EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17
Grattis Emilia! Jag kommer själv ihåg att jag blev så glad när någons EPT-barn fyllt tre-fyra-fem-sex osv år när jag kom in i tråden, det gav hopp om framtiden
Grattis Emilia! Jag kommer själv ihåg att jag blev så glad när någons EPT-barn fyllt tre-fyra-fem-sex osv år när jag kom in i tråden, det gav hopp om framtiden
Livsglädjen: Stort grattis till graviditeten! Som alla andra hoppas jag verkligen att du får vara gravid riktigt länge!
Skickar också min varmaste God Jul-hälsning till alla er som är på någon neoavdelning i vårt avlånga land. Det är för mig nästan exakt tre år sedan vi kom hem från neo, två dagar före julafton -07. Massor med kramar och förhoppning om att ni alla får komma hem och kunna gå vidare!
God Jul från Anna med Vidar
Jag hade en hyfsat normal förlossning faktiskt. Neoläkarna kom ALDRIG in i rummet, utan stod utanför och tog emot V när han föddes. Endast två personer var i min förlossningssal, min BM och en uska. Uskan gick ut efter att hon kontrollerat mitt penicillindropp och tagit fram lite vatten och sånt. När Vidar väl var ute tog min BM honom i en filt och gick ut med honom till barnteamet. Jag visste dock hela tiden att de stod utanför, redo att ta emot V, så jag kände mig väldigt trygg. Min BM lämnade aldrig rummet, utan gick direkt till mig efter att hon lämnat Vidar till min make och barnteamet. Efter de satt navelkateter, CPAP etc tog de in kuvösen i rummet en stund innan de åkte upp till Barn4, det här var alltså på NUS.