Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

MrsCharlotte skrev 2010-02-18 21:10:33 följande:
    Oj oj oj. Idag upptäckte jag att det har börjat hända saker med mina bröst. De har ju varken ömmat eller växt sen jag blev gravid, men idag är de helt plötsligt som hårda stenar, haha. Börjar fundera på om jag implanterat nåt i sömnen, de är verkligen stenhårda De är något ömma men knappt märkbart. Men det är bra att de växer lite nu för hunden har tuggat sönder min favoritbh så jag vill kunna börja använda C-kupan som jag köpte när jag var gravid förra gången För övrigt är det ganska lugnt här, jag jobbar varje dag och kommer hem och slänger mig i soffan och kolla på OS tills jag ska lägga mig.. så ser mina dagar ut Käkar fortfarande apelsiner som en tok....
    mina ändrade sig för några dagar sedan och började då läcka!
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-19 08:44:26 följande:
    Igår när jag låg i soffan och bara önskade att de kunde sluta snöa och att de blev lite sol så man kan få lite energi och kände mig allmänt tjurig. då fick jag världens spark i magen, allt annat innan har varit bubbel kan man säga inte kännts så myclet alls men detta var så tydligt att jag bara brast ut i skratt, gick och la mig i sängen och de fortsatte ett tag ned några hårdare slag. Tänk att mitt pyre redan är min solstråle, jag bara log och kände mig varm i hela kroppen. Underbara unge!! längtar sjukt tills det är juni!!!!
    MYS!!!!
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-02-19 20:53:28 följande:
    Mina bröst har inte växt så mkt alls, det gjorde de inte när jag väntade sonen heller. Blev ju större under amningen men gick snabbt tillbaka till att bli små =) dock lite hängigare och med lite bristningar... (fick bara bristningar på brösten förra gången, hoppas jag slipepr på magen denna gång med)Imorgon bitti kl 08 går vårt tåg till sundvall, ska bli underbart med en helg på tu man hand =) massa mys, god mat och hotellfrukost, längtar!!!!Finns nya bilder i galleriet på magen nu från vecka 21.Hoppas ni får en toppenhelg och att snökaoset uteblir, jag läste förresten nyss att SJ inte har någon restidsgaranti imorgon, vore väl typiskt om just vi blir drabbade, håll tummarna för oss =)
    hoppas att ni kom iväg som ni skulle!
  • bumbi 84
    Dakine skrev 2010-02-20 10:05:15 följande:
    Min barnmorska sa att har man sett hjärtat runt v 7 så är risken mycket låg att få ett missfall. Självklart finns den kvar, men den har sjunkit drastiskt. Då de flesta missfall som upptäcks senare är foster som inte utvecklas eller fåttt ngn hjärtaktivitet och dött redan i v 5-6. Men kroppen uppfattar det inte förrän senare. Så jag hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång! Hon sa att jag hade en väldigt rund och fin hinnsäck och att det är ett gott tecken. Men, mina symtom har börjat försvinna.. brösten växer men har slutat ömma.. molande värken kommer itne lika ofta.. och illamåendet är borta med :/ bara 3 dagar efter VUL så har allt bara försvunnit :S På VULET såg jag ju att allt var bra och bebisens hjärta... är det stor risk att ngt kan ha gått snett bara för att symtomen är borta??
    det är vanligt är vanligt att symtomen kommer och går lite i början
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-02-21 09:21:07 följande:
    Det var länge sedan jag lämnade några ord här... Foglossningar har blivit mina följeslagare så nuförtiden går allt mycket långsammare än tidigare, det i kombination med trötthet som gör att dygnets vakna timmar inte är så många har resulterat i att tiden inte räcker till. Men jag har tänkt på er! Det är SÅ roligt att läsa om lyckade RUL och VUL - grattis! Vad härligt med små tickande hjärtan och prinsessor som leker kurragömma.Att läsa om kärlekssparkar och små busfrön i magarna där ute gör mig helt glad i kroppen, vad härligt det är när de efterlängtade små rörelserna kommer! Till alla er som fortfarande väntar skickar jag en drös med varma tankar och hopp om att ni snart får känna rörelser från erat lilla pyre. Här är det full rulle på pyret i magen, han är en aktiv liten krabat och det är mysigt att känna hur han sparkar och vänder sig. I nästa vecka ska jag ut på VFU (VerksamhetsFörlagdUtbildning) igen, det ska bli härligt att träffa barnen igen. Det är alltid lika givande och roligt att vara ute i verksamheterna. Förhoppningsvis begränsas jag inte alltför mycket av foglossningarna denna gången. Jag hoppas att dygnets timmar kommer att bli lite längre framöver så att jag hinner knåpa ihop ord här lite oftare, om inte ska ni veta att jag tänker på er och håller alla tummar och tår för er allihop!
    tråkigt att du har ont. men man får tänka på det härliga man får för det så är det lite lättare
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-02-21 09:52:45 följande:
    Ja, percis..och det är inte direkt svårt!! Glädjen över pyret i magen är ständigt närvarande och tar liksom udden av smärtan. Nu när jag har börjat hitta mina nya prioriteringar känns det lättare. Det var jobbigast när jag försökte hinna med allt jag hann innan smärta och trötthet. Att pyret buffar och sparkar förgyller dagarna och fpr liksom smärtan att smälta bort av all kärlek. Hur mår du, hur har det gått med illamående och allt?
    nej nu får man ta det man kan och hinner. man har hela livet på sig till allt det andra

