• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-04-06 10:10:06 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka från Skåne. Hoppas ni alla haft en bra påsk! Själv mår jag inte så bra just nu. Haft en lite jobbigt helg, mensen kom igår och trött på att gå hemma själv. Nu har man liksom vant sig att inte vara ensam under påsken. Varför blir man ens ledsen när mensen kommer? Man borde ju ha fattat vid det här laget att det inte fungerar, men ändå blev jag mer ledsen än vad jag någonsin varit. Så idag får jag ringa SU och få ny pergokur...suck... Just nu vill jag bara gå och lägga mig och vakna till en helt ny värld. Förlåt om jag är deppig, jag hoppas bli bättre snart.  Kram till er alla!
    Välkommen tillbaka vännen! Har saknat dig!

Tråkigt att det känns piss! mensen är ju sällan rolig att få. man blir ju arg på sig själv som hoppas och känner förväntan inför utebliven mens och sen brukar jag bli ännu argare på mig själv för att jag känner mig så ledsen, som att det inte var väntat att den jävla mensen skulle komma. men det är fantastiskt att vi ändå orkar hålla hoppet uppe vid varje ÄL! jag själv blir knappt ledsen vid mens längre för att mitt hopp är så lågt men ändå planerar jag för att få till det i tid och otid vid ÄL...

många kramar till dig!

Macpau: skönt att kunna blicka framåt och vad är det jag skådar där i horisonten om inte ett första besök!!!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-06 11:18:39 följande:
    Tack!  Ja, nu kan det väl bara bli bättre. Nästa gång jag har äl är sambon borta. Han är borta 2 dagar på hela månaden, och självklart lyckas jag pricka in äl just då...men vi får se till att få till det innan han åker och sen hoppa på honom när han kommer hem Snacka om att livet blir inrutat efter äl, vul på sahlgrenska, blodprov...ja, alltid är det något.  Fick du prata med någon läkare också innan du fick ny pergokur? Bokade du in ny vultid samtidigt?  Förlåt, har ju helt glömt bort - KRYA PÅ DIG!!!!  
    Jag ringde till SU för att höra hur mitt progesteron såg ut och då sa de att det bara var att köra på - hämta ut tabletterna och börja knapra. den här gången tar de inget vul eller blodprov eftersom det såg bra ut (jag blev inte överstimulerad men hade ägglossning). har du fått svar på ditt prog-prov?

tack för påkryningen! jag tror nog att det går åt rätt håll men jag låter förjävlig...
  • Liffan

Vilka blir vi på fika imorgon? efter vad jag kommer ihåg så är vi iaf fem spekulanter:

Macpau
    Försöker
    FrkSommar
    Vitsippa
    Liffan

Är det någon mer som kan och vill hänga på? vi möts 17.30 vid 7-11 Vasaplatsen. ska bli SÅ trevligt!

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-06 11:40:16 följande:
    ok, skrev hon ut tabletterna till dig då för jag har inga fler recept? ok, så om man får en äggblåsa och ägglossning så anser de att det är bra? jag tänkte att dubbelkur kanske ger starkare ägg men det kanske istället gör att man blir överstimulerad.... jag ska ringa dit kl 13 idag och höra om ny pergokur och få mitt prog.värde.  har du fått en sån där sexig mans röst
    Jag hade ett e-recept på tre kurer som jag hämtar ut allteftersom. jag tror att om man har haft ett bra prog-värde så håller de kvar vid den enkla dosen för att inte överstimulera - tror inte att äggens kvalitet påverkas. men här sitter jag och spekulerar och hittar på igen... men de kan säkert skriva ut ett nytt recept till dig på distans.

