Nej, nej, nej, Miss Star, det var inte alls så jag menade, att det skulle vara du som gjorde mig orolig. Det är helt självklart att du skall få berätta, fråga och få råd här! Det är bara det att man hör från många håll att det kan vara jobbigt, och jag inser att det kan få ganska stora konsekvenser för hur den första tiden blir. Jag tycker att det är jättebra att man får höra alla möjliga historier för att vara förberedd, inte minst har jag hört folk som blivit helt tagna på sängen av att amningen inte funkar perfekt från början, och då blir det ju en ännu större besvikelse/oro. Jag kan inte säga att jag är jätteorolig heller, det kan som sagt gå hur bra som helst och blir det problem får man de dem när man kommer.
Tack för tips om försäkring! Jag tecknade faktiskt gratisvarianten hos Trygg Hansa idag, så ska vi sätta oss in ordentligt i barnförsäkring nu för att kunna teckna direkt sedan. Jag hörde av någon att det fanns gravidförsäkring som gjorde att man fick teckna barnförsäkring utan hälsodeklaration, men har inte hittat någon sådan. Alltså att försäkringen även skulle täcka sådant som blir känt direkt efter förlossningen. Någon som vet?
Så var ännu en dag på jobbet avbockad. Bara 7 kvar! Nu bär det av till simhallen och vattengympa med tillhörande lååång flytande avslappning, min oas i veckan!!