Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

LHVM: Grattis till lyckat ÄP!

Liffan & MissStar: ÄP-dagen ska man nog absolut vara hemma hela dagen. Jag var både mosig av morfinet och hade ganska ont, så det var alldeles utmärkt att ligga hemma i soffan med en vetepåse på magen och bli uppassad. Så glöm för guds skull inte det, att ha en uppassare hemma!Glad Dagen efter jobbade jag och förmiddagen före ET också har jag för mig. Kanske hade det varit skönt att vara hemma, men jag tror att jag hade grubblt och oroat mig ännu mer då...

Macpau: Håller tummarna för dig! Hur känner du dig??

• Vitsippa76

Smiter in här en snabbis, mycket på jobbet! Inte blir det bättre för att jag varit sjuk två dagar... Som ett brev på posten när alla kommer tillbaka samtidigt efter sommaren!?

Grattis LVHM! Ruva på nu så håller vi alla tummar!

Och lycka till ni som skall till SU idag! Väntar spänt på att höra hur det gått!

Kram tillbaks Macpau!

• Vitsippa76

Hej på er alla! Hoppas att den låga aktiviteten här betyder att ni har en härlig helg!

Jag har varit borta härifrån ett tag, tokmycket att göra både på jobbet och hemma...

Macpau: Hur har det gått idag? Nyfiken, nyfiken! Alla tummar hålls för dig!

LHVM: Tummar för dig också! Hur känner du dig nu?

Miss Star: Jättetråkigt att höra att det inte blev något ET. Kram till dig! Hoppas att du börjat återhämta dig och kan blicka framåt. Men jag förstår att det känns tufft att gå direkt på nästa hormonbehandlning.

Fika? Gärna! Jag kan 21/9.

• Vitsippa76

Grattis till ruvning och eskimåer, Kissie! Här hålls det fler tummar för dig!

Jättegrattis Macpau också!!!

Eftersom ni frågar om ÄL-testning antar jag att jag slarvat med uppdateringen i medlemstråden... Först vecka 39 blir det FET för oss. Jag tyckte från början att bm räknade konstigt när hon fick det till vecka 37 och sedan fick fröken röd för sig att komma en vecka för sent i somras...

LHVM: Håller tummarna för att det blir ett fint plus när du testar på söndag!

Miss Star: Hihihi... Hade Liffan möjligen svarta trikåer på sig när hon rotade i dina linneskåp...?Skrattande

Kram på er!

• Vitsippa76
    Tarda skrev 2010-09-09 18:23:00 följande:
    Sådär ja, att få höra att allt såg fint ut under RUL var obeskrivligt skönt. Uno är ca 18 cm lång och har världens sötaste fötter. Dessvärre var hen toksprallig så det var svårt att få fina skarpa bilder. Tror det får bli en omgång med 3D UL om en dryg månad . BF blev turligt nog 9/2 (samma som enligt ET), man kan inte följa kurvan bättre.

Jag har lagt 2 bilder i mitt galleri om ni är nyfikna, om ingen har invändningar kan jag såklart posta dem här, men det känns bäst att kolla först.

Kissie: Vad skönt för er att allt gått bra. Jag hade oxå ett mindre kul ÄP, det verkar vara väldigt olika hur man reagerar på det. Lycka till med ruvningen nu

Stor kram till er alla, jag gillar verkligen den här tråden Skrattande
    Åh, det måste vara fantastiskt att se det lilla underverket! Fina bilder, jag kunde inte låta bli att gå in och kika!

(Jag har ny dator och är inte helt kompis med styrplattan. Det var inte alls meningen att markera mitt förra inlägg med förskräckt smiley...)
  • Vitsippa76

TapasGlad! Ja, jag protesterar inte! Mañana blir toppen! Och Liffan, du får gärna bestämma, bara du bestämmer rätt...Flört

LHVM: Tråkigt att höra att det blev som du befarade. Kram! Nu står vårt hopp till eskimåerna!