jag spyr fortfarande men har blivit lite bättre. men i samma veva har foglossningen blivit hemsk så nu börjar det bli svårt att gå. men många veckor kvar så bara stå ut

men dom där sparkarna man får gör under för humöret
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-02-21 10:06:10 följande:
    Usch, det låter inte alls roligt med fortsatt illamående och att foglossningarna är elaka med dig! Men förhoppningsvis blir veckorna fyllda av magiska stunder som förgyller väntan. Det behövs ju inte så mycket för att lyckan ska vara total.. Jag hoppas att din söndag blir riktigt härlig. Här ska vi strax iväg på spinning som för min del betyder en timme utan foglossningssmärta, och sedan blir det att skriva klart ett pm och sedan dyka ner i tentaplugg. Semlor ska det bli idag också, jag älskar semlor men har ännu inte ätit årets första - så det ska bli mumma!
    du får passa på och njuta den timmen och av semlan sedan ha en toppen dag!!
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-02-21 19:32:07 följande:
    Anelan: Tråkigt att du också har fått foglossning!Jag med, så det har inte blivit någon träning alls för mig nu. Hade det inte varit för underlaget ute så hade jag försökt mig på promenader. Men som det är nu halkar jag bara omkring och får mer ont. Mysigt att du känner av eran lilla skrutt i magen så mycket Själv längtar jag fortf efter att få känna, men någon gång ska väl jag också få känna.Låer mums med semla! Idag har vi varit på barnbasar och försökt göra fynd , och nu är jag trööööööött. Nästa helg blir det en till, och då hoppas jag hitta spjälsäng och en bärsele.
    kul att hitta saker man vill ha och komma ut på lite äventyr
    Sokkerkakan skrev 2010-02-21 20:01:04 följande:
    Lycka till i morgon jobbigt att vänta hela dagen.
    Sussna skrev 2010-02-21 20:07:20 följande:
    hej tjejer, nu ha ja lagt in bilder på magen i v 17 den ha växt lite iaf...Sokkerkakan: Lycka till imorgon! vi ska på rul på fredag
    Ja den har allt växt fin!
    Gersemi skrev 2010-02-21 20:56:01 följande:
    Har insett att jag borde ha tagit magbilder tidigare. Igår sjönk magen ner och bebis lade sig i bäckenet. O sparkade på naveln... Är jätterädd att förlossningen kommer att dra igång för tidigt, detta är ju ett tydligt tecken på det. Dock har lite flyttat på sig igen nu, så jag hoppas på det bästa.Bara ett kort inhopp. Kram!
    Hoppas att den vill stanna ett bra tag till nu!

• bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-02-22 10:29:35 följande:
    Är hemma idag, typiskt sista veckan på praktiken sen skulle jag ändå vara hemma för något jobb hittar jag inte... men jag har ont i magen och mår illa så de är väl magsjuka och jag ville inte smitta barnen, hoppas attd et är falskt alarm och jag kan gå imon iallafall. så idag blir de mest soffan tills vidare iallafall, tråkigt att vara hemma själv och det är skit tråkigt att inte mår bra men de går ju som sagt över. Hoppas alla har haft en bra helg! här har vi inte fått gjort något alls förutom och skotta snö så klart... fast vi skulle gjort så mycket, har blivit en hel del surfande när de gäller vagn och så men jag vet inte vad jag skall köpa!! ha en toppen dag! kramizar
    hoppas att det inte är magsjuka!
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-02-22 11:20:27 följande:
    hej tjejer! stackars dig Maja09, krya på dig jag ska på RUL om en timme, sååå nervös. men det e samtidigt spännande. ser om jag lägger upp en bild i mitt galleri ikväll.. hej hopp!
    hoppas att det gick bra
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2