Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Stort grattis Plussa!!! Vad härligt Jag hörde av mig till spec.mvc när jag var i v 5, alltså nästan direkt jag plussat. Fick göra VUL (som blev ett UL för de hade svårt att se på VUL) i v 9.
Stort grattis Plussa!!! Vad härligt Jag hörde av mig till spec.mvc när jag var i v 5, alltså nästan direkt jag plussat. Fick göra VUL (som blev ett UL för de hade svårt att se på VUL) i v 9.
Plussa: Jag har Lantus och delar upp den på två doser. Tar i vanliga fall ungefär lika mycket på morgonen och på kvällen, men sen jag blev gravid har jag fått höja morgondosen och sänka kvällsdosen så nu skiljer det ganska mycket. Men tycker det håller mycket bättre att ta den 2 ggr per dygn än 1.
soffipropppropp: Vet inte vilket bolag som är bäst egentligen. Men ville bara tipsa om att teckna försäkringen direkt barnet är fött, helst samma dag. och då är det kanske enklast att teckna hos de ni redan har. Vi var så upptagna med allt annat (vilket väl är naturligt som nyblivna föräldrar) och tänkte inte på att teckna försäkring förrän efter någon månad, vi hade ju redan gravidförsäkring som gällde till 6 månader så därför kändes det inte bråttom heller. Men eftersom det upptäcktes ett hjärtfel på sonen när han var ett dygn gammal så fick vi inte teckna någon försäkring alls. Vi har kämpat länge med flera olika bolag och först när han var 1,5 år fick vi till slut en barnförsäkring hos folksam. Hade vi däremot tecknat innan hjärtfelet upptäcktes hade vi fått en försäkring direkt.
Efter flera månader med dålig aptit har jag nu äntligen börjat äta som vanligt igen... och vad händer då? Höga värden som ett brev på posten! Kanske inte helt oväntat, men lite drygt. Är fortfarande rädd för att pressa sockret för mycket för det sitter fortfarande lite i bakhuvudet att jag kan bli illamående av att äta och att ha känningar när man absolut inte vill äta är ingen höjdare. Men blir nog till att höja insulinet lite i alla fall... läkarsamtal imorgon.
Håller tummar för dig idag soffipropppropp! Så spännande att kanske bli igångsatt snart! Själv var jag i 36+4 när jag blev igångsatt med förra barnet. Ganska skönt att slippa gå tiden ut och vänta ända. Är lite inställd på att bli igångsatt tidigt denna gången också så jag lär väl uppleva graviditeten som jättelång om jag ska gå till vecka 40
Emiii: Jag hade också ett hoppigt bs med många känningar i början när jag ammade, men efter ett tag stabiliserades det bättre.
Stort lycka till imorgon soffiproppropp och missCat!! Underbart att ni snart får träffa era små! Ska hålla tummar!