Min kropp håller tiden den här månaden iallafall, så det blir förhoppningsvis FET i början av vecka 39. Väntan har varit lång så det känns bra att äntligen få ta ett steg till.

Kissie: Tänker på dig i din väntan... Mår du bra?

Nu är det dags att ta sig hem från jobbet. Satsar på en arbetsvecka kortare än förra veckans 50 timmar...

• Vitsippa76

Liffan: Ta det lugnt? Hur menar du nu...???? Hur då??? Flört

Miss Drutten: Kul att se dig!

Kissie: Lite tidigt för menskänningar? Alltså, jag väljer att tolka det som ett gott tecken! Mina tummar vitnar...

LVHM: Jag såg att du skrivit på medlemslistan "Planeringsmöte inför FET". Vad ska ni göra då? Vi hade ju vårt misslyckade ET i slutet av maj, och sedan dess ingenting. Jag skall bara ringa in ÄL-stickan visar omslag. Säkert i sin ordning, man man undrar ju alltid när de gör olika...? 

• Vitsippa76
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-15 08:21:32 följande:
    På VUL före äggplocket så sa läkaren så där i förbifarten att det kunde vara en liten polyp på livmodern men det ska nog inte vara några problem. Typ. Ja något åt det hållet i alla fall. Han verkade inte ta så allvarligt på det men nojig som man blir så vill jag veta om det är någonting som finns kvar eftersom polyper kan göra att ägget inte fäster. Därför när jag ringde in till SU och meddelade resultatet så tog jag upp det och bm tyckte att vi kan lika gärna göra ett VUL för att se att allt ser ok ut. Säkert mycket för mitt eget välbefinnande, ni vet väl hur det är att man ältar allting....

Sen så ska jag prata med läkaren om vi ska göra stimulerat eller ostimulerat fet. Jag har oregelbunden och ganska lång menscykel men samtidigt så får jag alltid utslag på ägglossningstesterna. BM tyckte att jag och läkaren ska diskutera fram vad som är bäst för mig.

Så jag tycker att det ska bli skönt att få komma dit och göra en undersökning, prata med läkaren osv. Vi diskuterade inte så mycket äggkvalitet och så sist så jag vill gärna fråga hur de frysta äggen ser ut och så också. Dessutom så var planen att de skulle göra "vanlig" ivf på hälften av äggen och icsi på resten. Så jag är nyfiken på om det blev så och i så fall vilka av äggen det var som befruktades och delade sig. Jag hade 7 ägg men fick 3 bra så det föll ju bort 4 st vilket i sig inte är så ovanligt.

Som sagt massa frågor och skönt att få diskutera det lite med läkaren.
    Ja, då förstår jag. Vad skönt att du får komma dit och reda ut allt. Hoppas att du får klarhet i allt och att det går bra.

Mañana klockan 17 funkar bra för mig!

Hoppas ni har en trelig kväll alla!
  • Vitsippa76

Här var det minsann lugnt! Hoppas att ni inte är allt för deppiga i höstrusket. Jag ser fram emot en trevlig kväll på Mañana imorgon. Bara för att vara säker - det är väl Mañana på Kungshöjd vi menar..? Det finns en på Stigbergstorget också numera tror jag.

Nu är det dags att bita ihop och ge sig ut i regnet...

• Vitsippa76

Sådärja! Två fina streck på ÄL-testet imorse, dvs FET på måndag! Skönt att se faktiskt, jag har nojat lite om att det inte skulle bli någon ÄL alls denna månad, det hade ju varit typiskt...!

Kissie: Riktigt tråkigt att höra! Styrkekramar!

Härliga helgplaner ni har! Jag skall ta tag i målarrollern jag och se till att få taket vitt, men skall försöka att vistas lite utomhus också. Jag tycker alltid att man känner sig lite instängd när sommaren är slut, man kommer igång på jobbet och kvällarna blir kortare. Nu behöver jag frisk höstluft!

Trevlig helg till er alla! Och särkilt till Tarda - tänker på dig imorgon!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?