Inlägg från: bumbi 84 |Visa alla inlägg
  • bumbi 84

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Fru Landström skrev 2010-03-31 09:05:31 följande:
    Va skönt att allt var bra förutom blodtrycket. Hoppas att det blir bättre med lite vila. Lycka till hos tandläkaren idag.Jag ska också till tandläkaren idag. En stor bit av en lagning gick sönder i förra veckan. Fick en tid via folktandvården (hos min vanliga tandläkaren) först om 2 månader! Ringde en privat och fick en tid den 6:e april. Sedan ringde dom igår och kollade om jag kunde komma imorgon (idag) Självklart tog jag den tiden. Vill inte gå med en öm och vass tand längre än nödvändigt.
    skönt att du fick en tid hoppas det går bra.

det gick bra hos tandis tillslut. men seg bedövning.
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Bf ♥100716♥
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-03-31 09:32:13 följande:
    Tack bumbi
    Det blev en bättre dag igår, så det var jätteskönt.

Hoppas ditt blodtryck blir bättre nu om du vilar, men vad bra att alla andra värden var ok iaf.
    Lycka till hos tandläkaren! Hoppas det går både snabbt och smidigt.
    Och för dig med Fru Landström.
    ja det hoppas jag med vill inte bli inlagd pga trycket.

du skulle till bm i morgon va?
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-03-31 15:14:37 följande:
    Precis. Ska bli spännande att få mäta magen öfr första gången och lyssna på hjärtat där
    ja kul att se var man hamnar min sf kurva ligger mellan mitten och den översta.
  • bumbi 84
    The Kittycats skrev 2010-03-31 15:22:02 följande:
    Absolut. Hur har din kurva legat i dina föra graviditeter?
    med första låg den som nu och med andra på mitten.
  • bumbi 84
    Jojsie skrev 2010-04-01 06:53:50 följande:
    tack för era omtankar. jag har skickat blomsterbud som levereras imorg.fick ett sms igårkväll där hon skrev att deras flicka var född, vikt, längd. lik sin storebror. och att de var hemma igen.jag svarade faktiskt: Grattis till er lilla flicka. Är så ledsen att hon inte fick stanna hos er fina familj. vi tänker på er och finns här när ni än behöver oss.hoppas hon inte tog illa upp av att jag gratulerade, men jag har uppfattat det som att en del änglaföräldrar också vill få ett grattis till barnet även om det är tragiskt. svårt som sagt hur man ska förhålla sig, men MissCharlotte mailade mig väldens bästa tips, som både jag och min man uppskattade väldigt!! tack!!!!
    tycker att du gjorde helt rätt som grattade för dom har ju trots allt fått en dotter även om hon inte fick stannna hos dom!
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-03-31 20:26:53 följande:
    Hej!Har inte varit inne på ett tag men nu är jag här =)Igår fyllde Axel 2 år, kalas med familjen och massa fina paket.Varit på dagis idag, första dagen sen i onsdags så jag har legat på soffan hela dagen... dagis imorgon med`= vila för mig. Sen är det påsk och långhelg för gubben. Vi kommer vara hemma men ska äta middag borta ett par kvällar.Nytt besök hos doktorn på tisdag och som det känns nu hoppas jag på förlängd sjukskrivning nån vecka, jag känner mig mer slut nu än förra veckan tyvärr...Magen växer, vecka 27 imorgon och bilder fårn idag finns i galleriet. Naveln är nu i princip helt utplånad och jag känner sparkar varje dag, fortfarande svaga men det gör inget =)Har börjat få foglossning, känns i svanskotan och i blygdbenet, känns som om jag råkat sätta mig på en cykelstång, förstår ni hur jag menar? =)Jag har verkligen ingen aptit, antar att det hänger ihop med att jag inte mår så bra. Känns så trist, jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika mest bara för att jag måste. vissa mål är goda och ibland är jag sugen på saker men det är sällan... ge mig min aptit tillbaka!Jojsie: Beklagar verkligen vad som hänt era vänner. Det är en jobbig sits att vara i, detsamma hände ju oss fast med gubbens bror med tjej dagen innan Axel föddes. DEt var verkligen svårt för alla inblandade att hantera alla känslor. Skönt att misscharlotte ställer upp med råd, det betyder nog mycket! Malten: Grattis till lycket RUL!!!!
    hoppas att du får förlängd sjukskrivning så du kan få vila upp dig!
  • bumbi 84
    Scapula skrev 2010-04-06 16:16:04 följande:
    Vad skönt att det verkar gått bra och att ni hann med en hel del =) nästa gång ni lämnar bort henne kommer det kännas lugnare, det gjorde det iaf för oss! vi ska se till att ta en hel helg nån gång innan lillasyster kommer, sista chansen på ett tag känns det som =) det dröjer ju innan vi lämnar bort båda barnen sen! Fin mage =) visst är det härligt nu när det verkligen är en gravidmage!
    ja det är riktigt mysigt!
    Anelan skrev 2010-04-06 20:43:41 följande:
    Det var länge sedan jag var här inne nu...Har tillbringat en stund med att läsa i kapp vad som hänt här inne. SÅ roligt att läsa om glädjefyllda RUL, sparkande bebisar, lyckade barnmorskebesök och bostadsrenoveringar! Till alla er som kämpar med foglossningar, illamåenden, trötthet och liknande; jag skickar massa stärkande tankar och hoppas att det trots allt finns stunder ni kan njuta av. Anledningen till att jag inte varit här inne är att jag för några veckor sedan fick en blödning, den i samband med att mina sammandragningar varit kraftigare och intensivare dagarna innan plus att Pyret varit ovanligt stilla skapade oro. Vi kontaktade Vårdguiden och fick rådet att åka in akut pga blödningen. Det visade sig att livmodertappen var kortare än önskvärt, men förutom det såg allt okej ut. Dagarna som följde var fyllda av oro och rädsla plus en massa känslor som släppte efter blödningen. Nu i veckan var det dags för provtagningar och undersökningar igen och det visade sig att "ta det lugnt mentaliteten" som rått här hemma gett resultat, livmodertappen har växt till sig och är nu inom den normala skalan. Med lättnaden kom tröttheten och jag har sovit mer eller mindre hela påsken. Jag hoppas att ni allihop har haft en trevlig och solig påsk, även om jag inte skrivit här så har jag tänkt på er. Värme och kramar
    Vad skönt att tappen växt på sig igen! du får fortsätta ta det lite lungt så bäbis stannar där inne ett tag till KRAM
    Scapula skrev 2010-04-06 16:25:22 följande:
    Vår påsk har varit bra. Riktigt underbart väder blev det både lördag och söndag så då har vi varit ute, grillat, kört skoter, fiskat och myst. I går var vi på äventyrsbadet och sedan åt vi middag hos svärföräldrarna.Nu är vardagen tillbaka och det känns ok. Var hos doktorn idag och blev sjukskriven 2 veckor till, känns skönt. Ska då tillbaka och så får vi se vad som händer med de knappa tre veckorna som då är kvar innan jag går på HP.v26+5 idag och det känns som tiden går sakta nu, vill att vecka 30+ ska vara här, minns iaf att det var en stor milstolpe förra gången =) skönt iaf att det börjar bli vår, känns lättare när man har en härlig årstid framför sig! tänk om det typ varit Januari nu... Nu ska jag hänga upp tvätt och stoppa in falukorven i ugnen, pärerna kokar redan. Strax kommer mina pojkar hem.kram på er
    vad skönt att du fick förlängd sjukskrivning! hoppas att du blir sjukskriven resterande med sen!
    Sokkerkakan skrev 2010-04-06 21:52:02 följande:
    Hej på er alla! Här har jag inte varit inloggad på snart en vecka. Jag fyllde 25 på självaste påskafton så jag och sambon flydde huvudstaden och unnade oss en skön weekend i Göteborg. Nu är det tillbaka till jobb och verklighet igen och packning står på schemat - om tre veckor får vi nycklarna till vår nya lägenhet! Jag gick in i vecka 26 idag..galet! Är det något stort jag missat? Hoppas ni alla mår bra!Ecorelle; Vilken fin mage du har! Jag borde ta mig tid att lägga in mina senaste magbilder också.. den senaste veckan har den verkligen exploderat i storlek!Anelan; Låter inge kul med massa oro, vad skönt att livmodertappen hade vuxit till sig iaf!
    Grattis i efterskottt{#lang_emotions_flower}

