Hjärttjejen skrev 2010-11-02 20:54:26 följande:
Ja tänk att de där extraslagen kommer som ett brev posten när man kör på för fort.....men läkarna på danderyd har försökt att få mig att tänka positivt om mitt hjärta, att jag ska se hjärtat som en snäll vän som bromsar och talar om att nu måste farten saktas ner :)
läser just nu en bok, "lyckan, kärleken och meningen med livet" (nya filmen med julia roberts)
däri finns en mening som säger mycket om den typ av människor vi är......Om man ränner efter livet med andan i halsen så springer man ihjäl sig till sist"....tänkvärt!
nä, jag har ingen massör el liknande som hjälper mig med övningar, det är min yogalärare och sjukgymnast på danderyds sjukhus. ibland gör vi renodlade chakrapass på yogan vilket är superskönt. det handlar om att öppna upp kanalerna och få igång energiflödet i kroppen. när vi spänner oss så kan musklerna dra ihop sig och därmed stänga igen flödet.....
tycker absolut att du ska ta upp yogan igen :) eller leta upp en BK-klass (basal kroppskännedom)
usch, idag var jag på danderyd och fick order om att SLUTA träna för en tid framöver, får endast ta promenader, och absolut inte prestera i dem heller :( detta för att verkligen tvinga ner mina stresshormoner.....jobbigt jobbigt, jag som alltid har tränat, hela livet.....men är det nödvändigt för hjärtat en tid så blir jag tvungen att lyssna....det är inte det att det är farligt för mitt hjärta att träna, utan endast en åtgärd till att försöka sänka mitt höga kortisolvärde.
sen sa dem oxå att jag förmodligen kommer att gå ner i vikt av vilan, helt enkelt vila mig i form, hehe:)
det kommer att ske då kortisolet börjar släppa taget och sjunka, då släpper även fettet runt midjan.....får se om de har rätt, man kan ju hoppas ;)
nä nu ska jag vika tvätt :)
kramis
Hjärtfröken:
Hur går det för dig? Jobbar du nu? Går du fortfarande på Danderyd?
Idag har jag vart på hälsokosten o köpt en ny burk Stress Gard, vart utan ett tag men tycker nog jag funkar bättre med pillren.
Lite extraslag här och där har jag allt, vart mycket nu med skolan + att jag jobbat extra (kommit på att det är fattigt att vara student
)
Kommit tillbaks bra efter operationen o i morgon har det gått 3 veckor och jag får börja ta i lite mer när jag motionerar.
Önskar er alla en trevlig helg..