LouiMar skrev 2014-03-27 09:34:06 följande:
Nu har jag också fått mitt PLUS! :) weehoo
Grattis till dig :) Jag tror också att jag väntar ett tag. Sist hade jag inskrivning i vecka 8, det kändes lagom, tillsammans med ett VUL och då såg man ett hjärta, helt underbart att man ens kan se något så tidigt! :)
Stort grattis till ett plus! Ja, i vecka åtta kan man ju se det med ett vanligt UL också, vilket jag tyckte var bra. Jag är inte så väldigt förtjust i att slänga upp muffen för ett VUL om jag inte måste.
plussa skrev 2014-03-26 21:38:48 följande:
Vilda tiger! Grattis.
Vad konstigt att jag gick in just idag o kollade, inte varit här inne på flera månader!
Var ju gravida ihop förra gången, o sen fick jag en dotter i juli. (hette kim86 innan :)
Så kul o se att ni väntar en 3a. Tankarna finnsändå att vi kanske skulle vilja ha en till framöver, men vet inte om jag vågar. Lyckats ffå 2 friska barn liksom, fina förlossningar även om det blev en prematur och en induktion. O stora bebisar!
Du ger hopp, o så roligt för er! Grattis igen! Bloggar du fortfarande?
Naaaw!! HEJ, Kim! Jag minns dig mycket väl. Du väntade ditt första barn då jag väntade mitt andra, inte sant? Och så har du hunnit med ett till efter det. Hur lång tid blev det mellan dem? Tre år? Jag har 22 månader mellan mina två första och nu blir det 4,5 år till tredje om allt går bra.
Jag kämpar med ett redan svängigt blodsocker. Vaknade på 8.9 och tog 1 enhet insulin. En timma senare ligger jag på 3,5 och är låg. Pust... vet att jag låg lågt överlag första veckorna tidigare graviditeter också. Tror inte det var förrän vecka 15-16 jag fick börja höja mina insulindoser egentigen.
Mitt största mål denna graviditet är att INTE gå upp så mycket i vikt. 35 respektive 33 kg har jag gått upp innan och har hatat det. Tog över två år att gå ner allt sista gången. 1,5 kg upp REDAN och jag vaktar stenhårt varje mumsbit som slipper in genom munnen. VARJE tugga... Jag har då inte ätit mig till 1,5 kg, utan jag hoppas det är det obligatoriska man går upp då man blir gravid, ungefär som jag ofta går upp lite vid äl eller innan mens.