Fru Landström skrev 2010-04-14 14:37:00 följande:
Hos bm igår var värdena bra.v. 27 (26 +0) Enligt Bm (v26 25+6 enligt familjeliv)SF: 23Hb: 137 (144 vid inskrivning)Blodtryck: 138/87B-glukos: 4,8Vikt: 68,5 (+3,5 kilo sen inskrivningen) Vikten tog jag iofs hemma. Vikt tas inte förens typ v.35 här.Hjärtslagen hörde jag inte hur mycket dom var på.Har idag varit hos läkaren och blivit sjukskriven månaden ut.Var så orolig att han skulle nonchalera det
hela.Nu till den ännu svårare saken. Hur berättar man för jobbet?
Skönt att dina värden var bra Och vad skönt att du fick sjukskrivning också.
Säger som Bumbi, lägg fram det bara rätt upp och ner. Blir det grinigt kan du ju hänvisa dem att prata med din läkare och föra fram sina åsikter, lite halvt på skämt, halvt på allvar....
Mår man inte bra så gör man ju inte det. Hoppas det går bra för dig iaf! Kram
Anelan skrev 2010-04-14 09:16:58 följande:Kittycat: Tycker at du är strong som fortsätter att kämpa trots att du blir sämre. Hoppas att du, mot alla odds(?), kommer att må bättre. Hoppas att liten i din mage fortsätter att busa så att du slipper bli orolig igen. Med mig är det sådär, har fått svårt att andas, är lufthungrig, och händer, fötter och delar av ansiktet domnar bort ibland. Det har varit så de senaste 2,5 veckorna och börjar bli jobbigt eftersom det påverkar varandet och görandet i vardagen. Läkarna hittar ingen orsak, de undersökningar som de skulle vilja göra nu vill de dock helst inte göra på en gravis kvinna så därför avvaktar vi. Det är dock skönt att veta att det inte är något akut. Ska till läkaren på mvc idag då min bm trodde att hon kunde se om det finns kopplingar till graviditeten. Har fått order om att ta det lugnt de närmaste dagarna och hoppas på att vara på benen igen i slutet av veckan.
Tack!
Jag tror väl knappast att jag kommer börja må bättre, men kanske kan jag klara heltid nästa vecka också. Igår var det en sjukt stressig dag på jobbet och det kändes som jag hade ont i hela kroppen när jag kom hem. Så det är nog dags att gå ner i tid snart. Igår började iaf min vikarie, så då känns det lite lättare om jag skulle bli sjukskriven nu.
Jobbigt med andningen och domningarna! Låter inget vidare direkt
Hoppas det hjälper med vila, så att du kan må lite bättre.
Scapula skrev 2010-04-14 11:52:02 följande:
Det gick bra hos BM. ÄNTLIGEN gått upp i vikt =) 1½ kg sen förra besöket och den första viktuppgången denna grav, fick beröm av BM =)Magen hade tagit ett skutt, från 22-26cm på tre veckor så nu ligger jag lite ovanför kurvan.vecka 27+6 (eller 28+0 som min bm säger, enligt henne är BF i vecka 40+0)Sf: 26cmVikt: 85.5 kgBltr: 135/85 fattar inte att jag ligger så högt, jag är lågtryckare annars! även pulsen är hög, 116 i vilopuls... ska hålla lite extra koll framöver så det inte skenar iväg!Hjärtljud: 152Hb: 142!P-glucos: 5.2Nästa besök om tre veckor, då ska vi även diskutera amning, jag har inte bestämt mig ännu om jag ska amma denna gång så jag behöver lite vä
gledning.Nu ska jag luta mig tillbaka och virka lite. Har precis virkat en filt till lillan av mormorsrutor och gör nu tofflor till mig av restgarnerna. Jag har packat ihop mitt syrum som ska bli lillans rum. Har ännu inte gjort iordning det nya rummet i källaren så för att tillfredsställa min kreativa lust virkar jag istället =) är väldigt avkopplande och så kan man ju sitta i soffan och slappa samtidigt =)Ha en bra dag tjejer!
Grattis till viktuppgången
Bra kämpat!
Fortf imponerande Hb också
Själv kämpar jag med att få i mig 2 Niferex om dagen, går sådär tyvärr...
Önskar jag också gillade att virka, man kan ju göra så mycket fint. Men min mamma gillar det iaf, så nu har jag lämnat över en beskrivning på en virkad dopklänning som hon skulle kolla på om det verkade genomförbart.
Mifuna skrev 2010-04-14 16:52:19 följande:
Igår var vi på 3D-ultraljud, det var riktigt häftigt att se lillen. Han verkar bli lik sin storebror. Idag har jag varit hos barnmorskan, har äntligen fått upp mitt hb lite. Hade 112 nu jämfört med 100 som jag hade sist
Åh vad kul med 3D
Och häftigt att ni kunde se att han verkar vara lik storebror.
Bra jobbat me ditt Hb! Har du några tips?
Varför ska ni på TUL, eller ingår det hos er?