Go'morron!
Igar var jag pa ammningskurs pa sjukhuset, verkligen jattebra och med mycket information plus att jag fick en DVD att ta hem med mer info om det skulle behovas. Efter kursen hande nagot mindre trevligt, hade matt konstigt under morgonen men trodde mest att det berodde pa ett blodsocker som sjonk och sjonk men som jag fixade med lite olika snacks som jag hade med mig. Gick pa toaletten innan jag skulle aka hem och da hade jag en blodning. Jag ar i v32 och har inte haft nagra blodningar alls sedan jag blev gravid. Forsta tanken var - jaha, nu har jag fatt mens....sen...nej vanta det far jag ju inte nu! Blev helt stalld och satt dar ett tag och funderade vad jag skulle gora, jag kande ju ingenting. Sen kom jag pa hur dum jag var, jag var ju i alla fall pa sjukhuset sa det var val bara att traska in pa MVC och fraga, sa det gjorde jag. De var supergulliga, fick 2 saker pa magen for att kolla bebisen hjarta och kallade pa en lakare som undersokte mig och hon hittade ingenting, inte nagon orsak till blodningen. Allt var precis som det skulle. Kande mig lite knepig nar jag lag dar i rummet sa jag kollade blodsockret 3.9 sa jag tog ett apple, da borjade allt snurra, svimmade nastan, allt blev morkt och sag en massa grona prickar. Sen kom lakaren tillbaka och sag hur jag sag ut, hon trodde det var mitt laga blodsocker - jag sa att jag brukar inte normalt reagera sa nar jag ligger pa nastan 4 men kanske det och stressen. Bade mitt och bebisen hjarta hade saktat ner nar jag nastan svimmade sa de beholl mig en timme till och allt var normalt. Vilken pars, inte alls vad jag hade raknat med!
Jag har TUL pa torsdag och tid hos bade diabeteslakaren och forlossningslakaren pa fredag sa far se vad de sager. Jag har en massa fragaor till forlossninglakaren....det ar ju mitt nya sjukhus och jag vill veta vad de har for 'policies' nar det galler diabetiker och vad som normalt hander efter forlossningen, hur lange man ligger kvar mm.