Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

Hej, sockerpinglor!

Jag brukar själv ha svårt att hitta bra doppresenter, men den där fotograferingen var ju ett superbt förslag.

Idag gick jag in i v 37, så det är dags att dra igång med två ctg i veckan. Idag ska jag även ha förlossningssamtal med min barnmorska, så det blir Östra sjukhuset hela förmiddagen.

Annars har jag det lite tungt här nu. Jag har ju mått bra under graviditeten men sedan tre, fyra dagar tillbaka har jag ont överallt, samlar massa vatten i ben och fötter och knäcks av ryggen. Den ömmar, främst i korsryggen. Så jag ynkar och klagar och gnällar på min kropp. Jag är inte trött på att vara gravid, bara på att min kropp gör ont.

Annars är sängen på plats för bebisen här (la in kort i bloggen, om ngn vill se), vi har inte köpt blöjor än men det är väl det enda som fattas vad jag vet. Nu blir det frukost och sedan får jag försöka kamma mig och få kläder på kroppen innan svärfar kommer för att passa Lyckeli medan jag och Marcus far mot Östra.

• Vilda Tiger

Blehnda
    Den satte igång spontant med Lyckeli i v 37+1 och hon är född dagen efter. Jag tycker många köper för mkt före födseln. Har man en filt, lite kläder och blöjor kommer man långt. Jag gör som du och ska skriva en lapp och sätta på kylen så att jag och Marcus kan packa väskan då det är dags. Jag använder ju allt varje dag som ska med, förutom bebiskläderna då. Liksom du skrev.

Allt såg bra ut hos bm (världens bästa!). Vi skrev förlossningsbrev och jag och Marcus var där över 90 minuter. :-O Hon är så bra att prata med. Hba1c var 4.8, som alltid nästan utan denna gravv, hb 116 vilket är lite lägre än vanligt, hjärtljud 110/70 och sf 37 nu i v 36+0.

Även ctg gick bra. Jag ska på TUL på fredag och gissar att jag den ligger runt 15 % över nu med, som förra ggn. Men jag tror faktiskt jag får en lååång bebis, för den spänner ju som attan både uppåt och nedåt i magen.

• Vilda Tiger

Sosso
    Förstår att det börjar pirra. Två veckor går ju snabbt!

baby
    Banan. Min standard vid lågt socker. Jag tycker dexto smakar rumpa så det har jag inte ens hemma.

• Vilda Tiger

Blendha
    Allt går att ordna i efterhand! Ingen fara - bebis behöver bara dig och blöjor och några ombyten de första dagarna. Förstår att du är lite chockad över siffrorna men du ska se att det kommer att gå bra.

HannaMedina

Jag vet inte hur barnet påverkas av att man ligger i koma men det låter ju konstigt att det skulle bli litet för det... men ngn risk kanske finns. Jag kan höra med min superba bm på måndag då jag ska dit. Eller om jag minns så kan jag fråga läkaren som gör TUL på fredag. Han kan säkert svara. Trist att de inte kan ge dig svar där du går.

Maddie

USCH sicken jobbig dag i starten. Som man laddar inför det där RULet och så har de inte ens kommit ut med ändringen till dig. Fy! Tur att de fick klämma in dig och tur att du fick se lillfisen ligga och vinka och må bra där inne.

Jag har haft några jobbiga nätter med förvärkar här. Sockret sjunker också, så jag får äta bananer halva nätterna, till fyra då jag somnar äntligen.

• Vilda Tiger
    ebyl skrev 2010-05-04 22:33:34 följande:
    Vilda: Är det något på gång för dig måntro..? Men att käka bananer hela nätterna låter inte som nån höjdare.. Hoppas du får ordning på sockret snart!
    Tja, om åtta dagar är det dagen då Lyckeli föddes i gravven så varför inte? Jag har dock 26 dagar kvar till bf. Nä, jag är rätt trött på bananer men glömde köpa juice idag så det får bli såna vid sängen inatt igen.
  • Vilda Tiger

Blehnda
    Jag håller tummarna idag!

Jag har som sagt TUL på fredag. Tror dock inte bebis över 20 % över snittet, men skulle vilja att den även höll sig under 12 % över.

Jag sov den bästa natten på länge! Gud va skönt det var, vaknade inte förrän fem, då jag låg lågt och behövde äta. Annars har jag ju itne somnat förrän fyra på mornarna några dagar på raken nu.

• Vilda Tiger

mysflikkan
    Jag hade också Lilja sist, men han är mest på Mölndal nu och jobbar inte så mkt. Denna gång har jag Tomas Fritz men Bokström har jag varje gång jag gör TUL. Jag tycker han är otroligt noggrann och pedagogisk, om än inte så spännande. Jag har stort förtroende för honom. Vilken bm har du på Östra?

Sosso

Vilken fin siffra du fick på TUL! Jag hoppas på en liknande på fredag.

• Vilda Tiger

ååååh! Ami är bara BÄST!!! Jag har henne och vill aldrig sluta ha henne, hon är bättre på diabetesen är min vanliga ssk. Fritz är jag sådär måttligt förtjust i. Har bara träffat honom två ggr. Men det funkar. Bokstöm gillar jag mer, han är väldigt lugn och verkar kunnig. Har träffat honom på tre UL. Jag tycker att han är lätt att tala med, han svarar bra på frågorna man har, även om han kanske inte spritter av vilja att snacka för snackandets skull.

• Vilda Tiger

kim
    Det räcker att du skicker i det då. Det brukar gå ganska snabbt för fk att få in det i systemet tycker jag. Och det är ju en annat sak om det blir mitt i juli då får pappret, ang semester. Ang TUL så gör vi här det första efter 28 fulla veckor, alltså i v 29 så som jag räknar.

baby

Härligt! Varje procent gör ju skillnad.

Jag ska göra TUL imorgon, jag, och hoppas på en fin siffra. HÅll tummarna för mig!

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare