plussa skrev 2013-03-27 20:02:27 följande:
Ja, men de skulle visst låna ut en bm till Malmö nu för att lära ut deras "modell". :)
Jag blev van inte skicka in värden utan bara läsa upp en typisk dag liksom, fick tom en diasend men pallade inte :)
Pratar ingen diabetes med min bm, typ. :)
Men då är det ju ungefär samma modell redan, bara att du avstått från diasenden
För mig fungerar det bra med den, jag behöver ibland den där extra pressen av att en läkare ska se alla mina värden för att jag ska skärpa mig alldeles extra mycket
Det är det där med att vara tillgänglig på telefon en viss tid varje vecka som kan vara lite drygt ibland... särskilt sen jag blev sjukskriven och läkaren envisas med att vilja ringa just när jag vill sova middag :-P
Ska bli skönt när bebis är ute och man slipper dessa ständiga kontroller och press från både sig själv och andra. Så länge det bara är jag själv som far illa av dåliga värden så är det betydligt mindre stressande. Men visst har det varit nyttigt för mitt bs överlag att vara gravid. Även mellan mina båda graviditeter har jag haft betydligt bättre HbA1c än vad jag någonsin hade innan. Så har nog lärt mig ett och annat om ur man håller det nere