Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

Hej, fina sockerpinglor! Jag läser här fortfarande då jag hemskt gärna vill följa er som var gravida medan jag hängde här. Benjamin är nu 7 veckor gammal och börjar le allt oftare. Love it! Bilder på honom finns på bloggen för intresserade, jag har inte lyckats lägga upp i trådarna här på fl: www.troll.bloggagratis.se

Ang vikten så gick jag upp 35 med Lyckeli och mer än då med Benjamin, tror jag. Har inte vågat kika i journalen än, och de sista månaderna tittade jag inte på vågen då bm vägde mig. Men nu kämpar jag med vikten, har knappt 20 kvar innan  jag är i mål och då är jag ändå rund, men kan ha mina vanliga kläder. Jag har 13 kg kvar till plusvikten, men ska ner lite mer, som jag vägde några månader för jag plussade sist.

Jag födde båda mina vaginalt. Lyckeli kom spontant v 37+2 och Benjamin blev jag igångsatt med i v 40+4.

Lycka till nu! Kämpa på!

• Vilda Tiger

Kikar bara in snabbt för att säga GRATTIS till Jul1, som jag ju minns från våren 08 då vi väntade tillsammans. Jag hade bf 9 aug det året men fick 22 juli och vet att du låg nära mig i bf.

Ang bebisvikt så beräknades Benjamin (11 veckor idag) ligga ca 7 % över kurvan men han vägde 4445 då han föddes i v 40+6. Lyckeli hade säkert också vägt det om hon gått tiden ut, men hon kom ju i v 37+2 och vägde då 3375 gram. Det skulle enl läkaren vara 6 % över snittet men det är ju bull, för hade hon gått tiden ut så hade hon ju också vägt en bit över 4 kg, skulle jag gissa.

• Vilda Tiger

Jul1
    Nej, det var inte korrekt vare sig med Lyckeli eller Benjamin. Jag gjorde sista tul;et i v 37, jag trodde de skulle göra ett i v 40 också men jag träffade en skitdoktor då som bara kollade mängden vatten inför en ev igångsättning. Han var katastrof, så jag fick några dgar efter träffa en annan läkare som tack och lov inte bara skämtade bort mina krämpor. Enligt min bm skulle läkaren jag träffade först gått i pension för hundra år sedan. Hon bara skakade på huvudet då jag sa vem det var, haha!

• Vilda Tiger

Kim
    Benjamin vägde 4450 gram och det gick finfint att föda honom vaginalt. Visst, han KÄNDES ju mer än Lyckeli, som vägde 3375, men det som spelar mest roll är ju huvudomfånget, inte vikten på bebisen, och Benji var en bighead. Jag sprack inte med något av mina barn. Det är svårt att jämföra smärtan på stor och mindre bebis för mig för jag hade EDA med Lyckeli, och bara lustgas med Benji. Äh, det här kommer du att fixa jättebra! Det är loverly med en stor bebis som har massa hull och gosiga veck, det kommer du bli varse!

• Vilda Tiger

Kim
    Alltså, storleken på kläder handlar ju bara (nästan) om längden på barnet. Är det 50 då det föds har det 50 i kläder (men då sitter det ju precis). Benji var 52 lång så han hade några få plagg i 50 som satt bra men vi gick snabbt över till 56. Nu har vi precis plockat fram 68, men en del 62 sitter bra än.

• Vilda Tiger

Kim
    Har aldrig fattat var du bor - vill du berätta?!

Camillur
    Grattis till graviditeten. Du bor också i mina hemtrakter, hör jag. Jag är från Lane-Ryr ursprungligen. Bor nu i Mölndal, utanför Göteborg.

• Vilda Tiger
    TurkiskPeppar skrev 2010-08-20 18:58:11 följande:
    Måste fråga... är det någon mer som blir illamående vid lågt bs? Jag upplevde det aldrig innan graviditeten men nu kommer det ofta illamående i samband med känningar. Jag har annars varit ganska skonad från illamående medan jag varit gravid. Jag frågade min diab.läkare, men han hade aldrig hört talas om något sånt. Jobbigt är det att må illa just när man måste äta!
    JA! Jag mådde illa vid lågt socker som gravid och det var SKIT för jag var ju tvungen att äta då... inte lätt men det fick gå liksom. Så du är inte ensam.
  • Vilda Tiger

Kim
    MEN! Har du fått nu!? Herregud, GRATTIS!!! Jag tyckte det var nyss du hängde här och snackade med oss i väntan på att BLI gravid. Och nu har du din Loke! Va fint namn ni valde. Kom han tidigt? Jag har inte koll på vilken vecka du var i nu.

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare