Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Ååh Vitsippa jag är så ledsen för er skull. Hoppas att ni får bättre besked idag men förstår att chansen kanske inte är så stor. Tänker på er. Stor kram
Ååh Vitsippa jag är så ledsen för er skull. Hoppas att ni får bättre besked idag men förstår att chansen kanske inte är så stor. Tänker på er. Stor kram
För mig funkar det att flytta både tid och datum.
Gör en ny lista
Söndag 5 dec (ange tid)
Tarda (kan hela em)
Söndag 12 dec (tid)
Tarda (hela em)
Tack för en trevlig eftermiddag tjejer, hjälp vad många scones jag tryckt i mig, proppmätt. Ser fram emot nästa träff i januari.
Ps. Miss Star jag har addat någon med samma namn och utseende som dig på fb, hoppas jag inte gjort bort mig.
Miss Star du kommer få olika svar av olika barnmorskor/läkare när det gäller såna här frågor. Vissa tycker man ska avstå från alkohol redan när man börjar försöka bli gravid och andra tycker att ett halvt glas vin då och då under graviditeten är helt ok. Du får helt enkelt utgå från ditt eget samvete och tyckande.
Vad gäller hårfärg och andra kemikalier känner jag personligen att de vi samlat på oss under åren nog spelar större roll än just det som konsumeras under graviditeten, förutsatt att du inte färgar håret dagligen etc.. Inte ens de kvinnor som är målare till yrket får fripass hos försäkringskassan under graviditet, inte frisörer heller tror jag. Möjligtvis för att de står hela dagarna och har obekväma arbetsställningar men inte pga färgerna.
Men ÅÅÅÅÅÅH, vilken lyckotråd detta är tjejer. Stort Grattis Miss Star.
Allt är fint med mig och Uno, sorry om jag är kass på att kommentera men jag läser mest från mobilen numera och jag är för lat för att skriva med den. Får skriva mer när jag kommer hem ikväll.
GOTT NYTT BEBISÅR 2011 alla fina tjejer. Miss Star har helt rätt i att detta är vårt år, tänk att vi kommer få barn med personnummer 11xxxx-xxxx, det ser lite udda ut när man är van vid högre siffror men det kommer bli toppen.
Jag hoppas verkligen du fått sitta riktigt länge på toaletten med bra resultat nu Macpau, och grattis till ert fina RUL, underbara bilder. Precis som er ger vi oss in i renovering och flyttbestyr from im, dock inget hus men iaf en större lgh med HISS, hurra.
Hoppas oxå att alla haft en fin jul och att ni nygravida klarat julbordets alla fallgropar samt sluppit illamående.
Grattis Frikadellen, vad härligt att ni lyckats på egen hand och vilken tur för Juristen sen
Här knallar det på, bara en dryg månad kvar till BF. Det börjar bli trångt för Uno som numera aspirerar på en karriär som kickboxare. En av mina vänner fick en son i mellandagarna och igår fick de komma hem, vilken magisk känsla. Det känns väldigt underligt att vi kommmer få göra detsamma inom 5-8 veckor, kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar.
Fika/mat i Gbg onsdag 12/1, kommer gör:
Miss Star
Macpau
Liffan
Vitsippa
Juristen
Tarda
Hello Monkey blir toppen, asiatiskt är min nya drog, vill dränka all mat i koriander, ingefära och fisksås. Är det nån som provat deras Dim sum?
Hur var fjällen förresten Liffan?
Jag kan inte minnas att jag hade några tydliga gravtecken i början heller, bortsett från kissnödigheten. Minns att det var jobbigt att gå runt och känna sig som vanligt men med facit i hand borde jag såklart njutit så länge det varade, lätt att säga nu såklart.
Börjar få lite panik över att det är så nära, vi har varit ganska coola (eller rädda för att köpa i förväg kanske) när det gäller att skaffa nödvändigheter som babyskydd, skötbord, bärsjal/sele mm (säng o vagn har vi medvetet tänkt vänta med). Visst klarar man sig utan det mesta men iaf bilstol måste vi ju ha. Det vi har är en del kläder, tygblöjor, vagga (utan madrass men med flera uppsättningar påslakan) samt 2 uppsättningar täcken och kuddar. Men tydligen ska man inte ens använda täcke+kudde till småttingar, känner mig verkligen som en ostrukturerad n00b. Sakerna är väl egentligen en värdslig sak, det som är värre är att jag börjar inse allvaret och det skrämmer mig. Hur länge har vi inte förberett oss och drömt om detta? Borde ju kännas som en dröm som går i uppfyllelse men jag är mest rädd för hur vi ska klara det. Visst är det normalt att känns så men jag hade ändå önskat att jag var mer avslappnad.
Jag håller såklart tummarna för att det ska gå finfint för er idag Vitsippa, tredje gången gillt :D
Vi är mitt i flytten så mina besök här är sporadiska, hinner jag inte kika in im så vet du att du och alla äggen oxå har mina tummar Juristen.
I em är det BM-besök, har lite drygt 2 veckor kvar till BF men inga direkta känningar. Även om vi har fullt upp så sniglar sig tiden fram, vill så gärna träffa vår köttbulle NU.
Stor KRAM till er alla!!!
Oj vad många ruvare, en hel hönsgård :D
Hoppas, hoppas Gullefjunen fäster ordentligt nu. Kläckning i oktober va?
Är det mamma som inspekterar dig Liffan? Skönt att du fick bra betyg.
12 dagar till BF o jag är så sjukt otålig, försöker att inte tänka på att det kan bli några veckor till. Att behöva gå över 3 v är inhumant. Sabla Göteborg.
Hur går det med kräkandet Macpau? Jag råkade ta fel tandkräm (minthelvete) häromdagen och fick en otrevlig överraskning, fick mig att tänka på dig ;)