• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan: trötthet låter ju i och för sig inte helt fel

Tack för info Macpau att pergo kan göra att mensen är sen. annars hade jag definitivt varit ett nervvrak nästa sön. Innan idag var jag på stan och köpte bla ett påskägg till min sambo. (ja vi är lite nördiga som byter påskägg med varandra ) då tänkte jag, att tänk om man hade plussat och fått lägga testet i påskägget. Vilken lycka! Men det kommer ju inte hända, men kul hade det varit
    Idag var det faktiskt en helt ok dag att vara arbetslös. Om man får säga så.... Äta lunch, gå på stan och snacka skit hela dagen Jag försöker njuta av dom stunderna. Imorgon blir det fika på stan igen, så hoppas på fint väder då också. Vad hände med det där att vara sund och träna kan man undra......
    Kram till er alla söta!!
  • MaMaS

Hej kära ni!

Jag hinner inte kommentera allt nu, men återkommer
    Dock är jag lite ledsen {#lang_emotions_cry} för jag kanske inte kan följa med och fika på ons
    Eftersom det är påsk kanske vi åker ner till Skåneland redan ons och då missar jag ju er. Så himla tråkigt. Det är inte bestämt helt hundra ännu, men kanske. Men jag får väl följa med nästa gång istället. 
    Idag blir det lunch och fika på stan, igen  
    Kram till er alla!!
  • MaMaS

Ja, hoppas det löser sig. Ni kan inte den 7 april istället? Nu vill jag inte låta besvärlig eller så, men om alla kan då också....

Macpau: Kan ni inte komma hit och städa här också. Vi har fortfarande inte gjort det...hahhahha...men nu i helgen MÅSTE vi städa!!
  • MaMaS

Det kanske blir för rörigt, jag får vara med nästa gång isåfall. 

Trevlig helg till er alla!!
  • MaMaS

Vad roligt att så många kan den 7 april!! 

Liffan: Skönt att ni hade det mysigt på spa, fast det var mycket folk. Det är lite tråkigt när ett ställe blivit väldigt populärt att alla ska dit. Hoppas mensen fortsätter med sin frånvaro
    Macpau: Jag tror jag har glömt att säga GRATTIS till dig och din tid hos sahlgrenska, fantastiskt att det rör på sig!!! (ursäkta mitt sena svar)
    Ja, mensen lever verkligen sitt egna liv, kommer alltid när man inte vill att den ska komma och när man väl vill ha den...ja, då kommer den inte....
    Idag var jag på sahlgrenska och tog mitt prog.prov. Frågade då när man får svar på alla andra prov vi tog i feb. Hade ju känns bra att veta att allt ser ok ut. Då kom det fram att läkaren vi haft har slutat....så nu har vi ingen, så inte så konstigt att vi inte fått några papper...suck, säger jag bara. Det kanske kan vara bra att meddela en sån sak kanske.....
    Liffan, har du fått svar på ditt prog.värde? 
  • MaMaS

Liffan_ Vad jag förstod skulle provet vara färdigt runt när jag får mens (på sön) så jag skulle ringa dit när jag fått mens så skulle de kolla vilket värde jag fått och om jag ska äta enkelkur igen eller öka. Beroende på om jag haft äl eller ej. Så fattade jag det iallafall. 

Trist med mens. Har du pratat med sahlgrenska? Ska du öka dosen? Hade du äl? *många frågor*
    Macpau: Hon som tog proverna skulle se till att den läkaren vi hade sist skickade provsvaren till oss. Man blir ju bara så trött på att man måste hålla koll på allt själv...suck... 
    Roligt med lite bröllopsplanering Det är ju inte långt kvar nu!! 
    Hoppas ni känner igen varandra ni som ska fika imorgon Det är alltid så kul det där första gången man ska träffa någon för man har alltid en bild i huvudet hur personen ser ut och den brukar aldrig stämma
    Jag tror jag fått magkatarr eller nåt Har så sjukt ont i magen, liksom suger högst upp i magen och illamående. Sitter och knaprar tabletter, men hjälper tyvärr inte Hoppas det går över snart. 
    Kram på er!
  • MaMaS

43 är ju jätte bra! Jag hade ju 23 förra gången och då hade jag äl (tydligen) ska bli intressant att se vad jag får med pergo...

Ok, så fast det inte gick denna gången ska du inte öka dosen? Risk för överstimulering då eller?
    Ja, jag blir knäpp på min magen snart. Sjukt jobbigt. jag tar nån som heter nåt sånt omeprazol eller nåt, den brukar hjälpa direkt, men nu inte alls  
    känns som pergon gjort vad den ska iallafall. Synd att det inte blev ett plus bara Hoppas kroppen fattar till nästa gång!
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-30 15:56:05 följande:
    Ja, barnmorskan sa att har man över 15 så brukar man säga att man har haft ÄL så man ökar inte eftersom den gör sitt jobb. även om jag tycker att min kropp verkar göra jobbet bättre... nu har jag skickat beskrivning av hur jag ser ut till FrkSommar. jag var nog inte jättebra på det... det kommer vara ett under om jag kan identifieras på det... fick med brunt hår och krokig näsa iaf. ja, omeprazol brukar ju funka - är det ett gravtecken kanske ... Kram
    ok, hoppas det funkar nästa gång då, heja heja!!!
    hahahhaha, jag tänkte faktiskt att du hade brunt hår så då hade jag rätt
    inget verkar funka nu, jobbigt. nä, men magkatarr är ju inget grav.tecken. 
  • MaMaS

Liffan: Jag förstår att det är lite deppigt att få hämta ut en kur pergo till. Men jag följer dig snart i spåren. Hoppas du mår lika bra som förra gången och inte får de hemska biverkningarna. Jag bävar lite för att få dom igen....:-/

Idag är jag bättre i magen så kanske att tabletterna har hjälp iallafall. Bara tagit lite längre tid. Så hoppas det fortsätter såhär. 
    Mia: Spännande!! Hur har det gått? *nyfiken*
    MissDrutten: Stort lycka till idag med äp. Håller tummarna att det går super bra!! Du får gärna uppdatera när du orkar. 
    De närmaste dagarna kommer jag kanske inte vara här så mycket eftersom jag ska till skåne. (jag är ledsen att jag tog skåne före er fika tjejer ) Önskar er en super skön påsk med mycket påskägg!!!
    Stor kram!
  • MaMaS

Mia: Nä, fy vad tråkigt *styrke kram till dig* Unna dig något extra till påsk, det är du verkligen värd. 

Tji fick jag ang magen, börjar komma smygande igen. Jag blir knäpp!! 
    Ja, våren har nog kommit lite längre i Skåne - härligt!
    Alltså jag har gått och funderat på en sak. Det kanske är en jätte dum fråga egentligen, men jag har aldrig fattat detta. När man ska göra ivf så börjar man ju med spray och sprutor och allt var det är. Då fattar inte jag. Dom som har egen äl, varför låter man inte kroppen sköta det själv och ha en "vanlig" äl och sen plockar man ut det ägget. Så slipper man må dåligt osv av sprayen. Det finns säkert en jätte bra förklaring för detta, men jag har gått och funderat Nån som vet?
    Ja, ta en pajbit för mig också - gärna kladdkaka
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?