Sussna skrev 2010-02-25 15:46:58 följande:
jag hade 156 i hb när ja va till bm första gången...nu sist hade de sjunkit till 143,hon sa att ja säkert va lite uttorkad sist,då kunde de vara högre.Men ja ha aldrig haft så högt hb i hela mitt liv.Imorgon är det RUL! Halv 2 ska vi dit,längtar så...känner mig ganska lugn ännu,inte så nervös,men de kan ju ändra när man sitter där och väntar sen...
Lycka till idag ! Håller självklart tummarna
Var hos bm:n igår, då låg mitt Hb på 116. nästan exakt samma som i v 13. Så det är bra att det inte har sjunkit. Hittills har jag ätit en Niferex varannan dag, men hon trodde att jag snart (om inte nu) behöver börja äta varje dag för att det inte ska sjunka eftesom det kommer gå åt mer järn nu.
Maja09 skrev 2010-02-25 16:08:12 följande:
uhh jag har varit på akupunktur en del gånger och har ju funderat på att gå nu igen med foglossningarna eftersom det börjar bli jobbigt att ta sig ur sängen. Men jag har aldrig fått ont av att hon satte en nål inte ens i ansiktet. de har känts när dom väl är i och gör nytta ibland men de har liksom varit en "bra" smärta eftersom jag vet att de blir bra då. Har ju verkligen fått för mig att det är pga akupunkturen som jag gick behålla detta lilla pyre i min mage.. Min mamma är nästa likadan eller hon får för högt om hon inte lämnar blod så hon gör de ofta.. Behöver aldrig äta en järntabeltt. Vet ite alls vad mitt värde ligger på och får väl vänta tills den 11 när det är dax att träffa bm igen. Känns som en evighet! Men jag är lite trött och försöker äta järnrik mat och försöker låta bli mjälken till maten då men de är svårt mjölk e så himla gott!!!
Skönt att du inte har fått så ont av akupunktur.
På de flesta ställen är det inte så farligt, då är det mer en god smärta. Men jag kanske inte är så smärttålig, eller så reagerar man ju olika starkt. När man träffar "rätt punkt" med nålen håller jag ibland på att flyga av britsen, oh vad ont det gör. Men det brukar ju lugna ner sig snabbt tack och lov. Men jag tror jag ska våga pröva lite fler nålar närmare mina "hotspots" nästa gång. Men den här gången var jag så mörbultad efter undersökningen dagen innan, så jag kände att jag klarade inte av att få så mycket mer ont just då.
Maja09 skrev 2010-02-25 16:17:49 följande:
jag tror också jag skall ta och snacka med min psykolog när jag trägfar henne igen, går ju inte dit för att dra upp hela mitt liv. kändes jättebra i början men hon vill veta allt om mina tidigare förhållanden och min familj och allt, jag gick ju dit för att jag hade svårt att ta till mig att jag var gravid och vara glad för de och att jag hade problem med mitt humör vilket faktiskt hörde ihop kan man säga, nu är jag glad och känner mig gravid och har fattat och jag blir inte lika arg för små saker.
Han sa inget om att man kunde låna TENS. men å andra sidan sa han att det mesta satt för djupt för att det skulle hjälpa, utan att det var bättre att pröva akupunktur på en gång. Kanske var därför? Ska ju dit igen på måndag, så jag kan ju fråga då.
Tycker du att TENS:en hjälper?
Fru Landström skrev 2010-02-26 07:41:04 följande:
Sussna: Lycka till på rul idag.Usch här har halsbrännan börja göra sig ordentligt påmind. Fick halsbränna med dottern i v.20 och verkar har kommit nu med nästa. Usch i natt var det så mycket så jag var tvungen att gå upp och spy flera gånger. Vaknade i princip med syran+spyan i munnen. Usch riktig panik. Sedan blev det till att ta en Losec Mups och sova med huvudet högt. Lyckades väl somna till slut. Idag är kroppen helt slut. Har ont överallt.
Stackare, det låter inte speciellt roligt!
Höll det i sig fram till förlossningen med dottern?
Har också ont idag, måste ha sovit dumt inatt. Vill så gärna ligga i min skönaste sovställning, men det är inte alls bra för foglossningen....