• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau: jobbigt med överstimulering! hoppas det släpper snart och att VUL imorgon går bra!

Själv är jag nytränad, nyduschad och snart nyvåfflad. jag och min sambo går alltid om varandra så nästa gång vi träffas är på söndag (iaf någon längre tid) så vi firar våfeldagen med lite efterrättsvåfflor. ska bli gott!!

Kram

• Liffan

Hej alla fina!

Har varit i Bryssel i två dagar med jobbet. känns som jag har varit borta från er jättelänge och har SAKNAT er! man missar ju så mycket när man är borta...

Vart ska jag börja...

Dizzie: mycket i huvudet verkar du inte vara ensam om... låter som goda råd du har fått. vill också passa på att beklaga att du föll bort från listan i medlemstråden. du får verkligen inte känna att du inte är välkommen för det är du!!

Försöker: håller med Macpau: du kommer alltid med fina och peppande kommentarer och jag vill inte att du ska vara ledsen! Har du hört något om jobben?

Macpau: först: ÄNTLIGEN!!! som vi har väntat på det datumet! 22 april alltså. vi får hålla tummarna att ni får ett datum som passar... Då får vi hoppas att akupressuren gör under! tid för fikat funkar utmärkt för mig!

Mia: när du läser det här är det bara hälften av tiden kvar!! kul med nytt jobb! jag tycker att jobb brukar bli roligare ju mer man kommer in i dem så jag håller tummarna att det blir bättre och under tiden gör ju det ju inget att lönen är bra.

FrkSommar: Kul att se dig här även i den stressiga vardagen! och vad roligt att du hänger med på fika! funkar tiden för dig eller? jag var ett under av snällhet och lydnad under min tonår *hahaha*. fast det var jag nog ändå, bara några nyttiga snedsprång... kul med lite olika arbetsuppgifter men jag kan tänka mig att det blir lite mer på varje ställe med tanke på hur mycket du verkar ha!

MissStar: tråkigt att du inte kan komma men förstår dig. det kommer säkert flera tillfällen! *våga skänka överflödiga våffeljärn-hejarop*

Vitsippa: Hej hej!!

OK. jag har ju redan outat vad jag jobbar med så jag vågar svara på din fråga FrkSommar. jag jobbar med att hjälpa företag med olika EU-relaterade frågor. nu har jag varit i Bryssel i två dagar för att arbeta med en arbetsgrupp med människor från andra EU-länder. jag är ordförande (mest för att jag är ung och de andra inte orkade) och jag tampas med enormt jobbiga medelålders män som är långrandiga, egocentrerade och nu dessutom hatar mig för att jag säger åt dem att hålla sig till ämnet. men det är klart - de vet ju såklart bäst... just nu när jag är helt nyligen hemkommen så känner jag att jag vill dra något gammalt över mig (och dom) men egentligen så tycker jag att det är rätt kul att få bossa lite.

sållar mig till gänget mellan ÄL och mens...

Nu ska jag sova!!

