Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Godmorgon!

Uppe tidigt för att åka till Stockholm och blir borta några dagar, men kom på att vi måste bestämma för vår träff och jag vet inte när jag får tillgång till dator igen. Det var ju flest som kunde på måndag, så vi kör väl då? Välkomna till mig vid 18, så fixar jag lite enklare mat! Jag återkommer med vägbeskrivning mm. Nu måste jag rusa!

Och jättegrattis till LVHM, det var verkligen goda frukostnyheter!Solig

• Vitsippa76

Hej i det soliga vädret!

LHVM - Tråkigt att höra de dåliga nyheterna. Kram!

Välkomna på måndag! Ingen mer som hänger med? Tarda och Säva? Juristen - ingen möjlighet till
    omplanering? Och Macpau, om du inte redan ligger och föder så att det blir en aprilbebis ändå så kan du väl hålla ut några dagar till så att vi får träffa dig!?

Jag inboxar vägbeskrivning till er som står på listan.

Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Liffan
    Macpau (med reserv. för ändring...)

• Vitsippa76

Vid sex-tiden, om det funkar för alla? Då hinner jag hem från jobbet och fixa med lite mat. Om du skulle köra själv Macpau så är det närmast att gena över Öjersjö. Jag tror att det går bussar den vägen också.

• Vitsippa76

Tarda - visst är ni välkomna även med kort varsel!

Jag tror inte att det ska vara några problem att hitta, men jag skall lägga fram de svarta trikåerna i god tid!

• Vitsippa76

Tack själva för en trevlig kväll!

M var impad över Macpaus mage. "Skall du också bli sån...?" undrade han lite förskräckt. -Jo, jag hoppas det! Men visst är det häftigt, jag förundras varje gång man ser en "färdig" mage.

• Vitsippa76

Vilken helg, underbart! Shopping på stan och långa timmar i solen på landet, härligt.

Jag vågar gå mot strömmen i gissningsleken! Jag har fått höra idag att alla var stensäkra på att jag var en pojke, men ack vad de bedrog sig!

Gissa Macpau's bebis

Tarda gissar: 13/5 pojke 3875 g 51 cm

Miss Star gissar: 16/5 pojke 3462 gr 51 cm

Liffan gissar: 11/5 pojke (sorry, det hade varit roligt att sprida gissningar på kön men det går inte tyvärr), 4048 gr, 53 cm

MissDrutten gissar på en pojke. 3982 gram och 52 cm.

Vitsippa gissar: 10/5, flicka, 3920 g och 52 cm.

• Vitsippa76

Hmmm... Ingen rapport från Macpau idag. Tänk om jag har rätt... Hoppas!

• Vitsippa76

Hej på er och först och främst GRATTIS till Macpau! Och kul att ha Juristen tillbaka och att du mår bättre!

Här har varit lite stökigt, det är därför jag inte har varit här på ett tag. Mormor har varit väldigt dålig de senaste veckorna och gick till slut bort i tisdags. Inte oväntat, men så klart jobbigt och sorgligt. Jag hade hoppats att hon skulle hinna träffa Skrutten... Nu fick hon åtminstone veta att h*n är på väg, och glädja sig åt det.

Förutom detta en väldig massa jobb, som alltid den här tiden och på det en data-kurs som görs utanför arbetstid...

Idag var vi på RUL, fantastisk upplevelse! Nervöst förstås, men allt såg bra ut och full aktivitet var det, tom svårt för bm att mäta ibland. Jag har känt rörelser och små sparkar i drygt en vecka och visste att det var en livlig krabat, men det var kul att se också. Jag är enormt tacksam mot vår bm som redan för länge sedan erbjöd ett extrabesök i måndags, bara för att lyssna på hjärtljud och ta udden av nojor inför RUL. Eftersom jag redan känt rörelser var jag inte så himla nojig, men det var skönt att få bekräftelse!

Picnic låter som en finfin idé, jag är på!

• Vitsippa76

Klockan är snart elva, dags att sluta jobba! Jag slutade visst på 54 timmar förra veckan, jobb + utbildning... Kanske inte konstigt att jag känner mig lite sliten?

Den 12:e kommer jobbet i det närmaste att vara över och jag har inget annat planerat, så jag är gärna med på picknick!

Lycka till på RUL Juristen! Och hoppas att du också kan hänga med på picknick den här gången!

Förslag till nästa träff, Picknick (i/omkring Gbg) söndag 12/6, kommer gör:

Miss Star
    Vitsippa

• Vitsippa76

Tack, skönt med lite förståelse! Sambon tycker annars att det är en bra ide att paddla kajak och tälta nästa helg.... Jag klagar inte på hur jag mår, men sover inte lika bra, är lite mindre rörlig (växtvärk och onda ligament), lite tröttare och lite räddare för att halka på hala klippor... Sammantaget, jag ligger hellre i en säng och sover och sitter på en stol och äter. Tydligen inte så lätt att förstå... Eller är jag vek och gnällig...?

Miss Star - självklart kommer vi gärna till dig!

Liffan - hoppas att illamåendet ger med sig. Bebisen kommer nog dock att hålla dig vaken många nätter framöver... Flört

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?