• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Märklig karl du har Liffan, vem vill inte ligga när svärmor säger att man måste? Drömmer

Gunnebo brukar bara ganska crowded, Råda mycket lugnare men där har jag bara varit en gång så jag har dålig koll på var man kan picknicka. De har iaf ett ganska mysigt fik men absolut inte lika mycket att välja på som på Gunnebo så att ta med sig eget är nog klokt. Kan ingen hojta på Vitsippa, hon borde väl ha koll på Råda.

Jag kan plocka upp dig Liffan, men antingen får du köra eller så får du roa min bilvägrande unge i baksätet, bara att välja.

• Tarda

Om vi ska ha knytis kan jag ta med bröd, nån röra att ha på och det vi vill dricka, kaffe och bubbel/cider kanske? Nån som dricker te? Förlåt om jag väljer de enklaste sakerna men ni kommer förstå varför om ett halvår Skäms

• Tarda

Du får jättegärna åka med Kissie, vart bor du? En liten reservation för att S styr klockan i vår familj men jag ska göra mitt bästa för att vara i tid.

Miss Star: Jag vill bara ha gravidförbjudna saker typ brie och lufttorkad skinka så jag ska vara tyst. Tungan ute 

Dricker alla kaffe, nån som vill ha te? Jag tar med koppar, glas och mjölk. Dessvärre är sockerbitar en bristvara hos mig så om nån behöver det kanske ni kan ta med?

Enligt YR.no ska det blir fint im men plastad filt låter bra, jag äger inga utefiltar så jag hoppas jag får sitta på din Liffan. 

Du har inte ändrat dig Pau? Solig

• Tarda
    Kissie skrev 2011-08-11 21:44:57 följande:
    Tarda jag tror att jag gjorde det som ni kallar att "inboxa" ... Solig
    Och jag har svarat Glad

Liffan vi plockar upp dig vid 11.45, hittar du dit Kissie eller ska vi ta dig vid hållplatsen 5 min senare?
  • Tarda

Halleluja, det var på tiden att det blev lite action i den här tråden. Nu kommer jag inte kunna sova inatt Skrattande

• Tarda

Jag blev så till mig att jag glömde all hyfs, förlåt. Stort lycka till, håller tummarna för att bebis anländer inom ett dygn och att det går fint för er.

Är det nu vi ska tippa klockslag förresten?

Försök att dyka under värkarna (för visst hade du läst på om det?), slappna av hela kroppen och bara flyt ut. Släpp käken, släpp axlarna var mitt mantra. Hjälpte mig jättebra under latensfasen.

• Tarda

Ja tack för i fredags, vilket fantastiskt ställe vi hittade. Fantiserar redan om att ha storträff där nästa sommar med alla barn.

Nu är gissningarna på Kissies bebis oxå inaktuella, vi var visst inget vidare på det här

• Tarda

Åh hej vad det går undan här i tråden. Vi har semester och jag försöker dra ner på datortiden men nu sover S middag med pappa så jag passar på.

Stort Grattis till Malou Kissie, härligt att allt gått bra och att du adderade en till tjejligan Flört 
    Skulle absolut kolla upp stygnen, visst stramade det lite men det ska inte göra så ont, hoppas du får ordning på det.

Tror inte du behöver vara orolig för mjölken Liffan, du har ju bara ammat någon vecka och det kan ta olika lång tid att få en stabil produktion, 

Återkommer, S vaknade precis... 

• Tarda

Aj vad ledsen man kan bli av att vakna utan tutte inom räckhåll, hon har blivit riktigt pappig under semestern men några bröst har han dessvärre inte.

Hur menar du att hon inte är nöjd Liffan? Det är ju en del som tjorvar i kroppen i början, omogna tarmar, magknip mm. vad får dig att tro att du har för lite mjölk? Hoppas väjningen på BVC lugnar ner dig. Lycka till!!

• Tarda

Gissa Miss Stars bebis: 

Macpau - 22 augusti, pojke, 50cm och 3650 gram
    Vitsippa - 26 augusti, pojke, 51 cm, 3850g..
    Kissie - 28 aug, Pojke, 49 cm, , 3945 gr 
    Liffan - 1 sept, pojke (för att allt annat vore mot statistikens lagar  ), 49 cm, 2950 g 
    Juristen - 2 september, tjej (nej - ingen kille - måste ju följa trenden i vår tråd...), 50 cm, 3650 g 
    Tarda - 2 september, pojke, 49 cm, 3155 g
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?