Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

MrsCharlotte skrev 2010-03-01 21:30:19 följande:
    kan man verkligen äta dom när man är gravid?
    såg att du redan fått svar men :
    Ja du kan äta dom.

gaviskonen har jag inte klarat att dricka. hujeda mig vad det smakar
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-03-02 08:15:28 följande:
    HALVVÄGS idag!! så skönt... galet så fort tiden går ändå...däremot har jag fått väldigt mkt sammandragningar, i helgen o igår trodde jag nästan att magen skulle explodera. så himla rädd att det ska sätta igång för tidigt. någon som har varit med om likn så tidigt? det började redan i v 22 med min tjej, så det e väl kanske sån jag är. men det är så svårt att va still denna gången med en pigg o krävande 2 åring som man ska hjläpa med allt... mannen tvingade mig att lägga mig på soffan direkt igår, så det gjorde jag o det blev faktiskt bättre. har inte lyft min dotter mer sen dess, vågar inte. hon kan det mesta själv, det e bara att man får hitta lösningar... tips ngn??
    hade sd jätte tidigt förra ggn med
    och dom är i full gång nu. bara vila och ta det lungt. men om det ökar och gör ont ska du kolla upp dom. men vanligt att det blir värre för varje grav.
  • bumbi 84
    Maja09 skrev 2010-03-02 08:50:56 följande:
    Idag skinner solen och det känns lite lättare att gå upp ur sängen faktiskt! Skall föröska ryka upp mig och göra lite nytta och inte bara vara trött. Börja med en prommis med en av vovvarna. Mina foglossningar verkar ha avtagit lite eller stabiliserat sig, värst är de när jag går och lägger mig!! Har skit svårt att komma ur sängen när toan kallar men de får gå så länge jag inte har ont hela tiden är jag glad. Hoppas att de blir lika för er andra också så de ni slipper ha ont hela tiden!!!! Tråkigt men alla magsyror!! är s¨glad att det ite fortsatte efter penecillinen för under den tiden va de hemskt! Hoppas att ni hittar något som hjälper er med de! I dag skall jag på föräldrargrupp nr 1 skall bli lite kul att träffa fler som snart skall ha bebisar! Tiden går så himla fort fattar inte vart den tar vägen helt enkelt!! Nej nu skall jag ta tag i mitt liv och sätta fart!! ha en underbar solskensdag!
    visst är det härligt med sol
    hoppas det gick bra på träffen.
    Scapula skrev 2010-03-02 11:06:03 följande:
    de finns som tugg tabletter också, inte så goda de heller men bättre =)
    de har jag aldrig prövat.-)
    The Kittycats skrev 2010-03-02 13:49:49 följande:
    Jag ska pröva att gå 2 ggr/vecka, så får vi se. Jo precis jag har ju bara gått 2 ggr än så länge. Imorse kändes det riktigt bra, så jag tänkte att antingen hade det redan börjat hjälpa eller så var det psykologiskt Men nu känns det mer som vanligt, så det var nog bara en slump.Det ska ju helst kombineras med någon sorts vattengympa enligt sjukgymnasten, för att jag inte ska bli för orörlig. men jag har inte hittat några tider som fungerar för mig än.
    ja men vad bra då får du nog resultat fort!
  • bumbi 84

min lilla sov hela natten från hon var bara några dagar gammal så hoppas på samma med denna

