-
Vad bra att du ringde. Hoppas hon kan skicka in den nu. Varför inte undrar jag. Ni har försökt tillräckligt länge på egen hand. Tråkigt att du känner dig lite nere, jag vet hur det är (ingen tröst kanske, men du är inte ensam)Liffan skrev 2010-04-29 11:17:46 följande:Bubblan: vad skönt att du tog tag idet. det är verkligen lätt att inte våga hoppa på saker för att man är rädd att missa ÄL eller inte veta att man har samma stöd på en ny arbetsplats som iaf jag har idag. det blir svårare att ta steg framåt när man hela tiden sätter det här främst. jobbigt sits med nya barn... Kram Jag ringde precis SU och var lite ledsen. fick telefontid med en läkare i em som jag inte träffat tidigare. det gör mig inget egentligen men jag hoppas att hon är snäll och kan skicka iväg den där jävla remissen bums! frågade också om mitt sköldkörtelhormonvärde. jag låg tydligen på 1,8 (TSH?) och 17 (TSH-4?) vilket hon sa var normalt. någon med erfarenhet? vad hade du Försöker? kramJag fick bara ett brev där det stod att jag hade för lågt värde, men inte vilket värde. Ska ringa dit om nån vecka för att ta nytt blodprov och kolla om värdet blivit bättre och tänkte fråga då vad jag hade. Varför skriver de inte det i brevet?Iallafall, vad jag kan läsa mig till ska man helst ligga under 2,0 (TSH) för att det ska vara bra när man vill bli gravid. Det andra värdet vet jag inte. Men 1,8 låter ju iallafall bra.*stor kram till dig*
-
Nä, känner ingen större skillnad. Tyckte innan att jag kände mig lite piggare, men nu är jag trött igen Har ju inte ätit dom så länge så kanske tar lite längre tid innan man märker nån skillnade, eftersom mitt värde inte var helt åt skogen. Jag hann äta pergo innan denna mån, men nästa mån blir det pergo + levaxin. Sen får jag väl fråga om jag ska fortsätta med pergo under sommaren eller om de säger att funkar inte 3 kurer så ingen idé att fortsätta. Har de sagt något till dig om det?Liffan skrev 2010-04-29 15:38:19 följande:tack för kram! känner du av levaxinet något eller? blir du piggare och mindre frusen? ska du köra pergo samtidigt? sitter och väntar på telefonsamtal och har lite svårt att koncentrera mig. RING NU DÅ!Har dom ringt? Hur gick det?
-
Hinner inte kommentera nu, men måste bara säga efter ditt inlägg Liffan om att de som inte får barn som de inte hittar nåt fel på måste vänta ÄNNU längre....det låter ju HELT sjukt!!! Så ska man må dåligt längre än alla andra bara för de inte hittar nåt fel...jag blir upprörd!!!
-
Hinner tyvärr inte kommentera nu heller Men måste säga att jag börjar bli LITE lätt irriterad på su....Det handlar ändå om känsligt ämne och människor mår dåligt. Jag funderar faktiskt på att gå privat istället, med tanke på su:s takt lär jag få börja i slutet av 2010 (om jag har tur) och det är det INTE värt att vänta på.
Ang som du pratade om Macpau, om att testa en gång privat. Det kan man väl göra? Det behöver man väl inte säga till su och man behöver inte säga det till dom som man gör privat hos heller. Tycker jag. Funderar starkt på det.Nån som vet vem som är bäst, carlanderska eller ivf-kliniken?Kram till er! -
Låter ju bra. Ska definitivt kolla lite närmare på detta.Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-30 09:41:14 följande:Jag tyckte Carlanderska var toppen. Helmysiga barnmorskor, sjuksköterskor och läkare. Jag kände mig verkligen välkommen där. Där gör de dessutom långtidsodling. Har ju dock inget att jämföra med men kan starkt rekommendera carlanderska.Gör ivf-kliniken också långtidsodling?Jag som inte är så insatt i detta, vad innebär den korta metoden?
-
Deppig dag idag - den J-LA skit mensen kom imorse Inte för att jag blev förvånad, jag visste att den skulle komma, men ändå blir man lite ledsen att det inte fungerar. Jag fattar verkligen inte vad som är fel, varför fungerar det inte???
-
Männen är kloka iblandLiffan skrev 2010-05-04 10:40:09 följande:Jävla skitmens! den är ett helvete på att dyka upp! vi vet ju alla hur det är... var en fruktansvärd flickvän när jag fick mens förra veckan men igår pratade vi om det och min sambo sa att han visste att det berodde på mensen men att han inte heller kunde säga något eftersom jag skulle bli ännu argare då... han är så klok kör du med pergo en månad till nu? jag har ett paket som jag inte ska använda och som du kan få i så fall... Kramja, har en gång kvar med pergo, inte för att jag tror att det kommer fungerar, men, men. Så du ska inte äta din sista kur? Kanske lika bra det om du får sämre prog.värde med den än utan....Har du förresten fått veta om de skickat din remiss?Jag funderar på att ringa till sahlgrenska och fråga hur vi ligger till i kön, om de vet ungefär när i höst det blir, så kan man ta ställning till om vi ska gå privat eller ej.Har ni pratat något om privat?Kram
-
Alltså, ska detta verkligen räknas som mens...varför får jag aldrig en normal mensblödning?
-
Alltså min mens kommer inte riktigt igång. När ska jag börja med pergo då? Nån som vet?
-
ja, får nog ringa su imorgon, tack!Stella Kardunn skrev 2010-05-05 12:02:30 följande:Svårt det där, jag har själv bara råkat ut för att det inte kommit igång mer än på pappret första dagen och sen på "riktigt" dagen efter, då sa min läkare åt mig att inte räkna "på pappret" dagen. Om jag var du skulle jag nog ringa och fråga min läkare.