KRAM KRAM KRAM

• Liffan
    Macpau skrev 2010-03-24 16:23:08 följande:
    jag har fått ett datum för nybesök till ivf!! Torsdagen den 22 april så smäller det! Dagen innan så ska vi på ett infomöte (tror bara jag går). Har räknat på det lite och i vilket fall så blir det lite tajt..om jag har räknat rätt (en massa variabler som måste stämma) så kan det bli äp antingen veckan innan mitt bröllop eller samma vecka som de stänger (midsommarveckan). Vilken rysare...hoppas på det bästa:)Loggar in om ett tag igen. N måst jag ringa mamma & lillasyrran:)kram
    KOm på att jag måste fråga: fick du brev eller fick du tiden för att ringde? kan ju vara bra att veta om det lönar sig att ligga på... icke desto mindre var det ju verkligen din tur nu!!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-25 09:32:59 följande:
    Liffan: Jaså det är där du varit - har ju saknat dig! Välkommen hem igen! Nä, jag vill inte heller vara ledsen, men tyvärr blir det så. Därför jag inte orkar tänka på det, för man orkar inte vara ledsen mer tillslut. Min stackars sambo får ta många smällar, usch, får lite dåligt samvete ibland när allt går ut över honom   Idag ska jag iallafall äta lunch med en kompis och sen blir det nog en promenad på stan, det ska bli mysigt.  Borde inte du har bim snart?
    Jovisst har jag BIM snart - på söndag eller nåt sånt. har inga känningar av mens men inte av något annat heller, tänker mer att det säkert kan vara så att mensen är lite sen pga pergon.
    Macpau skrev 2010-03-25 10:29:26 följande:
    Jag tror att alla vi som går igenom detta har killar/makar som är härdade vid det här laget...det är i såna stunder jag uppskattar att jag har en så snäll kille. När jag blir ledsen eller arg så skriker han aldrig tillbaka utan kramar mig bara (vilket resulterar i att jag vill slå till honom, visserligen) men ändå
    Haha, det där med att man vill slå dem när de är snälla och tar en massaskit känner jag igen!

Det känns som att någon har slagit mig gul och blå - är helt mörbultad av trötthet efter de här två dagarna. men jag är glad att vara hemma iaf.

Hoppas att ni andra har en bra dag!

kram
  • Liffan

Godkväll i tråden!

Tack för infon om sen mens med pergo! har misstänkt möjligheten men alltid skönt att veta innan hoppet väcks alltför mycket. ni är fina som peppar men tröttheten beror nog på de jobbiga medelålders gubbarna som sög ut alla krafter...

Försöker: ja gud vilken härlig dag det har varit idag! strosade i lugn takt tillbaka till jobbet efter lunchen! bra att du får en bra dag! det är du värd!!

FrkSommar skrev 2010-03-25 16:56:20 följande:
    Japp, 17:00 nästa onsdag vasaplatsen 7-11. Skall funka aldeles utmärkt :)
    Det ska bli så roligt att träffa er IRL!!!

Hoppas att ni får en trevlig kväll!!
  • Liffan

OK, nu har mina menskänningar kickat in. hoppas bara att den inte kommer på lördag när jag ska SPAa på StJörgen... Förra gången mådde jag så djävulskt dåligt och det hade ju inte varit optimalt när man betalar en massa för att må bra.

• Liffan

Hej fina,

FrkSommar; får be att återkomma!

Macpau: vad är detta för mirakeltablett du talar om???

Försöker: skåne! men vi vill ju så gärna träffa dig! Jag håller tummarna för att ni kan åka senare. annars får vi ta ytterligare en fika snart! Hoppas du får en skön dag!

Jag tänkte träna på lunchen, ta mig en sushi framför datorn och ladda för kvällens bubblande drycker. En mycket trevlig fredag!

Kram

• Liffan

Godmorgon!

Här var det lugnt! jag ska snart ut för att förbereda kvällens middag innan jag åker och spaar!! ska bli så skönt!

Försöker: jag skulle kunna den 7 april också men vi får väl höra vad de andra säger. annars satsar vi på ett datum snart igen!

Lycka till med städningen alla ni som skulle ägna helgen åt det! här hemma ser det ut som att min storstädning förra helgen aldrig ägde rum...

Kramar till er alla!

• Liffan

Godkväll!

Hoppas att alla har haft en bra helg!! Det var underbart med lite spaande igår! men det var mycket folk... men det gjorde inte jättemycket. mensen uteblev och har inte visat sig än. jag väntar med förhoppningar på det några dagar eftersom det verkar vara standard.

Kul att så många verkar kunna den 7 april! ska vi ses 17.30 i samma hörn (7-11 Vasaplatsen)?

Hoppas att ni får en skön inledning på veckan! lite kortare - lite bättre!

Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?