ja min röst är enormt manlig och sexig... som om jag druckit flera liter whiskey under morgonen och rökt cigarrer hela mitt liv. enormt snyggt!
  • Liffan
    Tjillevippen skrev 2010-04-06 12:30:05 följande:
    Tänkte bara hälsa på en snabbis i er tråd. För drygt ett år sedan startade jag en precis likadan tråd -  för ivf'are i Gbg som inte hade barn sedan innan. Idag har vi som då lärde känna varandra blivit ett sammansvetsat gäng på 8-9 personer som träffas och umgås ofta. Det har varit så otroligt skönt att ha varandra. Nu har jag inte läst bakåt i er tråd så jag vet inte hur ni ligger till behandlingsmässigt. Men jag håller tummarna allt vad jag har, dels för att era behandlingar ska sluta lyckligt och även att ni, liksom jag gjorde, hittar vänner för livet i varandra med hjälp av tråden.
    Tack för påhälsning och hejarop! Jag kan inte annat än instämma - det är så enormt skönt att känna stöd från härliga tjejer i samma situation! kul att ni fortfarande umgås! hoppas att det går bra för er även på barnafronten!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-06 12:54:01 följande:
    Liffan: ok, tack för hjälpen! De öppnar nu kl 13. Alltid lika intressant och se om man får tag på dom Är inte din sambo glad nu då att du har sån whiskeyröst Det brukar alltid min sambo gilla, men han är kanske lite udda Macpau: Vad skönt att det bara inte är jag som är livrädd då. Vi fixar det här!!!!! hahhaha ja, kan bli intressant och se om vi hittar varandra imorgon men det ska nog gå bra.  Tamarack: tack för ditt inlägg. Roligt att höra att ni blivit så bra vänner. Och jag håller verkligen med. Det är jätte skönt att ha er tjejer!!! *kram till er*
    Hahaha! nja, han verkade vara på g att bli sjuk härom dagen men då det inte brutit ut på honom så håller han sig borta från mig så det verkar inte hjälpa att jag viskar (väser) sensuellt till honom... men snart får han gladeligen närma sig mig ändå för imorgon är pergokuren slut och då sätter vi igång!

Hoppas du kommer fram till SU!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-06 13:30:56 följande:
    Kom fram till SU och fick prata med en jätte trevlig barnmorska. Fick veta mitt prog.värde och tydligen var det jätte bra, 60,5 hade jag. Innan pergo låg jag på 23 så det var ju en stor skillnad. MEN VARFÖR BLIR JAG INTE GRAVID DÅ!!!!????  Men jag skulle bara fortsätta med enkelkur jag också, eftersom det gått så bra.  åh, skönt att pergokur snart är slut. Har du inte haft några biverkningar denna gången heller? *lite avundsjuk är jag allt* jag bävar lite för att äta dom igen, men vad gör man inte.....
    jag är med dig! det känns enormt frustrerande att allt ser bra ut, varför blir vi inte gravida om vi har alla förutsättningar???

nej, inga biverkningar än så länge den här gången heller *håller tummarna för dig*

nu har jag ätit indiskt till lunch. min sambo svängde förbi med lite mat. det var gott! jag kände smak - det är framsteg!
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-06 08:27:02 följande:
    Hej tjejer. På Carlanderska är det i alla fall öppet hela veckan. Jag var t.ex. där på ett ultraljud nu i helgen. Skönt att inte behöva oroa sig över vilka dagar som passar dem.
    Här missar man visst en hel del väsentligheter... hur gick det på ultraljudet i helgen? vad var det de skulle kolla nu?
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-06 17:04:17 följande:
    Ultraljudet gick bra i helgen. Det såg bra ut men det gjorde det förra omgången också vid den tiden. Jag hade ca 15 blåsor på ena sidan och 10 på andra så tendens till överstimulering så de sänkte min sprutdos lite grann. Ska tillbaka i morgon igen och se hur det går. Jag vågar inte hoppas på någonting förrän det ser ok ut i morgon, att de har växt till sig den här gången. Förra omgången stannade de runt 10 mm. Men i och för sig i söndags så var de 10-12 mm stora så det är ju ett framsteg i alla fall. Hursomhelst så ska det bli spännande med nytt vul i morgon.
    Oj vad många ägg!! vi håller verkligen tummarna att de har växt till sig imorgon och att de plockar ut några så småningom!
  • Liffan
    Finiz skrev 2010-04-07 07:47:18 följande:
    Hej!Kikar in här en snabbis.Hoppas att er påsk har varit bra, själv har jag varit på spa, helt underbart. Art Garden, prova det om ni har möjlighet. Det var skönt att vila upp sig lite.Igår började jag spraya, än sålänge går det bra och har inte missat nån tid här, har ställt alarmet 4 gånger per dag Känner inte av något än, men vet inte heller hur man ska känna!?Macpau: Kan inte garantera men jag tror att du får köra igång med spray efter nästa mensomgång. Jag var också på första besöket runt cykeldag 18 och hade hoppats få köra igång direkt men fick vänta en månad, de hade inte tid förrän v 18 med ÄP. Men kan ju hoppas att det finns mer tider nu Kram och ha det så trevlig på er träff ikväll!!
    Härligt att inleda processen med lite spaande! Var ligger Art Garden? Lycka till med det fortsatta sprayandet!

mig känner ni igen på svarta byxor, svart jacka, svarta högklackade stövlar och cerisrosa sjal. och en cykel. förhoppningsvis. idag var första dagen jag cyklade efter vintern och jag har en tendens att glömma cykeln på jobbet ibland. men nu när jag har skrivit om det så kommer jag säkert ihåg den...

ses!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?