• MaMaS

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Tack för lyckönskningarna idag

Intervjun gick väl sådär tycker jag. När jag kom dit var han som skulle intervjua inte där och ingen visste vem som skulle intervjua istället. Great tänkte jag....bra första intryck liksom. Sen efter mycket om och men kom det en kille som skulle intervjua + tjejen från Sthlm som gjort tel.intervjun med mig. Hon och jag klickade inte alls i tel så det kändes ju jätte bra att just hon skulle hålla i intervjun...
    Hon ställde massa konstiga frågor och satt och gäspade igenom hela intervjun. Hon var väldigt stolt över att vara rekryterare och eftersom jag också varit det och tyckte att hon sög (ursäkta uttrycket ) så tyckte jag det var lite kul att sätta dit henne på hennes frågor. Kanske inte så bra att göra på en anställningsintervju, men jag blev bara så irriterad. Nu låter det kanske som jag själv tycker att jag är världens bästa rekryterare, och så är det verkligen inte. Men man sitter tex inte och gäspar igenom en hel intervju.... Han den andra killen tyckte jag däremot om, och det är honom man ska jobba med. Men jag kände som sagt inte att det gick bra och de frågade inte ens efter intyg/referenser och det brukar inte vara ett gott tecken....för vem anställer utan att ta referenser??
    Men men, jag känner nog inte heller för att pendla så långt så det känns ok. Annars var tjänsten roligare än vad jag trodde. Nu får vi se hur det går på tors istället. Sen är det ju vul imorgon också, och det ska ju bli jätte spännande!!
    Så du och jag Mia kanske går om varandra på SU imorgon Stort lycka till med insättningen imorgon, så himla spännande!!!
  • MaMaS

Lycklig: Vad skönt att du får börja så snart igen. Hoppas att dubbeldos funkar bättre. 

• MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-16 17:27:16 följande:
    Försöker: Gud vad otrevligt att gäspa sig igenom en intervju! det var inget sånt knep där den ena ska vara snäll och tillmötesgående och den andra svår då? lite good cop - bad cop? ja ja... imorgon håller vi tummarna att det ser bra ut vid VUL!
    Jag vet inte vad de hade i tankarna, men trevligt var det inte iallafall
    Tack söta du, jag är lite nervös att det ska visa sig att det är för många ägg eller nåt sånt så vi inte får försöka. 
    Hur mår du? Hur långt är det kvar tills du vet om pergo hjälpt?
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-16 17:43:59 följande:
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor! KRAM KRAM
    Ja, den längsta tiden är efter äl och man bara går och väntar på mens. Jag fattar inte varför kroppen inte kan berätta direkt om man blivit gravid eller inte. Den vet ju ändå det nästan direkt
    Fick ni till det på fre borde de ju överlevt till sön, håller tummarna!!
    usch, sprutor är inte roligt, men som tur är blir det ju bara ett stick (om  man nu ska se något positivt) hoppas, hoppas pergo har hjälpt!!
  • MaMaS

Macpau: Herregud säger jag bara, ibland undrar man. Skönt du fick jobbet iallafall

Känns som företag ibland glömmer att det inte bara är dom som ska hitta en bra person, det är vi också som ska få ett bra intryck av företaget och vilja jobba där...
    appropå intervjuer kom jag precis på min konstigaste intervju jag haft. Jag intervjuade en kille som kom in med en påse från Mc Donald´s och satt och åt under hela intervjun  - han fick inte jobbet kan jag säga. Men jag satt hela intervjun och undrade om det var nåt sort av skämt, men det var det inte. Hur tänkte han kan man undra?
    Undrar när min kära sambo kan behaga att komma hem, jag är jätte hungrig!!!
  • MaMaS

Hello girls!!

