Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sussna skrev 2010-02-12 15:25:14 följande:
    hej! det är ganska lugnt i tråden för tillfället...igår var vi och titta på en vagn, och köpte den oxå en brio nova-02 blev det....hade lite ångest igår hade ju inte tänkt köpa någe stora saker ännu,iaf inte före rul...men nu blev de som de blev.Vagnen var riktigt billig och verkade bra så vi tyckte det var väl ingen ide att fundera på saken....
    vill med ha en "ny" vagn. lika bra att slå till om man hittar vad man vill ha.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-12 14:50:43 följande:
    Hej hej! Grattis till er som varit på RUL!! kul att de såg bra ut! Nu för tiden är jag tröttare än vanligt kanske dax att öka järnintaget! Äter fortfarande penecillin så de kan ju vara lite därför också får jävla halsbränna av dom iallafall! Annars hände rinte så mycket har känt någon puff här och där men dom kommer inte ofta, mina foglossningar har blivit bättre det är vara svanskotan som känns mest kan man säga! Sorry att jag inte har komenterat så mycket! Sköt om er alla och ha en riktigt trevlig och mysig fredagskväll!!!
    ja nu brukar ju dom flesta piggna till så kan mkt väl vara järn.
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-12 21:56:49 följande:
    MIin blogg: www.starannis.blogspot.com
    *KIKAT*  storskillnad på magen

skönt att han värkar må bättre nu. hoppas att det håller i sig.
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-13 17:44:23 följande:
    Sussna- Vad mysigt!! Jag har varit hos en kompis som har sorterat i hennes barnkläder och fått med mig en stor låda med bebis kläder hem! Kommer inte behöva köpa ett plagg kan man säga. och dom är som nya allihop, men dom flesta är lite killiga i och för sig. har en barnstol hos henne med och massa andra saker man använder en kort tid som jag skall låna. Finns s mycket man vill lägga pengar på ändå känner jag. Men barnvagn är svårt som bara den!! Idag brände pumpen till vattnet så vi har inget vätten kommer kosta en del det också tyvärr. Alltid är de nått! Bumbi- jo det är nog järn så imon skall jag köpa blutsaft igen så jag kan piggna till är så mycket inomhus som jag vill bli färdig med innan beben kommer och ute med i och för sig men de är inte lika viktigt och så är de ju inte årstid än för trädgårdsarbete men jag längtar faktiskt lite tills dess s man kan vara ute och gräva och påta lite....
    vad kul med massa kläder! jag sorterade mina förra veckan! hade att göra i flera dagar, kan inte fatta hur mkt det är (stl 50-110)

det längtar jag med efter. kunna sitta på trappen på morgon och äta frukost. och pöta i rabatterna
  • bumbi 84
    namera skrev 2010-02-14 01:26:42 följande:
    Det är när ni talar om att sitta på trappor, äta frukost och påta i trädgården som jag inser att jag måste ned från tredje våningen och vår minimala balkong. Å andra sidan är det aktuellt ändå, eftersom vi inte vill bo såhär (finns ingen hiss) med barn. Först ska barnet ut, för det tänker vi är bäst att låta ske på Akademiska och inte i en flyttbil , men sedan blir det till att hitta boende på annat håll (och annan höjd). Blir troligtvis sambons hemtrakter (Närke). Åååh, längtar!
    ja hus är inte fel
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-14 08:19:33 följande:
    Bumbi- Ja den känslan av att sitta i morgonsolen och bara njuta av en stor kopp te är oslagbar!!! även om man ibland typ mest på vintern bara känner att lägenhet är bra så skulle jag inte byta detta mot något!! vi bor ju mitt ute på landet! vi skall dränera och gräva septitank till våren så de blir mycket att göra!! Hoppas vi är nått så när färdiga innan beben! Hela trädgården skall beskäras och gallras också det är inte gjort något ordentligt på många år innan vi flyttade hit! men de är kul och gör mig lycklig! namera- jag förstår dig! det är verkligen underbart at bo i hus även om det är ett projekt som aldrig tycks ta slut det är alltid något som skall göras om eller fixas till! Men det är kul!! Nu skall jag lägga mig på soffan och vänta på att älsklingen vaknar så vi kan mysa en stund iallafall idag! Fattar inte varför jag måste vakna så tidigt!!!!
    ja det finns alltid att göra här hemma. vi bor på en liten gård så har hästarna som ska grejas med oxå

och trädgården tar flera år att få som man vill (och lite till) särskilt när nån annan satt sin prägel på det. vi har bott här i 5½ år och jag är inte klar än
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-02-14 09:54:40 följande:
    Åh vad jag längtar efter våren när ni pratar om trädgårdar Förut bodde jag/vi i lgnht med balkong, flyttade in i nuvarande radhuslägenheten sommaren -08, och jag är så nöjd med våran lilla gräsmatta (speciellt när man jämför med balkongen vi hade innan).Shoppade litegrann igår på Ikea. Det är ju någon barnvecka med erbjudanden, så det blev bl.a 2 påslakanset och ett ätset som jag hade spanat in. Litet tidigt kanske för ett ätset, men det kommer ju att gå åt Sedan blev det även en lampfot till barnrummet, lakan, madrasskydd, frottélappar. Och så spanade jag in spjälsäng och ett skötbord vi är sugna på och en grön ryamatta jag skulle vilja ha till barnrummet, men jag ville inte bestämma något utan sambon (som jobbade).V 19 idag! Och allt jag tänker på är vårat kommande RUL på onsdag!!!!! Igår drömde jag att vi var på typ ett UL, men man såg allt som att det var en filmkamera med ul.et. Så vi såg bebisen som på en TV, och h*n hostade och harklade sig Och inatt drömde jag att bebisen kom 12! veckor för tidigt, men mådde bra. Utan mitt största bekymmer var att vi inte hade någon spjälsäng, ingen vagn, barnrummt var inte färdigt, vi inte så små kläder. Så jag visste ine var jag skulle göra av bebisen.....
    inte många dagar kvar till onsdag nu
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-02-14 12:06:46 följande:
    Näe, tänk att veckorna äntligen har gått! Men de sista dagaran blir väl segast, brukar vara så när man är rätt nära målet
    ja du får hitta på nått varje dag så dom går fort
  • bumbi 84
    Fru Landström skrev 2010-02-14 12:41:55 följande:
    Ja själv ska man på rul på tisdag och som tur är har jag hela måndagen fullbokad med jobb. Vet inte om jag kommer hinna med allt.Idag ska vi till en kompis som har fyllt år och fira honom. Sedan blir det nog en sväng förbi svärfar och hälsa på. Har haft ont i ryggen och ljumskarna och hoppas bara att det inte ska bli värre.Längtar också efter våren nu. Vi har massor att fixa i trädgården som inte hanns med i höstas och sedan har vi massor att göra inne också. Tyvärr kostar det en massa och har inte riktigt dom pengarna just nu.
    askönt att ha fullt upp till dess
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-14 12:52:40 följande:
    nu har jag med fått magsjuka.... suck!
    Nej vad tråkigt. hoppas att det är en kort version.
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2