• Tessita

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Jennyc, stort GRATTIS till er Max!! Har en dotter på 1,5 år (okorr) som föddes i v 22+5. Det var verkligen en tuff sjukhus tid på ca 19 veckor men vi har varit lyckligt lottade, hon mår jätte bra idag. Går inte ännu men reser sig mot allt och är 72 cm lång.

• Tessita

Idag är vår Alma med i Aftonbladet. Kan dock ej hitta artikeln på nätet så ni kan bara läsa om ni har tidningen.

• Tessita

Casiopeja, klart jag kommer ihåg er!! Hoppas allt är bra med er!

Bambis, grattis till er Nilo! Ja, dessa dippar är fruktansvärda, varje gång undrar man om de kommer klara sig eller inte. Men vad duktig han är som klarar sig med cpap, det är ju fantastiskt! Vår dotter född i v 22plus5 hade respirator i 6 veckor innan hon klarade att andas med cpap. Hon hade länge dippar och apnéer bortåt 1 mån korrigerad ålder. Ni har en låååång resa framför er, jag håller mina tummar att allt går bra för er. Kram

-
  • Tessita

Pellepellepelle, stor styrkekam. Håller tummarna att det går bra för dina barn.. Har skickat ett medd till din inkorg efterom jag själv fått barn för tidigt på USÖ.

• Tessita

Har varit bortrest över midsommar men flera ggr tänkt på Pellepellepelles små killar. Skönt att operationen gick bra. Ni är på rätt ställe, Uppsala är fantastiska. Håller tummarna för era små....

PennyJenny, jag hann få en kortisonspruta innan min dotter föddes i v 22 + Hon är 1,5 år idag och mår jätte bra! Håller tummarna att killen i din mage stannar läääänge till. Styrkekram!

• Tessita

PennyJenny, grattis till v 22!! Varje dag är ett steg i rätt riktning! Tänk att min dotter föddes i v 22+5 och hon mår bra idag!! Men jag hoppas ju att ditt pyre stannar mkt längre än så. Håller tummarna!!!!

• Tessita
    PennyJenny skrev 2010-06-30 16:42:22 följande:
    Ja, jag har det i mitt bakhuvud hela tiden. Tycker det är heeelt fantastiskt :) Hann du få kortisonsprutor innan hon kom? Nu har jag säkert fått svar på det innan, men min hjärna är mos just nu... Ber om ursäkt!
    En kortisonspruta hann det bli....
  • Tessita

Maria K, jag har hamnat i precis samma situation som du!! Det positiva för mig är att jag kan jobba halvtid så det blir väldigt korta dagar på dagis med tanke på att hon sover en timma också, hur ser det ut med ditt jobb?

• Tessita

Hej alla fantastiska mammor!! Vi är på semester i sommarstugan och jag har bara kunnat läsa lite hastigt här på tråden via min iphone. Har tänkt på er alla här med er kamp...  Pre mamma, skönt att lill killen är slaqddlös, hoppas det fortsätter gå bra och att han snart blir helt utan syrgas. Pelle*3 håller tummarna för dina killar och att det går fortsatt bra och att deras hjärnskador inte visar ha för mkt skador... Håller även tummarna dör PennyJeny och att lilla bebisen stannar länge, länge till... Skulle kunna skriva mkt mer men får bli en annan gång. Tänker på er alla prematur mammor ofta och önskar er allt gott. Vi njuter av semester nu i stugan och det är sååå underbart, ett tag trodde vi aldrrig att vi skulle ha med oss våran dotter i vårt liv och nu springer hon runt på grämattan, har precis lärt sig gå och älskar att bada. Det känns så helt fantastiskt och vår lycka är så enorm.

Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17