för sig. Jag är faktiskt nästan mer orolig för om det skall funka än för förlossningen.

Här har vi varit på mvc idag och konstaterat att lilla skrutt har lagt sig fint till rätta med huvudet nedåt. Dessutom låg hon väldigt långt ner och barnmorskan var förvånad, eftersom det vid förra tillfället var tvärläge.Skönt, men också lite läskigt när barnmorskan flera gånger säger att om förlossningen startar nu så gör man ingenting för att stoppa den...

Är det någon som känner sig insatt i gravid- och barnförsäkringar? Har ni haft/har gravidförsäkringar? Gratis- eller betalvarianter?

• Vitsippa76

Nej, nej, nej, Miss Star, det var inte alls så jag menade, att det skulle vara du som gjorde mig orolig. Det är helt självklart att du skall få berätta, fråga och få råd här! Det är bara det att man hör från många håll att det kan vara jobbigt, och jag inser att det kan få ganska stora konsekvenser för hur den första tiden blir. Jag tycker att det är jättebra att man får höra alla möjliga historier för att vara förberedd, inte minst har jag hört folk som blivit helt tagna på sängen av att amningen inte funkar perfekt från början, och då blir det ju en ännu större besvikelse/oro. Jag kan inte säga att jag är jätteorolig heller, det kan som sagt gå hur bra som helst och blir det problem får man de dem när man kommer.

Tack för tips om försäkring! Jag tecknade faktiskt gratisvarianten hos Trygg Hansa idag, så ska vi sätta oss in ordentligt i barnförsäkring nu för att kunna teckna direkt sedan. Jag hörde av någon att det fanns gravidförsäkring som gjorde att man fick teckna barnförsäkring utan hälsodeklaration, men har inte hittat någon sådan. Alltså att försäkringen även skulle täcka sådant som blir känt direkt efter förlossningen.  Någon som vet?

Så var ännu en dag på jobbet avbockad. Bara 7 kvar!Glad Nu bär det av till simhallen och vattengympa med tillhörande lååång flytande avslappning, min oas i veckan!!

• Vitsippa76

Kakan till kollegorna står i ugnen, imorgon är sista dagen på jobbet, tjoho!Glad

Ikväll har vi varit och hälsat på kompisar och fått ännu mer prylar och babykläder med oss hem. Skötbord, amningskudde, skötväska, mm, så nu har vi det mesta på plats, om än inte i ordning. Skönt!

Kan vi inte försöka få till en träff innan min och Juristens bebbar tittar ut? Kanske nästnästa vecka, då har väl även du slutat jobba, Juristen? Jag kan alla dagar utom tisdag förmiddag i den veckan. Vill ni får ni gärna komma hit, om inte någon av er med små tycker att det är lättare att vara hemma.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?