Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sussna skrev 2010-02-28 09:14:45 följande:
    Godmorgon tjejer! Imorse när ja låg i sängen satt ja händerna på magen och bara låg där...och då kände ja flera kraftiga sparkar utanpå magen! oj va förvånad och glad ja blev när ja tänker efter så kanske ja ha kännt de förut,men nu va dom jätte starka....myyyys
    Mysigt!
    Sokkerkakan skrev 2010-02-28 09:37:03 följande:
    Vad mysigt!När jag vaknade imorse låg jag också alldeles stilla på rygg och kände verkligen hur lillen bökade runt därinne så sambon la handen på magen men sparkarna va för svaga för att han skulle känna dem. Så till slut tröttnade sambon och vände sig om och somnade om.. då la jag mina händer på magen och plötsligt kom en så pass stark spark att jag kände den på utsidan! Myyyys! Synd att sambon missade den..
    Och mysigt för dig med!!!

Vad avis jag blir...

Känner fortf inga sparkar/duttar/fladder, och enligt bm:n kan det dröja 2 veckor till inann jag börjar göra det..... suck (v 19+5 idag). Däremot tror jag också att jag kan känna hur vår bebis ligger, det är som ett inre tryck på olika ställen ibland (på gränsen till att göra ont) Och när vi har lysnnat med Babysoundet har hon hittills legat där jag ha trott utifrån det här "trycket" jag ibland känner.
    Scapula skrev 2010-02-28 10:19:55 följande:
    Hej tjejer!Helgen har snart passerat utan att jag hunnit blinka.... Igår var vi på stan och köpte faktiskt en ny vagn! bestämde oss för att satsa på en bra enkelvagn med tanke på att lillasyster ska ha den några år till och att syskonvagn kan vi köpa begagnat senare i sommar. Vi köpte iaf en crescent classic, svart och röd. Är toknöjd! den har de finesser vi vill ha (lufthjul, vändbart styre, hårdlift, lätt att fälla ihop etc) är stabil, lätt att köra och dessutom riktigt snygg! Har bara provkört inomhus men det känns mkt lovande =)Idag ska vi till stan igen för att se Mora träsk, sonen älskar dem så det blir skoj! sen ska jag jobba 16.30-24 (gjorde det i fredags med)Jag känner fortfarande nästan inget alls i magen, är i v 21+3 nu. Känner svaga buffar (omöjliga att känna från utsidan) vissa dagar, andra inget alls... känns så trist och så blir jag orolig när det är lugn ett helt dygn. Jag kan dock känna tydligt (på utsidan)hur bebis ligger i magen och utan att jag känner det vänder den sig åt ett helt annat håll, märklig känsla! jag vill känna sparkar nu, sambon längtar också efter det!Hoppas ni haft en bra helg!
    Kul att köpa ny vagn! Vi var också inne på den ett tag, håller med om att den är snygg
     Men det blev sedan en Brio Happy Harmony med mjuklift, då vi ville ha punkteringsfria däck. Känns roligt att ha beställt vagn nu. Och så ska vi köpa själis med en massa tillbehör av en arbetskompis för 250 kr Så av de större inköpen är det "bara" babyskydd kvar. Känns skönt att kunna sprida ut utgifterna på det viset.

Var på barnbasar igen i helgen, och då blev det bl.a en hoppgunga... Kanske inte det mest nödvändiga köpet, men den såg jättefin ut, jag älskade min när jag var liten *nostalgi* och den kostade bara 20 kr (för jag hade ingen växel, he he).
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    bumbi 84 skrev 2010-03-01 12:48:56 följande:
    gick bra sjukskriven en månad till och kommer nog så vara tills den är ute.
    Skönt att det gick bra

Själv ska jag på akupunktur idag igen, och har försökt peppatmig själv att våga ta lite fler nålar på mina "hotspots". Känns ju inte som att det kommer att ge så mycket effekt annars....
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    bumbi 84 skrev 2010-03-01 13:13:22 följande:
    Pepppepp, våga
    Ungefär vad jag säger till mig själv inombords
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    bumbi 84 skrev 2010-03-01 13:39:32 följande:
    ja nu vill jag höra ikväll hur det var , så jag vet om jag ska pröva pepp pepp!!!
    Det gick ändå bra Visst gjorde det lite mer ont, men det var helt klart hanterbart. Inte alls så farligt som jag hade föreställt mig {#lang_emotions_dreamer} Fick världens huvudvärk på köpet, så nu hoppas jag att det har satt igång något i kroppen. Kanske som medicin, ju värre det smakar desto friskare blir man
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    Anelan skrev 2010-03-01 18:09:36 följande:
    Vad skönt att det gick bra! Jag tycker att du är modig jag!! Hoppas att din teori om att ju mer smärta detso bättre resultat visar sig stämma, och att både huvudvärk och annan smärta minskar för dig.
    Tack Man får hoppas det, även om det är en väääldigt hemmasnickrad "teori"
    Anelan skrev 2010-03-01 14:20:01 följande:
    Jag har också hört att foglossningen kan "stanna av". Hoppas verkligen att vi alla här som har foglossning får en sådan sort.
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    bumbi 84 skrev 2010-03-02 08:23:44 följande:
    härligt att du vågade! hur ofta går du? tar ju några ggr innan det ger effekt.
    Jag ska pröva att gå 2 ggr/vecka, så får vi se. Jo precis jag har ju bara gått 2 ggr än så länge.
    Imorse kändes det riktigt bra, så jag tänkte att antingen hade det redan börjat hjälpa eller så var det psykologiskt Men nu känns det mer som vanligt, så det var nog bara en slump.

