Sunnan skrev 2014-10-16 10:33:48 följande:
Kul att höra att det går bra för alla även om det helt klart verkar tungt på slutet!
Jag är i v 30 (29+1) nu och börjar redan tycka att det är halvtungt, mest pga foglossning. Men jag kan iaf klä på mig själv fortfarande ;) Jag har ju dilemmat att jag har BF 30/12 och helst av allt skulle vilja gå över en dag eller två innan de sätter igång mig för att komma över årsskiftet. Jag förstår att det på intet sätt är livsavgörande men jag tänker att det ändå är roligare att vara äldst än att ständigt vara yngst och kanske lite efter i utveckling och storlek jämfört med klasskompisarna. Så jag hoppas på en inte alltför stor bebis och att jag orkar med in i det sista. Remiss för första TUL skickades igår, ska bli inom 2 veckor.
Sockret ligger iaf bra, men har fått öka insulindoserna ganska rejält senaste 2 veckorna. Ny MVC-kontroll först om 4 veckor, så de är nöjda iaf!
Känner igen det här med sötsuget! Det är en ständig kamp vid det här laget. Speciellt nu när jag är sjukskriven (sedan i måndags) och blir uttråkad. Men jag gör mitt bästa med att planera upp dagarna för att få tiden att flyta. Lägger också tid på att laga riktigt god mat som kan kompensera lite.
Massa pepp till alla er som är nära BF nu!
Hur går du tiden att gå nu då? Har du barn sedan tidigare som du ägnar dig åt eller är det första du väntar nu? Jag virkar ju själv mycket men den sista veckan har jag fått så mycket av kapraltunnelsyndromet att mina händer domnar varje gång jag virkat mer än tre, fyra minuter. SÅ TRÅKIGT! Det är ju min terapi och mitt tidsfördriv, ju.
Jag har också ökat mina måltidsdoser något väldigt mycket under de senaste två månaderna. Från 2 till 8 enheter oftast. Puh...
MEN! Sista två dagarna har jag fått sänka något igen. Basen på natten fick jag sänka idag efter att ha vaknat med känning på natten tre nätter på raken. Jag minns inte om det var så här under mina andra två graviditeter, att jag fick sänka i slutet. Har ni erfarenheter ni vill dela med er av?
Nästa TUL och läkarbesök är på måndag. Har jag TUR så får jag då en kontroll av tappen och en tid för igångsättning i slutet av veckan därpå; vecka 44. Tjohoo! Hpppas!
Jag var hos min sjukgymnast idag och fick akupunktur igen. Men det är andra gången på raken som behandlingen som ska lindra värken i fogarna bak gör att mina fogar fram värker som satan. Varken hon eller jag tycker det positiva väger upp det negativa så nu var det mitt sista besök hos henne. Jag får uthärda de sista veckorna ändå.
Deutschland skrev 2014-10-15 16:07:27 följande:
Hej på er!
Jag har inte varit inne här på länge och hade nu en hel massa att läsa. Kul att läsa om nya graviditeter och bra ultraljud! Kul att höra att alla fortsätter kämpa, fast det ibland är allt annat än lätt!
Jag är nu i vecka 37 (36+4). Jag känner precis som Vilda Tiger och LouiMar att jag knappt kan vänta tills det är över, tills jag får tillbaka min gamla kropp. Mina föräldrar var på besök för en vecka sedan och jag sa då att jag inte tänker klä av mig mer innan bejbin kommer så att jag inte behöver klä på mig igen... :D Tungt och jobbigt...
Förutom det så är det nu tyvärr så att jag har ett fruktansvärt sug efter sötsaker och godsaker hela tiden! Jag kan inte hålla mig ifrån att ta en chokladbit (eller två) eller en bakelse - varje dag. Och det är inte ett problem i sig, men jag lyckas INTE hålla mitt blodsocker på en okej nivå efter att jag fått i mig det söta. Och det irriterar mig jättemycket. Jag försöker verkligen hålla mig ifrån det eller just kombinera det med ett ordentligt mål mat, men det lyckas inte alltför ofta. Jag får alltid så dåligt samvete då jag mäter mitt blodsocker efteråt och försöker få ner det igen. Suck.
Jag ska på nästa undersökning 27.10. Om de då anser att bejbin är för stor eller nåt liknande så blir jag kvar för igångsättning. Annars är det igångsättning 8.11 (BF) som gäller. Bejbin följer dock kurvan hittills. Och jag har varken känt av förvärkar eller nåt i den stilen. Men jag hoppas bejbin kommer tidigare än väntat.
Då är du en vecka före mig, drygt. Får se vem som hinner klämma ut ongen först.
Jobbigt med sötsuget, det har jag i perioder men mycket mindre nu sedan en månad tillbaka ungefär. Men om du kan lyckats utan att få höga värden - njut! Kom dock ihåg att det är det där duttandet med insulin som gör att bebisen lägger på sig mest. Enligt min bm i alla fall...