• Tessita

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Åh Livslädjen, 4 veckor är ingen tid alls att sörja sitt barn. Jag tycker der är fruktanssvärt!
    Jag tycker ändå du är så stark som håller liv i den här tråden och ger så många bra kommentarer. Din styrka måste vara enorm! STOR KRAM till dig!!

• Tessita

Härligt med v 25 JennyPenny!! Låter ju positivt!! Är även glad att operationen gick bra för pellepellepelles kille. Hålller alla mina tummar för er mammors kamp här inne. Usch ja, dessa djupa dippar är så psykiskt jobbigt. Jag minns en gång att jag tänkte nä nu orkar jag inte mer, att gång på gång utsättas för att ens barn är ett halmstrå från döden... Usch.... Bambis, min dotter "små dippade" pga apneer fram till några veckor efter bf. Man behövde bara påminna henne om att andas genom att peta på henne så kom hon igång. Vi hade saturations mätare på henne nattetid tills hon var 8 mån.
    Det är så kul, hon har precis lärt sig gå, 19 mån gammal. Min lilla tjej har blivit stor!!!

• Tessita

Pelle: Hoppas det fortsätter gå åt rätt håll för dina killar.

Känner igen era tankar om att vara en dålig förälder. Vi tyckte det var jätte tufft att inte räcka till. Vi hade ju en 2 åring hemma som också behövde oss så vi kunde inte vara på sjukhus 24h om dygnet.

• Tessita

Pellepellepelle, vad underbart att lillebror klarat sig i cpap så länge!! Minns själv julafton 2008, då hade vår dotter också klarat sig med cpap lika länge. Det var den absolut bästa julklappen vi kunde få! Jag tycker det är så bra att ni tänker så positivt som ni gör. Vi försökte tänka likadant, men det är så klart svårt. Men vi försökte verkligen hela tiden ha inställningen att vår dotter skulle överleva. Men min man var mkt bättre på det än mig, det var flera ggr när det var så kritiskt som jag tänkte nä nu dör hon, nä nu dör hon och min man sa bara nej, hon fixar det, hon fixar det. Jag tror det är väldigt viktigt att man försöker våga TRO på att det ska gå bra.

• Tessita

Åh jag vet inte vad jag ska skriva pellepellepelle ... Önskar o ber om ett mirakel för er lilla kille...

• Tessita

Mina12. Min dotter var ca 70 cm vid 15 mån korr. Minns ej vikt men betydligt mindre än 8 kg iaf.

• Tessita

Håller tummarna att flytten går bra Pelle och att ni får rum på avdelningen. Bor ni långt från sjukhuset? Vi bodde ju väldigt nära så det var väldigt skönt, men vår dotter var närmare 4 månader när vi fick flytta in...

Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17