Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Lerumsmamma
Jag hoppas att allt gått (går) bra för dig idag. Spännande att få höra om det sedan!
Jag börjar få så ont i hela kroppen. Jag vaknar med värk i inte bara fogar, utan även nacke, armar, ben, huvud, u name it. Fogarna ska jag få komma till sjukgymnast för men det är inte förrän på onsdag. Suck... hoppas de ger akupunktur där, annars får jag söka mig till något privat för att göra det. Är det något som besökt Bräcke (eeeh... Bräcke rehab?) i Mölndal förr och vet om de ger akupunktur mot fogbesvär?
Blocksockret har varit uppåt, uppåt i några veckor och jag tar MYCKET insulin nu mot vad jag brukar ta. Vanlig måltidsdos är 2 och nu är jag uppe på 6-8. Vet att många tar mer men för mig är det mycket. Från 18 i basal till närmare 27 per dygn. Ja, det är ju så i tredje trimestern, det vet jag, men jobbigt att ändra doser och sedan håller de bara två dagar innan det är dags att ändra igen. Jag undviker tack och lov skyhöga värden men 14-15 har det varit några ggr. Men lika jobbigt att ligga runt 10 hela dagen tycker jag, man blir så TRÖTT: Eller jag blir det iaf.
Vecka 31 är jag i nu.