Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
tredjejuli
Grattis i förskott! Spännande. Det bara droppar in ungar här, känns det som. Tur det tillkommer nya för annars hade det blivit tomt här inne snart.
tredjejuli
Grattis i förskott! Spännande. Det bara droppar in ungar här, känns det som. Tur det tillkommer nya för annars hade det blivit tomt här inne snart.
tredjejuli
Lyckeli föddes just den dagen, i v 37+2. Vi stannade fem dygn men det var för att jag inte fick igång amningen. Annars hade vi kunnat åka hem efter tre. De ville ha lite koll på hennes socker men det var inte för att hon inte låg i magen tiden ut.
Kim
Vecka 14! :-O Shit va fort det gått för dig dit! Jag kunde också se exakt vilken dag det vände och så har det varit flera ggr nu då jag har behövt höja under graviditeten. Lite lustigt att det är så.
Fixaren
Ja, för dig är det ju verkligen nära!
Ebyl
Haha! Ja, ja kan tänka mig att det blir ganska stort i slutet med två i magen. Men det är väl å andra sidan sällan tvillingmammor går hela vägen ut, eller?
Kim
Ja jag vet att du var precis ny i tråden då jag kom in och var gravid igen.
Jag blev så inspirerad av Ebyls framgångar med fk att jag ringde för att höra vart mitt moderskapsintyg har tagit vägen - det var snart två månader sedan jag skickade in det. Men så får jag plats 461 i kö... yiha! Jaja, tur jag ändå ska sitta och låta lunchen vila i magen.
Jag skulle ta kort idag, gick ju in i v 32, men jag känner mig inte fin... jag älskar min stora mage men det som "stör" mig är att jag fläskat på så runt ryggen. Det är lagom snyggt att han bilringar baktill då jag står rakt upp. Jaja. Jag får se om maken kan fixa nån snygg vinkel sedan så de inte syns.
ebyl
hahaha! Nädu, inte varje vecka. Har nog tagit fem eller sex kort sammanlagt under gravven, men nu efter v 30 tänkte jag blir mer flitig. Nu är det gjort iaf, jag fick sminka mig lite så jag kände mig liiite mindre sunkig och det blev bra kort. Säger till då de ligger i bloggen. Ang moderskapsintyget - jag skickade in det till fk för ett antal veckor sedan och de ska ju skicka tillbaka ett papper om ändrad inkomst som jag behöver. De ska även lägga upp ärenden på min sida på fks hemsida, men det finns inte där. Därför tror jag det inte har kommit fram som det ska. Förra gravven var det samma sak och då jag ringde var det en liten knapp de hade glömt att trycka på.
Oj! Jag kom fram till fk medan jag skrev. Det hade gått iväg i torsdags så jag borde ha det på onsdag (B-post). Då var den frågan besvarad.
Magen: www.troll.bloggagratis.se
ebyl
Vilken sötnos Iris är! Och din mage är JÄTTEFIN! Helt fantastiskt bullig och rund och precis som den "ska" vara. Du verkar ju verkligen BARA ha lagt alla kilon på magen med. *avis*
ALLA, diabetiker och icke diabetiker, blir mindre och mindre känsliga för insulin under en graviditet. Det är helt i sin ordning. Mängden insulin vi behöver ta påverkar inte bebis över huvud taget, då insulinet inte går över till den. Det är enbart vårt blodsocker och därmed det insulin som bebisen behöver producera själv som påverkar. Jag har haft pump sedan 95 och har därmed inte testat att ha pennor under någon av mina graviditeter.
Luna
Jag tycker inte du ska tänka på vikten som något oroväckande eller ångestframkallande. Jag startade denna gravv på 78 och spräcker snart 100 kg. Jag startade förra på 76 och gick upp 35 och ner allt på 10 månader om jag minns rätt. Men ang vad du kan äta: goda sallader, gärna med olja och citron på (håller sockret jämnare), ät mkt protein i huvudmåltiderna så du håller dig mätt länge. Ät en fet yoghurt med bär i till mellamål, eller en god knäckemacka med avocado, makrill, keso eller annat som du gillar. Jag tror personligen det handlar mer om att äta ofta, och självklart rätt saker, än att äta sällan och bara tänka "fettsnålt och light". Jag är rätt kass på att käka "rätt", tar gärna en kanelbulle till mellanmål och trycker glatt i mig insulin så dte räcker.
Kim
Jag äter inte levaxin. Ang bemötandet så var det ju hemskt tråkigt att du råkade ut för den surf****n. Förstår att du blev arg! Jag har en bm som inte alltid kan svara i tel men hon ringer upp om man lämnar ett meddelande. Jag har iofs aldrig sökt henne, för det räcker att träffa henne var tredje vecka som jag gör. Läkaren har jag aldrig sökt, honom har jag bara träffat två ggr och min bm är mkt mer kunnig vad gäller doser och diabetes ändå.