• bumbi 84
    Ecorelle skrev 2010-03-03 17:26:16 följande:
    Nej, jag skulle få panik om mina bebbar sov hela nätter från start! De behöver ju amma flera gånger per natt annars skulle jag inte kunna sova i alla fall, .  Mina rör sig mest på morgonen och på kvällen ordentligt, men det är nog för att jag knappt sitter stilla på dagarna.
    Med den vikt uppgången hon hade så var det ingen fara
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-03-04 08:21:18 följande:
    Ha ha Tänkte jag inte ens på, förstagångare som jag är. Men du förstår nog vad jag menar ändå Vi har också tänkt skaffa mörkläggningsgardiner. Någon som har tips på bra och billiga, IKEA eller?Hur mycket hade/har ni gått upp i v 20? Vet att man inte ska jämföra, meeeeeeeeen.......Min mage är så stor! Vet ju att moderkakan ligger i framvägg, men ändå. Jag har inte långt ifrån lika stor mage som min syster som är i 31:a veckan (och då var vi lika stora och lika långa innan vi blev gravida). 3,1 kg hade jag gått upp förra veckan f.ö.
    Ligger på minus.
  • bumbi 84
    Sokkerkakan skrev 2010-03-04 08:52:03 följande:
    Hej tjejer.Usch nu har man fått smaka på nackdelen med att jobba på förskola.. har sedan igår natt legat totalt däckad i magsjuka, hög feber (haft världens frossa), hosta och halsont. Har inte kunnat behålla nånting alls, det har kommit ut både den ena och den andra vägen. Pratade med min barnmorska igår och hon sa att man bör åka in till gynakuten om man fortfarande är magsjuk efter ett dygn, men när jag läser på nätet verkar det vara två dygn som gäller.. så nu undrar jag om jag ska åka in eller inte.. blir ju orolig för mini.
    liten tar all näring den behöver ändå. men hög feber är inte bra.
    hoppas att du kryar på dig fort.
    The Kittycats skrev 2010-03-04 08:55:14 följande:
    Kan jag förstå. Tycker du är en riktig kämpe Tyckte du skrev någonstans att kräkandet hade lättat lite, var det så? Vet tyvärr inte.
    ja lite bättre har det blivit spyr inte så många ggr nu:) men foglossningen blir värre istället. men det är värt allt
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-03-04 15:17:01 följande:
    Sokkerkakan: Hoppas du blir frisk snarast!Idag var vi till bm allt såg bra ut...hb hade sjunkit till 120 nånting,hon sa att de är bebben som börjar ta av järnet mer och mer.Och så mätte hon magen (från blygdbenet upp till kanten på livmodern) 17 cm fick hon de till och de va snäppet över den "normala" kurvan ännu...och så lyssna vi på lilla hjärtat
    skönt att allt såg fint ut
  • bumbi 84
    Sussna skrev 2010-03-04 16:39:46 följande:
    Jag ha förresten bokat in ett privat ul nu den 17 mars...ja blev besviken när vi inte fick reda på könet sist...när ja verkligen hade vänt ut och in på mig själv innan ja bestämde att ta reda på de! Och sen var ja oxå väldigt besviken på själva besöket,läkaren förstod jag inte alls,han kolla inte ens upp alla organ,och de ska dom väl göra på RUL? 10 min tog hela besöket,de var avsatt 45 min...De kanske låter lite onödigt me privat ul bara för könets skull,och om bebben ligger fel så ser läkaren inte nästa gång heller,men ja vill ändå ge de en chans till,och så sku han kolla upp alla organ oxå...och nu ska ja till en läkare som ja vet att är bra. Jag är en sån person som inte ger mig innan jag är nöjd
    hoppas att dom kan se vad som gömmer sig där inne
    Scapula skrev 2010-03-04 16:49:28 följande:
    Hej tjejer!Här händer inte mkt, ny vecka idag 22+0 =) Underbart vårväder ute, vi har lekt på gårn i flera timmar, mys! Nu har jag en hel färsk kyckling i ugnen, luktar finfint =)Nån frågade om viktuppgång, jag står stilla, har inte gått varken upp eller ner sen grav startade. Hoppas det fortsätter så, förra grav hade jag gått upp 6 (av 8 kg totalt) i samma vecka.Krya på dig sokkerkakan, det är ingen fara att ha magsjuka, bebis tar ej stryk av det men man har ju sämre förutsättningar som gravid och går det inte över så kan det vara skönt att få komma in och bli "uppvätskad" ät eller drick inga mjölkprodukter, gärna proviva och kokt mat med smör, rivet äpple och vätskeersättning. Kram
    låter som ni haft en riktig mys dag
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-03-05 12:48:09 följande:
    Typiskt att är det inte den ena så är det det andra.... Men det är fint att höra att du tycker det är värt det Kan inte vara en lätt sits ändå.Är det någon skillnad på spyendet beroende på vad du äter, alltså att vissa saker är det lite lättare att få behålla?
    ja vissa saker kan jag inte äta alls. kött har jag inte ätit mer än max 8 ggr sen vecka 8.
    sallad är lättast. men man behöver ju mer än det
    mjölk produkter är med svårt.

nä utan sambon hemma hade det inte fungerat med barnen.
    Sokkerkakan skrev 2010-03-05 10:57:34 följande:
    Halloj!Tack för er omtanke! Nu börjar jag bli människa igen, igår fick jag behålla en hel måltid och idag är både feber och magsjuka borta.. nu dras jag bara med den envisa hostan och lite seghet i kroppen. Sussna; Jag förstår dig, jag hade lätt bokat ett privat ul om jag hade blivit besviken vid RUL.. är nästan sugen på att boka ett ändå, även fast vi fick veta kön och att alla organ såg bra ut på RUL.. borde man inte kunna lämna in nåt klagomål åtminstone angående den läkare som gjorde RUL på dig? Ett RUL ska inte avklaras så fort, jag tycker det är tjänstefel! De ska ju ta sig tid och verkligen kolla alla organ och allt. 
    vad skönt att du mår bättre
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2