Det ska ju helst kombineras med någon sorts vattengympa enligt sjukgymnasten, för att jag inte ska bli för orörlig. men jag har inte hittat några tider som fungerar för mig än.
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats

Woho! Nu är jag okcså halvvägs. 21:a veckan idag (20+0). Från och med nu är det bara nedförsbacke fram till förlossningen

namera skrev 2010-03-03 00:14:18 följande:
    Här vaknas det varje natt vid 04-04:30 av att bebisen har gymnastikuppvisning. Väljer helst att blunda för de forskningsrön som säger att man kan märka av barnets dygnsrytm utifrån hur det beter sig i magen....
    Tror också att eran bebis kommer att sova hela natten Tror faktiskt att alla våra bebisar kommer att göra det! {#lang_emotions_cool}
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    Ecorelle skrev 2010-03-03 17:26:16 följande:
    Nej, jag skulle få panik om mina bebbar sov hela nätter från start! De behöver ju amma flera gånger per natt annars skulle jag inte kunna sova i alla fall, .  Mina rör sig mest på morgonen och på kvällen ordentligt, men det är nog för att jag knappt sitter stilla på dagarna.
    Ha ha Tänkte jag inte ens på, förstagångare som jag är. Men du förstår nog vad jag menar ändå

Vi har också tänkt skaffa mörkläggningsgardiner. Någon som har tips på bra och billiga, IKEA eller?

Hur mycket hade/har ni gått upp i v 20? Vet att man inte ska jämföra, meeeeeeeeen.......
    Min mage är så stor! Vet ju att moderkakan ligger i framvägg, men ändå.
    Jag har inte långt ifrån lika stor mage som min syster som är i 31:a veckan (och då var vi lika stora och lika långa innan vi blev gravida). 3,1 kg hade jag gått upp förra veckan f.ö.
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    Maja09 skrev 2010-03-04 08:35:34 följande:
    Jag köpte mina på jysk när dom hade rea 50% på alla gardin tillbehör. Dom har ju de med jämna mellanrum. Jag hade gått upp 2.5-3 kg i vecka 20 men har ju en hel del sedan innan, vet inte om de spelar någon roll när man går upp. Min ligger ju också i framvägg och jag har fått lite mage men det är svårt för mig att säga om det är jätte mycket.
    Nej, jgg vet ju inte heller egentligen. Det kanske är min syster som har liten mage... Men det är verkligen svårt för mig att inte jämföra mig med henne, vi är ju systrar Hon har ju bara gått upp 4 kg i v 31, men hennes mage följer sin egen kurva och växer ju som den ska. Kanske därför jag känner mig "gigantisk"..
    ♥ bf 2010-07-20
  • The Kittycats
    bumbi 84 skrev 2010-03-04 08:48:59 följande:
    Ligger på minus.
    Kan jag förstå. Tycker du är en riktig kämpe {#lang_emotions_flower}
    Tyckte du skrev någonstans att kräkandet hade lättat lite, var det så?
    Sokkerkakan skrev 2010-03-04 08:52:03 följande:
    Hej tjejer.Usch nu har man fått smaka på nackdelen med att jobba på förskola.. har sedan igår natt legat totalt däckad i magsjuka, hög feber (haft världens frossa), hosta och halsont. Har inte kunnat behålla nånting alls, det har kommit ut både den ena och den andra vägen. Pratade med min barnmorska igår och hon sa att man bör åka in till gynakuten om man fortfarande är magsjuk efter ett dygn, men när jag läser på nätet verkar det vara två dygn som gäller.. så nu undrar jag om jag ska åka in eller inte.. blir ju orolig för mini.
    Vet tyvärr inte.
    ♥ bf 2010-07-20
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2