• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-03-18 19:19:09 följande:
    Hur är det med dig fröken Liffan? Allt väl?
    Tack fina, det är bara bra! jag tycker att jag känner mig lite lugnare i barntillverkningsprocessen. känner mig inte så panikartad just nu. jag får se om det håller sig över nästa mens. *skulle inte tro det*

hoppas att du har en trevlig kväll med vänner och vin! åh, fick längtan till helgen... men imorgon är det FREDAG! det ska bli så härligt!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-18 19:06:56 följande:
    Försöker-helt normalt med måttlig till olidlig smärta med pergon ett par dar innan äl. Har nu precis samma. Som värst kunde jag inte sitta ner och att nysa var ett helvete
    Försöker: jag hade ju inte så ont men just när jag skulle nysa och hosta så gjorde det jätteont. det är säkert ingen fara! läkaren har ju sagt att det ser bra ut. men det är ju jobbigt om man har så ont att det hindrar för befruktning nödvändig aktivitet. min läkare sa att man kunde ta en alvedon om det gjorde alltför ont. eller är det alvedon man inte får ta när man försöker bli gravid? läs på förpackning innan, och om, du tar något...
  • Liffan

FrkSommar! Fina du! Önskar att jag hade varit vaken så vi hade kunnat snicksnacka lite... Så det är ett så långt ett inlägg får bli innan de säger till med andra ord {#lang_emotions_laughing}

Ville bara säga att jag har läst det men att jag måste rusa nu. ska vara i hamlstad om en timma och senast jag kollade så tog det mer än så att köra dit. men återkommer (om än inte på hela dagen)!

Kram på dig frkS!

• Liffan

Goddag! Hoppas ni har en skön lördag!!

FrkSommar: jag är gärna med på en sådan 'tid på SU-lista' så kan man försöka ta en fika om någon annan är där och vill! jag kan lägga till en sådan rubrik. nu har jag ju ifs inga inbokade möten men det kommer väl... Har du någon reumatisk sjukdom (om du vill prata om det)? och jag feströker själv ibland så jag är inte den som dömer i det avseendet... Hoppas att du har en riktigt skön helg för dig själv!! och jar har inget emot tjattrande, bara trevligt! jag har själv en tendens att prata en del...

MIA SD skrev 2010-03-19 09:34:32 följande:
    Så roligt att du besöker min hemstad!!!!
    Så du är från Halmstad! det är en trevlig stad! nu strosade jag ju inte riktigt omkring igår men jag gillar verkligen Halmstad även om jag inte har varit där överdrivet mycket! Hur mår du?

Försöker: Hoppas att konserten var bra och att du har en skön helg!

Macpau: Hoppas att te och läsning gjorde susen och att du mår bättre idag!!

Vitsippa: hoppas att du mår bättre också!

Jag hade en lång dag igår - gav mig iväg hemifrån vid 5.30 och kom hem från Halmstad vid sex då jag bytte om, gjorde lite goda tilltugg och SPRANG iväg på tjejmiddag som började halv sju och som jag typ kom i tid till. jag var mäkta imponerad. var hemma vid 01 och var SÅ trött då. men det var himla trevligt!!

Ha en skön lördag allihop!

KRAM
  • Liffan

Nu har jag lagt till en rubrik om samordnad fika i anslutning till SU i medlemstråden.

När jag var där såg jag MissDruttens namn och undrar hur det går för dig med sprutande och sprayande? om du läser det här får du gärna rapportera!

• Liffan

FrkSommar: kom på att du redan berättat om din reumatism och allt du varit tvungen att gå igenom pga det. sorry, ibland är man inte helt med...

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-20 18:43:18 följande:
    Hinner inte läsa ikapp nu heller, eller orkar inte är väl rätta ordet Konserten var bra igår, dock är jag sjukt bakis idag, mindre roligt, men självförvållat
    Du får passa på

herregud vad lungt det var här idag då! menar ni att alla har något vettigt att göra utom jag? mina lördagskvällsplaner blev inställda pga sjukdom och min sambo jobbar så jag roar mig med indisk take away och nu ska jag kolla på Millenium.

Hoppas att ni andra har en trevlig kväll!
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-21 12:01:52 följande:
    Det känns så jobbigt att vänta. Jag tycker det gått lång tid men s har det bara gått TRE dagar!!! Jag är bra sugen på att ta ett test en eftersom man tar ngn form av graaviditetshormon så kanske testet visar fel...Jag har inte mått bra.. Allmän sjukkänsla och jättetrött.. Antigen så ställer kroppen in sig på gravid eller så stöter det bort ägget...Man är så jäkla superkänslig...När jag mår bra är jag pigg..Försöker hålla mig vid gott mod..Många söndags kramar
    Det kan jag verkligen tänka mig! jag föreställer mig att man inför äggplock och insättning fokuserar på alla sprayer och sprutor och praktiskt och efter insättningen är man liksom utelämnad till tankar och känslor och har inte något riktigt lika konkret att fokusera på (förutom de här vagitatorerna som jag hört talas om). jag tyckte att de första sju månaderna av försök till barnalstrande på ett sätt nästan var jobbigast för då hoppades jag inför varje mens. jag kan tänka mig att ruvartiden är lite som det fast upphöjt med massor.

jobbigt att du inte mår bra heller men det beror ju säkert på alla hormoner som sätter kroppen i obalans. vi håller tummarna för att kroppen ställer in sig på att vara gravid och inte det andra!

Kram
  • Liffan

jag har lite av en städdag. jag är inget fan av städning. jag skar mig dessutom på någon vass kant under badkaret och började blöda ymnigt. jag hatar verkligen att städa.

BLÄ

men annars är det bra

• Liffan

Hej tjejer!

Måndag och ny vecka!

Försöker: jag tror att det kostande typ 80 kronor men jag fick ju frikort i samband med det här försöket så jag betalade inget. Jag hade inte heller någon tid utan gick bara dit och tog en nummerlapp.

Härligt med lite löpträning! om jag kan locka dig till städning så kan jag meddela att det var vädligt skönt och blev vädligt fint när jag var klar. fokusera på målet

FrkSommar: Hoppas att du fick dig lite sömn och att du inte jobbar ihjäl dig! Ses till helgen igen då

kramar

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?