Idag är det en fantastisk dag Har precis kommit tillbaka från vul. Hon hittade 3-4 ägg som var större än alla andra och framför allt 1 som var störst som hon trodde var det som skulle släppa, troligtvis har jag äl på lör. HÄR SKA BAKAS BEBIS!!!!
    Sen ska jag dit ca 1 vecka efter äl och ta blodprov (det gjorde väl du också liffan) och se så jag verkligen haft äl. 
    Så nu vet ni var jag håller hus de närmsta dagarna {#lang_emotions_wink}
    Liffan: Aha, så var det kanske. Han ville inte ha jobbet...så tänkte aldrig jag. Skulle verkligen gett honom jobbet då.hahhhaha
    Gud, vad jag blev sugen på sushi nu när du sa det Macpau. Får kanske bli snart
    Hur är det med er alla? Hoppas bra!
    Hur gick det idag Mia med insättning? Jag tänkte på dig när jag var där och undrade om du kanske var där samtidigt. Hoppas det gick bra!!
    Nu ska jag förbereda mig och läsa på lite inför min intervju imorgon. 
    Kram kram
  • MaMaS
    Liffan skrev 2010-03-17 10:29:15 följande:
    Hej! vad härligt med en fantastisk dag!! och förhoppningsvis några fantastiska dagar framöver (man får ju försöka att motivera ändå ) Yes, blodprov även för mig, ska dit imorgon. Mia, jag håller tummarna för att det går bra för dig idag!! *skickar stärkande tankar till dig och äggen* Jag är lite trött idag av ingen anledning. har precis fikat och fick i mig fyra espresso så jag gissar att jag kommer att bli lite piggare snart. och så blev jag så upplivad av din energi Försöker! tror faktiskt att jag ska ta mig lite sushi till lunch jag med! Kram
    ja, jag hoppas vi får till det lika lätt som förra mån
    hoppas det går bra imorgon med blodprov!!! Du är exakt 1 vecka före mig verkar det som  
    efter 4 espresso lär du bli pigg Och vad skönt att jag kunde smitta av mig lite Jag brukar ju vara den som mest sitter och klagar hela dagarna tycker jag
    Synd att jag inte skulle på intervju idag, då hade jag verkligen kommit in med positiv energi. Fast det hade kanske blivit för mycket, de hade kanske tyckt jag mest liknade en duracell-kanin eller nåt  
    Jag vill också ha sushi!!
  • MaMaS

Liffan: Ja, men inte hjälpte det Känns dock som det kommer bli lite kämpigare (finns det ett ord som heter så?) denna gången. 

Förlåt, glömt svara ang fika. Jag är gärna med på fika! Kul!
  • MaMaS

Mia: Fy, vad tråkigt, och fy vad orättvist mot dit. Jag är jätte ledsen för din skull. Jag hoppas, hoppas att ägget som är kvar är ett starkt ägg och det går vägen imorgon. Håller tummarna!!

Liffan: det förstår jag att den var jag satt och väntade på att någon skulle komma hem till mig och leverera en sushi, men icke så nicke (så lat är jag, hahhahaha)
  • MaMaS

Hejsan, svejsan!!

Idag har jag sjukt ont i magen, äl börjar närma sig. Just nu är jag lite nervös över att det är FÖR många ägg som mognar. Men läkaren sa ju igår att det är ok så man får väl lita på det. 
    Har varit på intervju idag, tack Liffan för din tanke!! Det var bland den roligaste och konstigaste intervju jag varit på Jag kan ju inte säga vilket ställe det var, men hade jag gjort det hade ni nog förstått bättre. Men de var inte alls vana av att intervju och det märkets De ställde i princip ingen fråga till mig, eller ville veta något om mig. De var liksom mer ett samtal oss alla emellan (de var 4 från dom) och ibland pratade de med varandra och jag tänkte, hallå, detta är en intervju Så efter jag suttit och skrattat i ca 1 timme var "intervjun" slut och de kände sig nöjda. Jag frågade om de inte ville veta nåt mer om mig, men de var jätte nöjda med min intervju och vad jag jobbat med tidigare och sa flera gånger att jag skulle passa jätte bra för tjänsten. Och han som tackade av mig sa när jag skulle gå att det var en mycket bra genomförd intervju....ok.....??? Men de ska träffa några till och ge besked om ca 2-3 veckor. Detta är absolut inte mitt drömjobb, men det är ett jobb och de 4 jag träffade var hur sköna som helst. Jag kom ut med ett leende på läpparna, om man jämför med i tis....Så vi får se. 
    Jag har också frikort - grymt skönt!! 
    Skönt att det gick bra idag när du tog ditt blodprov, nu håller vi tummarna att resultatet blir bra
    Mia: Bra med positiva tankar!! Önskar dig stort lycka till nu idag. Och som sagt det behövs bara ett och att de inte har ringt är ju jätte bra för det betyder att ett har överlevt!! Jippi!!!! Jag tror att med ivf får man nog bara tänka små steg i taget. Nu har ni ett ägg som överlevt, det är jätte bra. Skulle det inte gå vägen får man ta det då. Man får nog försöka att inte tänka så mycket vad som kan gå fel under vägens gång för då blir man nog knäpp. *kramar till dig*
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?