För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
Sussna skrev 2010-02-28 09:14:45 följande:
Godmorgon tjejer! Imorse när ja låg i sängen satt ja händerna på magen och bara låg där...och då kände ja flera kraftiga sparkar utanpå magen! oj va förvånad och glad ja blev när ja tänker efter så kanske ja ha kännt de förut,men nu va dom jätte starka....myyyysSokkerkakan skrev 2010-02-28 09:37:03 följande:
Vad mysigt!När jag vaknade imorse låg jag också alldeles stilla på rygg och kände verkligen hur lillen bökade runt därinne så sambon la handen på magen men sparkarna va för svaga för att han skulle känna dem. Så till slut tröttnade sambon och vände sig om och somnade om.. då la jag mina händer på magen och plötsligt kom en så pass stark spark att jag kände den på utsidan! Myyyys! Synd att sambon missade den..Vad avis jag blir...
Känner fortf inga sparkar/duttar/fladder, och enligt bm:n kan det dröja 2 veckor till inann jag börjar göra det..... suck (v 19+5 idag). Däremot tror jag också att jag kan känna hur vår bebis ligger, det är som ett inre tryck på olika ställen ibland (på gränsen till att göra ont) Och när vi har lysnnat med Babysoundet har hon hittills legat där jag ha trott utifrån det här "trycket" jag ibland känner.
Scapula skrev 2010-02-28 10:19:55 följande:
Hej tjejer!Helgen har snart passerat utan att jag hunnit blinka.... Igår var vi på stan och köpte faktiskt en ny vagn! bestämde oss för att satsa på en bra enkelvagn med tanke på att lillasyster ska ha den några år till och att syskonvagn kan vi köpa begagnat senare i sommar. Vi köpte iaf en crescent classic, svart och röd. Är toknöjd! den har de finesser vi vill ha (lufthjul, vändbart styre, hårdlift, lätt att fälla ihop etc) är stabil, lätt att köra och dessutom riktigt snygg! Har bara provkört inomhus men det känns mkt lovande =)Idag ska vi till stan igen för att se Mora träsk, sonen älskar dem så det blir skoj! sen ska jag jobba 16.30-24 (gjorde det i fredags med)Jag känner fortfarande nästan inget alls i magen, är i v 21+3 nu. Känner svaga buffar (omöjliga att känna från utsidan) vissa dagar, andra inget alls... känns så trist och så blir jag orolig när det är lugn ett helt dygn. Jag kan dock känna tydligt (på utsidan)hur bebis ligger i magen och utan att jag känner det vänder den sig åt ett helt annat håll, märklig känsla! jag vill känna sparkar nu, sambon längtar också efter det!Hoppas ni haft en bra helg!Men det blev sedan en Brio Happy Harmony med mjuklift, då vi ville ha punkteringsfria däck. Känns roligt att ha beställt vagn nu. Och så ska vi köpa själis med en massa tillbehör av en arbetskompis för 250 kr Så av de större inköpen är det "bara" babyskydd kvar. Känns skönt att kunna sprida ut utgifterna på det viset.
Var på barnbasar igen i helgen, och då blev det bl.a en hoppgunga... Kanske inte det mest nödvändiga köpet, men den såg jättefin ut, jag älskade min när jag var liten *nostalgi* och den kostade bara 20 kr (för jag hade ingen växel, he he).