KITTYCAT: grattis på 3 års dagen!

Anelan: fin mage
  • bumbi 84
    Anelan skrev 2010-04-07 21:16:19 följande:
    Ecorelle: Tack! Det är mysigt med gravidmagar  Det var inget dåligt SF-mått, vad härligt! Ja, visst borde det finnas en maxgräns..undrar vad den är?? Jag förstår om du är nervös, vad är det som ska kollas på TUL:et? bumbi84: Tack för omtanken. Var inne och kikade i ditt galler nyss; vilken fin mage! kittycat: Tackar tackar! Vältränad vet jag väl inte, men jag lapar i mig varje stavelse Jag har än så länge fått väldigt olika kommentarer av de som träffat mig, antingen säger folk att magen min är liten och att de inte alls syns att jag är i vecka 30+, samtidigt har jag störst mage av de som går i vår föräldrargrupp och mitt BF är senast av allas. Skumt! Men huvudsaken är ju att den växer som den ska och att allt går bra. När jag var hos BM i förra veckan var mitt SF-mått 25cm (v.28+6) så magen hade växt 2 cm vilket kändes skönt. Vad trist att du har börjat få kramper i ryggen, låter inte alls roligt! Hoppas att de slutar. Tycker du är strong som kämpar på trots foglossningar och kramp! Lite positivt dock att foglossningarna inte försämras lika fort som innan. Är det akupunkturen och vattengympan som har gett resultat? Kom ihåg att lyssna på kroppen och att det inte är att vara dålig på något sätt att inet kunna jobba heltid. Att vara sjukskriven och ta hand om sig kan ibland vara det som är det braiga och duktiga..hmm, min formuleringsförmåga försvann visst, men jag hoppas att du förstår vad jag menar.
    TACK!
  • bumbi 84
    Malten skrev 2010-04-09 09:49:19 följande:
    Ja då var man halvvägs idag då (20+0) och den lille har äntligen satt igång att sparka loss, innan hade jag mest känt "fladder" :)
    Härligt!!
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2